5 עקרונות לשיווק של עסקים קטנים

עד לפני כמה שנים המותגים הגדולים שלטו על אמצעי המדיה והיו בתודעת הצרכנים, אך העולם הולך ומשתנה וכיום ההזדמנויות והאפשרויות למותגים "קטנים" הן אדירות. רבים מהם מנצלים את ההזדמנות לבניית מותג אישי או עסקי.
השינויים הגדולים בהתנהגות הצרכנים פותחים דלת לכל עסק קטן להפוך למותג ול"גדול" בעיני לקוחותיו.  יותר ויותר אנשים מעדיפים לקנות אצל מותג מקומי, יותר אנשים מעדיפים מוצרי בוטיק מאשר מוצרים תעשייתיים, ליותר אנשים יש אמון באותנטיות וביחס של העסק הקטן.
אז אילו כלים עומדים לרשותכם ?

  1. בידול - רוב העסקים, למעשה גם חלק מהגדולים, אינם מבודלים. בידול משמעותו להיות שונה מהמתחרים, לתת ערך לסוג מסוים של לקוחות או צרכים, לבלוט, להיות אחר.
    זהירות! לא מדובר פה על שירות טוב או מחיר זול. מדובר על בידול במוצר, או בחוויית השירות או בקהלי היעד ועוד אפשרויות, אשר מייחדים אותך בשוק וגורמים לתחרות להיות כמעט לא רלוונטית.
  2. סיפור שיווקי – מאחורי כל עסק ואיש עסקים, ולא משנה הגודל, יש סיפור מיוחד שמעורר רגשות של עניין ואהדה אצל אנשים. הסיפור יכול לספר את סיפור הקמת העסק, איך נולד הרעיון, מה הביא את בעל ה עסק לפתוח את העסק, משהו שקרה לו בחיים, או כשרון שנולד איתו, אלו הם הדברים שמעניינים אנשים. הלמה, למה העסק/מותג  פועל בתחום הזה, מה האמונה מאחורי העסק/מותג.
  3. שירות זו לא קלישאה - כל אדם מחפש  את היחס האישי, את העיניים שמאחורי העסק, אם האישיות שעומדת מולו. שירות לעסק קטן הוא אחד הכלים הנפלאים ליצור מערכת יחסים אישית של אהדה ואמון לאורך זמן. עסק אמין, יציב, שמכיר אישית את קהל לקוחותיו ונותן להם פתרונות ייחודים בונה מערכת יחסים ששווה יותר מכל מועדון לקוחות גדול.
  4. שיתופי פעולה – 1+1=3, זו נוסחה ידועה שלא מדברת על חשבון אלא על אנשים. הרעיון הוא שבניה של קבוצת כוח לעסקים קטנים היא ערוץ שיווקי מעולה ואפקטיבי.
    אם תבדקו מה הלקוחות שלכם צריכים תגיעו למגוון של ספקים ועסקים שעמם אתם יכולים לשתף פעולה לא רק בהפניית לקוחות הדדית אלא בבנייה של מוצרים משותפים, חבילות משותפות ועוד. עסקים מקומיים יכולים לייצר שיתופי פעולה עם עסקים שפונים לאותו קהל יעד באותו אזור, אם זו בהטבה ללקוח ואם זה בפרסום משותף.
  5. ניצול הזדמנויות - העולם משתנה כל כך מהר, יש טרנדים ומגמות ויש אירועים דינמיים ביחוד בארצנו התוססת. עסק קטן יכול לנצל הזדמנויות ולתת מענה מהיר בשעה שהעסקים הגדולים עדיין דנים על כך בישיבת יום א. זה יכול להיות תגובה לאירוע דרמטי שקרה , או לטרנד (למשל טרנד הצמחונות שעולה עכשיו בארץ), מענה לבעיות שצצו בשוק, ועוד.

שימוש חכם  בכלים האלו יוביל עסקים קטנים להיות "גדולים" בעיני לקוחותיהם...והכי חשוב-  שיווק נכון מביא לגידול בשורה התחתונה של העסק.

בהצלחה!

 

כותבת המאמר: גלית מור, יועצת אסטרטגיה שיווק וקמעונאות  http://www.shopoholist.com

עבור לתוכן העמוד