טיפים לייעול העסק הקטן

מי מאיתנו לא משתעשע לפעמים עם הרעיון של לפתוח עסק עצמאי? להסיר מעלינו את הכבלים של עבודת השכיר, להתחיל להרוויח את השכר שבאמת מגיע לנו, הבעיה שזה לא כל כך פשוט. מידי שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים חדשים: 10% מתוכם נסגרים אחרי שנת הפעילות הראשונה, 50% - 60% לא שורדים את שנתם השנייה.

 

 

מבין כ-10 בתי עסק קטנים הנפתחים בישראל בכל שנה, רק 2-3 מצליחים לשרוד יותר משנתיים!


עם זאת, אל תתנו לנתונים להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, עם התנהלות נכונה ומושכלת גם אתם יכולים לעשות את זה.
גיל חפר מנהל חטיבת שירותים עסקיים של קבוצת ביפר ממליץ על 5 טיפים שימושיים לחיסכון עבור עסקים קטנים ומתחילים:

  1. הקטנת ההוצאות הקבועות - על עסקים קטנים ובמיוחד אלו שבתחילת דרכם להקפיד להימנע מהגדלת ההוצאות הקבועות. עבודה מהבית למשל תחסוך את תשלום דמי השכירות והארנונה, כמו גם את הוצאות הדלק בגין הנסיעה למשרד. כיום, מגוון "שירותי ענן" מאפשרים גם לעסקים קטנים נגישות למוצרים ותוכנות שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, בשל היכולת להשקיע ולפתח מוצרים אלו. כיום ניתן לקבל את מרבית השירותים ההכרחיים לניהול העסק בדמי שכירות נמוכים יחסית.
  2. עברו לשירותי משרד וירטואליים - בעלי משרדים רבים מחזיקים מזכירת משרד בעלות חודשית של 5000 שקלים ומעלה, אך שימוש בשירות מזכירה וירטואלית יכול לחסוך לעסק מתחיל אלפי שקלים בחודש. שירות Beeper TeleFront - מענה אנושי לעסקים לדוגמה, הינו תחליפי לשירותי מזכירה או לחילופין שירות משלים לאחר שעות העבודה, מאחר והוא כולל מענה אנושי ומקצועי בשם המשרד, מתן מידע בסיסי אודות פעילות המשרד, תיאום פגישות, ניהול יומן וגבייה מלקוחות וספקים - וכל זאת 24 שעות ביממה.
    התשלום החודשי עבור השירות הוא לפי השימוש בפועל ומסתכם במאות שקלים בודדים בחודש. התועלת הכלכלית באה לידי ביטוי גם במיצוב וטיפוח תדמית המשרד כמשרד גדול כבר מהרגע הראשון. השירות מתאים גם למי שרוצה לבסס את העסק מהבית ולהציג חזית מקצועית מול לקוחותיו.
  3. השתמשו במערכות לניהול מידע CRM- עקב תהליכי גלובליזציה מוגברים בעשור האחרון מתקיימות שתי תופעות בו זמנית: האחת, קשה לבדל בין המוצרים השונים בשוק; השנייה, עליה ברמת הדרישות הצרכניות מצד הלקוחות. על הפירמות להשתמש במערכות CRM תומכות ב לניהול כל סוגי הקשרים של העסק: עם לקוחות, ספקים, יועצים וכיו"ב. כיום קל יותר גם לעסקים קטנים לאסוף, לסדר ולשלוף מידע על הלקוחות באמצעות מערכות CRM פשוטות יחסית. אסטרטגיית "ניהול קשרי לקוחות" נכונה מנהלת באופן מושכל מגוון תחומי שיווק במסגרת ניהול העסק: השגת לקוחות חדשים, הגברת הרווחיות מלקוחות קיימים ומניעת נטישת לקוחות קיימים.
  4. בחרו ספקים – אחד הדברים החשובים בניהול העסק הינו העבודה מול הספקים. ספקים חשובים למוניטין ולמקצועיות של העסק ולשקט הנפשי והיציבות. כשאתם בוחרים ספק חדש בצעו מחקר מקדים וסקרי שוק. שימו לב, להיזהר מהמלצות מהאינטרנט, שכן אתם לא יודעים מי כתב אותם והאם הוא בעל אינטרסים.
    מומלץ לבקש הצעות התקשרות ממספר מספקים במקביל ולבחון באופן ענייני מי עונה באופן המיטבי על הדרישות שלכם. לאחר שבחרתם ספקים, תמשיכו לעקוב אחר העבודה מולם במידה ולא תהיו מרוצים תעברו לספק אחר.
  5. סילקו אשראי באינטרנט באמצעות Beeper Credit - דרך נוספת לחסוך בהוצאות העסק הקטן היא לעבור מסליקה באמצעות מכשירים פיזיים (מסופונים) לסליקה באמצעות מערכת אינטרנטית. סליקה באמצעות מערכת אינטרנטית חוסכת לעסק הקטן כ -1500 ₪ בשנה. מסופונים לסליקת אשראי עולים כ -150 ₪ בחודש לעומת הסליקה האינטרנטית כ-30 ₪ בלבד. מלבד החיסכון בכ -1500 ₪ בשנה, הסליקה האינטרנטית מציעה לבעלי העסקים מספר יתרונות החשובים לא פחות, דוגמת גישה מכל מקום ובכל זמן, אפשרות איתור של עסקאות ושליחה במייל, הפקת דו"חות מלאים של פעולות האשראי ואבטחה קפדנית יותר. מדובר בשיטת סליקה פשוטה, מסודרת ומאובטחת.
עבור לתוכן העמוד