להפוך מבקרים לקונים – הסוד של השיווק באינטרנט

כשהתחלתי את דרכי בשיווק באינטרנט חשבתי כמו כולם שהוא מושתת על שלושה מרכיבים: תנועה באתר, תנועה באתר ולבסוף...תנועה באתר. לאחר שבניתי את האתר הראשון שלי והתחלתי להציע את קורס האינטרנט שלי לעולם הגדול הבנתי עד כמה טעיתי.
כמה ספרים אלקטרוניים בנושא שיווק באינטרנט שרכשתי איששו את מסקנתי: הכושר של האתר להפוך מבקרים לקונים (או למנויים בניזולטר או לכל דבר שתרצו) הוא הגורם שיש לתת עליו את הדעת לפני שמגבשים את הדרכים להבאת תנועה לאתר.


אבל אם לא מגיע אף מבקר לאתר מדוע חשוב כמה מבקרים הופכים לקונים? שאלה מצוינת!

כיום בעולם האינטרנט המודרני תנועה באתר היא מצרך שאפשר לקנות אצל "ספקי מבקרים" .היכולת שלנו לקנות תנועה קשורה ביכולת שלנו להפיק מהתנועה הזו כסף. ויכולת אחרונה זו קשורה לכושר של האתר שלנו להפוך מבקרים לקונים. הנה דוגמא. חישבו על אתר א' ואתר ב'. שניהם מוכרים אותו מוצר. אתר א' מצליח להפוך אחוז אחד מהמבקרים בו לקונים ואילו אתר ב' עושה עבודה מעט פחות טובה והוא מצליח להפוך רק חצי אחוז מהמבקרים לקונים (אגב, אלה לא מספרים סתמיים תתחילו להתרגל לכך שאחוזים בודדים ואף שברי אחוזים הם יחס ההמרה השכיח באינטרנט, אבל אל דאגה, גם כך אפשר להרוויח מליונים.

לפניכם אציין כמה גורמים שמשפיעים על יחס ההמרה של האתר ויש להתחשב בהם בעת תכנון האתר, עיצובו, וכתיבת הטקסט שלו:

 

לכל דף הגדירו את התגובה הרצויה ביותר
האינטרנט הוא מדיום אינטראקטיבי! השלב הראשון בתכנון כל דף אינטרנט (שימו לב כל דף באתר שלכם!) הוא לקבוע מה אתם רוצים שהמבקר יבצע בדף הזה. לא "מה יחשוב" ולא "כיצד יתרשם" המבקר מוכרח לעשות משהו בכל אחד מדפי האתר.
תגובה עשויה להיות: לחיצה על קישור לעמוד הבא, בקשת מידע נוסף באמצעות דואר אלקטרוני (או טלפון), הרשמה לעלון האלקטרוני שלכם, צפייה בסרטון, הורדת גרסת ניסיון, השתתפות בהגרלה, וכמובן גולת הכותר רכישת המוצר באמצעות כרטיס אשראי.

 

הקדישו מחשבה ותשומת לב לטקסט – רק הוא יעשה עבורכם את עבודת המכירה האמיתית
שלא תהיה לכם טעות! סרטוני פלש מהבהבים תמונות מרהיבות עין, עיצוב של מליון דולר הם חשובים במשיכת תשומת בלב וביצירת האווירה הנכונה באתר אבל אלה מילים שעושות את המכירה!
הטקסט, שהוא כאמור המרכיב החשוב ביותר בביצוע המכירה, זוכה בדרך כלל לתשומת לב מועטה ביותר. הכתיבה לאתר אינטרנט למרות שהיא כתיבה מיוחדת במינה ולמרות חשיבותה העצומה זוכה בדרך כלל לתשומת לב משנית ביחס לעיצוב.

 

הכותרת הראשית: הדובדבן שבקצפת
הכותרת היא המרכיב החשוב ביותר וגם המפוספס ביותר באתרי האינטרנט שביקרתי בהם. אין אפשרות להמעיט בחשיבותה של הכותרת. חישבו על כך: אתם מגיעים לאתר כיצד אתם יודעים אם האתר הזה מציע משהו עבורכם? נכון! אך ורק לפי הכותרת.
קראתי על לא מעט אתרים ששינוי הכותרת לבדו שיפר את מכירותיהם ב 100% ואף יותר.
ומה הכותרת הפופולארית ביותר באתרים רבים?
"ברוכים הבאים לאתר של חברת XYZ"
כל הכבוד שאתם XYZ! אני מאוד מכבד אתכם. אבל מה יש לכם בשבילי? חשוב להיות נחמד ולקדם את המבקרים בברכה, אבל חשוב הרבה יותר להציג להם בכותרת באופן הברור ביותר מה יש באתר בשבילם.

רוצים דוגמאות לכותרת טובה יותר? הנה
נניח שהאתר שלכם מוכר גרביים:
מה דעתכם על הכותרת הזו?
פנקו את כף הרגל שלכם עם גרבי דרך המשי ...
תסכימו איתי שזו כותרת טובה הרבה יותר מאשר "ברוך בואכם לאתר דרך המשי.."

 

הקדימו תועלות לתכונות
יש נושא אחד לגביו שוררת הסכמה מלאה ללא יוצא מהכלל: הטקסט שמתאר את המוצר או השרות שאתם מציעים צריך להתחיל מתיאור התועלות שיצמחו לצרכן מצריכת המוצר. רק לאחר מכן יש לתאר את תכונות המוצר
השתמשו בדימויים חיים
כדאי מאוד לשלב בטקסט אנלוגיות ודימויים כדי להחיות אותו ולסייע ללקוח ליצור תמונה חיה של התועלות שיצמחו לו מרכישת המוצר או השירות שלכם, או מהרשמה לניוזלטר שלכם, או מכל פעולה שאתם רוצים שהוא יבצע באתר שלכם.

 

כותב המאמר: ד"ר רוני הורוביץ, מנכ"ל רב מסר http://www.responder.co.il/

עבור לתוכן העמוד