טיימינג עניין של זמן

שיווק הוא משחק של עונות ומחזורים. אנו מתמודדים עם עליות ומורדות, תזמון וסבלנות ולכן אחד הפרמטרים החשובים לתוצאות עסקיות טובות במהלך כל השנה הוא תכנון וזיהוי הטיימינג הנכון לפעילות השיווק של העסק.
בשלב ראשון, אני ממליצה לכל עסק להכין גאנט פעילות עבור השנה החדשה.

התייחסו לעיתויי מועדי לוח השנה העברי והלועזי לדוגמא: פעילות בראש השנה ופסח, סילבסטר
יום המשפחה, טו` באב וכדומה. התייחסו להזדמנויות בעונות השנה, במחזור החיים המשפחתי והעסקי והתייחסו לחופשות ולהרגלי צריכה בתחום עיסוקכם.
יום הולדת ללקוח – כולנו אוהבים תשומת לב! אם אתם מכירים את הלקוחות שלכם, שלחו ברכת יום הולדת אישית וצרפו הטבה למימוש בר תוקף. גם אם הלקוח לא ינצל זאת הוא יזכור אתכם.
לעלות על הגל ולהיערך – תהיו ערניים גם לגבי אירועים טלוויזיוניים צפויים, העשויים לתרום להגדלת המכירות שלכם. לדוגמא: בימים אלה בהם מוקרנת התכנית "האח הגדול", כניסת הדיירים החדשים לבית האח הגדול הדביקה כמעט שני מיליון צופים למסך ובמקביל, גרמה לעומסים כבדים במוקדי המשלוחים. בדומינוס פיצה, שנערכה לאירוע זה, דיווחו על עלייה של 50% בהזמנות לעומת כל יום ראשון רגיל. עסקים, שלא נערכו בהתאם, נאלצו להשיב בטלפון "אזל המלאי". - אמנם זה נשמע טוב אבל מאכזב את הלקוח ומביא להפסדים לעסק.

 

היתרונות הגדולים בבחירה של פעילות שיווקית המתוזמנת בטיימינג הנכון הם:
1. לבחור את הזמן הנכון - פירושו לחסוך בזמן – זמן, הוא משאב שאתם לא רוצים לבזבז!
2. שירות ומכירות - מפגש מתוזמן של השירות/מוצר של העסק בעת ביקוש מצד הלקוח יביא ל"עסקים טובים".

3. חיסכון בהוצאות - תיזמון ותכנון יעיל בהוצאות לאורך הרבעון/השנה יחסוך לכם כסף.
4. למכור בקלות – טיימינג נכון, בו ללקוח יש כוונת קניה והשירות/מוצר עונה על הצרכים שלו יחסוך לכם משא ומתן ויקדם מכירה ביתר קלות.

 

אני אמחיש את החשיבות לניצול הטיימינג באמצעות ענף התיירות ואתמקד בצימרים כדוגמא פרטית. כמובן שניתן ליישם את תכנית השיווק שאציג גם לענפי פעילות נוספים.

בענף התיירות הקיץ הוא הטיימינג בעל הפוטנציאל השיווקי הגבוה ביותר מבין עונות השנה להבאת לקוחות. עם זאת, בעונה זו, התחרות גדולה ולצרכן יש מגוון רחב של אפשרויות לנופש בארץ ובחו"ל.
אם כן, איך תצליחו להראות, להתבלט ולהצליח לאייש את צימר החלומות שלכם ובעיקר איך תנצלו את המומנטום? ראשית, יש לבצע מחקר שוק, על מנת לנתב נכון את מאמצי השיווק:
*50% מהנופשים בארץ נופשים על פני חודשי הקיץ (יוני עד ספט')  מתוכם 30% בחודשי "החופש הגדול" (יולי-אוגוסט).
דתיים ומשפחות עם ילדים נוטים לצאת יותר לחופשות בחודש אוגוסט.

