כיצד משכנעים את המבקרים באתר להפקיד בידכם את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם?

הסיסמא השיווקית החשובה ביותר באינטרנט היא "קודם תן - אחר כך תיקח". כדי שאדם ימסור לכם את כתובת ה- email שלו, עליכם להבטיח לו תמורה בעלת תועלת משמעותית עבורו.
אנשים רבים מהססים כיום לספק את כתובת ה- email שלהם יותר מאשר כל נתון פרטי אחר, כולל אפילו כרטיס האשראי. אם לא תבטיחו תועלת אמיתית אתם יכולים לשכוח מהנרשמים.

הנה סיפור:
אני מפעיל ניזולטר שבועי, המציג בכל שבוע דוגמא מעניינת חידה או סיפור הצלחה של השימוש בחשיבה המצאתית. בין המנויים כמובן גם מספר חברים שלי.
יום אחד חבר מספר לי שהוא מעביר את כל הגיליונות של הניוזלטר לחבר שלו, שנהנה מאוד מהם ולעיתים קרובות הם משוחחים עליהם.
"מדוע הוא לא נרשם בעצמו?" שאלתי בתמיהה. "הוא לעולם אינו מוסר את כתובת האימייל שלו לאף אחד" ענה לי החבר.
זה מקרה קיצוני, אבל מקרים כאלה הולכים ונעשים שכיחים. כאמור, יש היום אנשים שקל להם יותר למסור את מספר כרטיס האשראי שלהם מאשר את כתובת האימייל שלהם.
אז מה עושים?


תמורה -  כדי לגרום למבקר באתר שלכם למסור את כתובת הדואר האלקטרוני שלו, עליכם להציע לו דבר בעל ערך בתמורה. התמריץ הטוב ביותר יהיה מידע שמעניין אותו. יתרונו של מידע כתמורה שהוא נעדר עלויות ישירות. תוכלו להציע, למשל, דו"ח מעניין בנושא שבו עוסק האתר שלכם, ניוזלטר תקופתי או קורס email קצר. כמובן, שתוכלו גם להציע תועלות מסוג אחר כמו השתתפות בהגרלה, מתנות או אפשרות לפרסם מודעה בניוזלטר שלכם.

 

מכירה - מוכרחים להציג באופן בהיר ומושך למבקר את התועלת שתצמח לו מכך שימסור את כתובת האימייל שלו באופן בהיר ומושך. ציינו במדויק, בפרוט ובמילים פשוטות מה תהיה התמורה. לדוגמא "חצי דקה ביום הוא כל מה שאתה צריך, כדי לקרוא את הטיפ היומי שיעזור לך להשקיע בבורסה בתבונה ולהגדיל את הסיכויים שלך להרוויח הון!" ואל תשכחו כמובן את ה"קריאה לפעולה". בסוף המסר המכירתי הקצר אל תשכחו להוסיף משפט כמו "כדי להרוויח בבורסה רשום כאן את כתובת ה- email שלך והקש על שלח". כן, גם בקריאה לפעולה כדאי לשרבב מסר קצרצר על התועלת שתצמח לנרשמים.

אמינות -  אנשים חוששים מדואר זבל כמו מאש. כדי שיסכימו לתת בידכם את כתובת האימייל שלהם, עליכם לעורר בהם אמון מרגע כניסתם לאתר שלכם. בין השאר עליכם לספק במקום בולט פרטים על המיקום הפיזי שלכם, על הדרכים ליצור אתכם קשר כולל טלפון. ככל שיכירו אתכם אישית יותר (כולל תמונה) יהיה להם קל יותר להפקיד בידכם את כתובת האימייל שלכם. באזור הרישום עצמו עליכם להסביר בדיוק מה תעשו עם כתובת האימייל (למשל נשלח לך אימייל פעם בשבוע ביום חמישי...ככל שתרבו בפרטים מדויקים כך יגבר האמון). בנוסף, עליכם להבטיח במיני נדרים שבועות ולחישות שלעולם לא תעשו שימוש אחר בכתובת המייל מעבר למה שהוצג באזור ההרשמה. כמו כן עליכם להבטיח שהנרשם יוכל להסיר את עצמו בקלות מרשימת הדיוור.

חשיפה -  אם המבקר לא ייתקל בהזמנה להירשם לרשימת התפוצה, הוא כמובן לא יירשם. לכן עליכם להציג את טופס ההרשמה במקום בולט בכל דפי האתר! אל תחביאו את הטופס מאחורי קישור. מקמו אותו על הדף עצמו. אני ממליץ מאוד על טופס פשוט וקצר ככל האפשר. אל תבקשו שום פריט מידע שאינו נחוץ לכם. בדרך כלל כדאי להסתפק בכתובת ה –email. כדאי מאוד להשתמש גם בחלון קופץ pop up שמופעל עם היציאה מהאתר כדי לאפשר "הזדמנות אחרונה" לאלה שעדיין לא נרשמו.

 

כותב המאמר: ד"ר רוני הורוביץ, מנכ"ל רב מסר www.responder.co.il

עבור לתוכן העמוד