התאמת המדיה לשיווק לסוג העסק

רוב בעלי העסקים מבינים היום, שכדי להצליח בעסק ולא רק "לשרוד", לא מספיק להסתמך על שיווק "מפה לאוזן" ויש גם ליזום ולשווק.
כולנו מוצפים בהמלצות שונות לשיווק: אתר אינטרנט, דיוור ישיר, פייסבוק, פרסום בגוגל ועוד.
כל אחד מבטיח לנו שזו הדרך הכי טובה להגדיל את הכנסות העסק, שאילו רק נעשה מספר צעדים פשוטים, בשיטה זו, נראה איך הלקוחות מייד זורמים אל העסק.
והאמת היא שזה יכול להיות נכון אבל גם עלול להיות בזבוז זמן וכסף משווע.


הכל תלוי בסוג העסק. לכל עסק יש להתאים את אמצעי המדיה המתאימים, בהתאם לקהל היעד ומטרות העסק. כך למשל, אם המפתח של הרכב ננעל בתוכו ואתם זקוקים למנעולן, לא תחפשו אותו בפייסבוק. או אם בא לכם לאכול פיתה עם פלאפל באמצע יום עבודה, לא תחפשו "פלאפל" בגוגל.

 

אז איך נדע לבחור באמצעי המתאים לשיווק העסק שלנו? 
ישנם מספר שיקולים שצריך לקחת בחשבון:
1. עניין- האם יש לך מוצר או שירות, שמעניינים גם את מי שלא צורך את המוצר?
לדוגמא:  צלם חתונות- כולם נהנים לראות תמונות של חתן וכלה, לא רק הזוגות המתחתנים. בגלל זה  הפייסבוק מאוד יתאים.
האם הלקוח שלך מתעניין בתחום שלך או שמעניין אותו רק לקבל את השירות או המוצר וזהו?
לדוגמא: מטפלת זוגית- הלקוחות שלך ישמחו לקבל טיפים לזוגיות טובה, לכן, שיווק באמצעות רשימות תפוצה יכול מאוד להתאים. אבל אם אתה עורך לשוני, לא מעניין את הלקוחות שלך העברית התקנית או איך מנסחים יפה, העיקר שתעשה את זה מקצועי ומהר, ואז רשימות התפוצה או פייסבוק לא יעזרו, יהיה צורך בפרסום ממוקד לקהל היעד.

2. לקוחות חוזרים- האם אתה מוכר מוצר שהלקוחות חוזרים ורוכשים אותו שוב או שמדובר ברכישה חד פעמית?
לדוגמא: מתווך דירות - בד"כ משפחה קונה דירה פעם אחת או פעמיים בחיים. במקרה הזה הלקוחות לא חוזרים ואין חשיבות גדולה לשמירה על קשר עם הלקוחות, אלא רק לקבל המלצות על מנת לחזק את ה"פה לאוזן".
דוגמא נוספת: מוכר הצגות- במידה והלקוחות שלך הם מתנ"סים, שמזמינים כל פעם הצגה אחרת, מערך השיווק שלך יתבסס על מאגר הלקוחות שלך, וכל הצגה חדשה שיוצאת תשלח להם דיוור ישיר עם פרסום ההצגה החדשה.

3. שירות מוכַר- האם הלקוחות מודעים לעובדה שהם זקוקים למוצר שלך? האם הם בכלל יודעים על קיומו? לדוגמא: יועץ משכנתאות- יש הרבה אנשים שכאשר הם זקוקים למשכנתא, הם ניגשים ישר לבנק שלהם. הם לא מודעים לעובדה שלבנק יש אינטרס ולכן סיוע ביועץ משכנתאות חיצוני, יחסוך להם הרבה כסף במציאת המשכנתא הכי טובה עבורם. האתגר בשיווק של עסק זה הוא להוכיח ללקוח, לפני שהוא קיבל את השירות, שהוא זקוק לשירות. עסק כזה יכול לבנות טופס מקוון, שבו אנשים יוכלו להזין את הנתונים שקיבלו מהבנק ולקבל בחינם תוצאה של כמה הם עשויים לחסוך בעזרת הייעוץ.
דוגמא נוספת: חברה שמאפשרת לשלם מתנה לחתן והכלה בחתונה באמצעות כרטיס אשראי ובפריסת תשלומים. רוב הזוגות הנישַאים אינם יודעים על קיום השירות. האתגר המרכזי של העסק הוא לחשוף את הזוגות לשירות. עסק כזה יפרסם בפורטלים שמיועדים לחתן ולכלה, חוברות חתונה וכד'.

 

כעת נתמקד בשיווק דרך אתר האינטרנט.

אז מה עושים על מנת לשפר את השיווק של אתר קיים?
1. עיצוב מושך ואטרקטיבי- אתר שמעוצב בצורה מקצועית ובהירה לגולש, עם ממשק נח ונעים ותכנים מעוצבים בצורה קריאה וברורה, גורמים לגולש להישאר יותר זמן באתר ולהשאיר פרטים או פשוט להתקשר.
2. תכנים שיווקיים ברורים לגולש- לצערי אני רואה הרבה פעמים אתרים ש לא ניתן להבין מה המוצר הנמכר בו. התכנים השיווקיים מאוד חשובים. יש לכתוב בצורה ברורה את המסר השיווקי, את מגוון השירותים שהעסק מספק ואת המבצעים וההטבות השונים. אם אינכם טובים בניסוח ובכתיבה שיווקית קחו איש מקצוע, אל תחסכו כאן כי זה מהות העניין.
3. קידום בגוגל- ישנם מספר פרמטרים, שגורמים לאתר להיות מקודם בגוגל במילים הרלוונטיות: בנייה מקצועית ותקנית של האתר, טעינה מהירה, כמות הכניסות לאתר, משך הזמן שהגולשים נשארים באתר, קישורים מאתרים אחרים לאתר הזה וכמובן התכנים עצמם. קידום אורגני, שחברה מקצועית עושה זה דבר יקר, אך יש פעולות פשוטות שניתן לעשות על מנת לקדם את האתר בעצמנו. הדבר הכי משמעותי הוא כתיבת תכנים, המסבירים על השירות ויצירת דפים עם כפתורים (לינקים) למילים הרלוונטיות. חשוב לעשות מחקר מילים בכלי מילות המפתח של גוגל על מנת לוודא איזה מילים מחפשים הכי הרבה מעולם התוכן של העסק. 

לכל שאלה אל תהססו להתקשר - 02-9973861

 

כותבת המאמר: אילה וולפסון, מנהלת סטודיו "אילה עיצובים"- משרד שיווק, סטודיו לגרפיקה ותכנון אסטרטגיה שיווקית לכל עסק בהתאמה אישית. ayaladesign.co.il

 

הטבה ייחודית ללקוחות ביפר:
לייעוץ בהתאמה אישית לכל עסק
 

עבור לתוכן העמוד