שימו לב, בשיא עונת הנופש הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים גם אתכם המאמץ שלכם הוא להקל עליהם למצוא אתכם.
מרבית הגולשים מחפשים כיום צימרים דרך גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם, לכן אתר אינטרנט הינו קריטי ומהווה כלי עבודה. אמנם חשוב לדאוג לפרסום האתר ולא להסתפק בהקמתו בלבד והעלאתו לרשת.

על מנת לפרסם את אתר הצימר שלכם יש לנקוט במספר פעולות:
1. רישום האתר באתרי צימרים ואינדקסים של צימרים - קיימים מספר אתרים המתמחים בצימרים ובאטרקציות

2. רישום האתר באינדקסים כלליים כגון וואלה,תפוז, נענע ונוספים

3. לקדם אתר של צימר בגוגל ניתן בשני אופנים עיקריים:
• פרסום בגוגל אדוורדס- כלי שמאפשר לכם להעלות מסע פרסום מחר בבוקר.

• קידום האתר בגוגל עם ביטויים פחות תחרותיים כגון:  צימרים על יד הים, צימר בגלבוע . אמנם נפח החיפוש של ביטויים אלו קטן בהרבה מנפח החיפוש של הביטוי צימרים, אך הסיכוי להגיע לעמוד הראשון בביטויים אלו גדול יותר.
אל תנסו לקדם את עצמכם במילות חיפוש תחרותיות כגון "צימר", "צימרים" וכדומה זהו בזבוז רב של כסף ומשאבים.

עשיתם מאמצים על מנת שהלקוחות יגיעו אליכם לאתר או לעמוד הפרסום שלכם? מצוין!

 

עתה הגיע הטיימינג החשוב ביותר והוא הנראות שלכם וכתיבת התוכן:
• תמונה שווה אלף מילים - הקפידו על תמונות, המציגות את הצימר בצורה הטובה ביותר.
• המארחים - צרפו תמונה שלכם והוסיפו מספר מילות הזמנה לצידה.
• סרטון תדמית - ממליצה לצרף סרטון ולפרסמו בכל ערוץ אפשרי (יוטיוב, אתר, פייסבוק וכו'..)
• המלצות - צרפו מכתבי תודה והמלצות. ניתן לשלב "עדויות" מאנשים שביקרו  בסרטון התדמית.

• מסלולי טיולים באזור - ציינו אטרציות ומסלולי טיולים באזורכם, על מנת לתת ערך מוסף ללקוחות.

הדגישו יתרונות - צימר עם בריכה, צימר המקבל בעלי חיים, אטרקציות, מסלולי טיול, מסעדות ומקומות בילוי.

 

הטלפון צלצל? נהדר!
האם אתם נותנים מענה 24 שעות 7 ימים בשבוע?
אם לא הצטרפו עוד היום לשרות מענה אנושי - אחרי כל מאמצי השיווק אתם לא רוצים לפספס אף לא שיחה אחת.

 

צרו חווית אירוח בלתי נשכחת
צרו חווית אירוח בלתי נשכחת למבקרים, הם יהיו המשווקים הכי טובים שלכם בעתיד; הפיקו מוצרי פרסום והזכירו למבקרים את החוויה בצימר. לדוגמא:

• לקראת בואם, הכינו שלט על גבי דלת הכניסה לצימר עם שמות המתארחים, אותו יוכלו לקחת למזכרת.

• בחופשת יום הולדת קשטו את הצימר בבלונים ופנקו בבקבוק יין.
• מוזיקה - הכינו מתנה CD ממותג, לו יוכלו להאזין בצימר ובדרך הביתה.
• רכשו עיתונים בסופי שבוע.
• פיצוחים בשקית ממותגת והניחו בצימר עם ברכת "שבת שלום".

לאחר הביקור שלחו מייל תודה שבקרתם והזמינו את המתארחים לדף העסקי בפייסבוק, שם יוכלו ליהנות ממבצעים במהלך השנה ולשמור על קשר.

 

כותבת המאמר: לילך רובין, בעלת MYBC משרד בוטיק, לייעוץ,שיווק והפקת אירועים http://www.mybc.co.il/

עבור לתוכן העמוד