נטוורקינג - לא מה שחשבתם

אנחנו הישראלים עושים נטוורקינג בקלות ובטבעיות, הרי כולנו הינו בצבא ומכירים מישהו שמכיר מישהו, ארץ קטנה ולא פורמלית.
כל אלה תכונות חשובות כדי להצליח בנטוורקינג, אולם לא מספיקות כאשר מדובר בנטוורקינג עסקי. מעל לכל הנטוורקינג צריך להיות חלק מאורח חיים של בעל עסק וחלק אינטגרלי מההתנהלות שלו. שיווק מפה לאוזן עובד, הון חברתי הוא נכס חיוני, נטוורקינג מובנה ומסודר תומך ומעצים את שני אלה.

מהו נטוורקינג עסקי?
המושג נטוורקינג הפך לאחרונה לטרנד חם שגור בפי רבים, אבל ספק אם כולם מבינים מהי המשמעות האמתית והמלאה שלו. למען הסר ספק, "נטוורקינג זה לא למכור". הנטוורקינג במובנו המקצועי הוא פעילות שיוצרת קשר בין אנשים מתוך מטרה לעזור איש לרעהו לקדם את העסק שלהם.
נטוורקינג הוא התהליך של פיתוח קשרים ומערכות יחסים להגדלת נפח העסקאות, להרחבת הידע ולהגדלת מרחב ההשפעה שלך, או כשירות לקהילה. "נטוורקינג עסקי" הינו מינוף העסק שלך וקשריך האישים כדי ליצור אספקה שוטפת של עסקאות חדשות. הרעיון נשמע פשוט להפליא, אולם המציאות הינה מורכבת יותר.


נטוורקינג לקידום העסק אינו רק לחיצות ידיים ואיסוף כרטיסי ביקור הכנסת המייל לרשימות תפוצה ומשלוח דואר זבל. נטוורקינג חייב להיות אסטרטגי וממוקד, לא כל אחד שפגשת יכול לקדם את העסק שלך. באנגלית המילה  NETWARKING  כוללת בתוכה את המילה WORK , כלומר,עבודה, שעיקרה הצבת יעדים מטרות.
אז מה כן לעשות?

 

כלים בסיסיים לנטוורקינג מוצלח:

לרוב, הפתרונות נמצאים מתחת לאף. פנו למעגלים הקרובים ביותר: משפחה, חברים וחברים מן העבר.

  1. בני משפחה -  מי מכם יודע מה עושה הבן דוד מדרגה שניה, זה הזמן לברר אולי הוא קניין ברשת גדולה.
  2. חברים -  כן אלה שנמצאים איתכם בקשר שוטף שאלו אותם בקשו מהם הגדירו בדיוק מה אתם רוצים וצריכים.
  3. חידוש קשרים עם אנשים מהעבר - עצמו עיניים והיזכרו בכל האנשים שלמדו אתכם בתיכון באוניברסיטה, שירתו אתכם ביחידה איפה הם היום? הכינו רשימה והתחילו לאתר אותם, עם התפתחות הרשתות החברתיות, לינקדין ופייסבוק, המלאכה קלה יותר.
  4. להצטרף לאיגוד המקצועי שלכם, מי שנראים לכם כמתחרים יכולים להפוך לשותפים.
  5. להצטרף לקבוצת נטוורקיג – הקבוצות הללו מכניסות אותנו למסגרת קבועה, עם אנשי עסקים מוכוונים למטרת נטוורקינג.

להלן קישור לשאלון מפורט וממצה שבעזרתו תוכלו לגלות את נקודות החוזק והחולשה שלכם בתחום.

שאלון נטוורקינג

 

 

כותב המאמר: אילן לוי, מו"ל פראג הוצאה לאור  www.prag.co.il

 

למעוניינים להרחיב את הידע בתחום הנטוורקינג:

הטבה ייחודית בקניית הספר - 29% תכנית פעולה להצלחה בנטוורקינג

במחיר 60 ש"ח כולל משלוח

עבור לתוכן העמוד