מהי הדרך הטובה והמשתלמת ביותר להשיג לקוחות?

 

 

לא מעט בעלי עסקים היו שמחים לוותר על ה"תיק" שנקרא – שיווק. כולנו חולמים פשוט לשבת במשרד ולקבל מיילים וטלפונים של אנשים המתעניינים בשירותים והמוצרים שלנו.
לצערי, זה לא כל כך פשוט. בעידן התחרותי של היום, בעלי עסקים נלחמים על כל לקוח חדש ויש צורך בדרכים יצירתיות בכדי לגייס לקוחות חדשים ולהשיג לידים איכותיים.

מה זה ליד?
ליד הוא פניה של לקוח פוטנציאלי, בדרך כלל מדובר בגולש שמשאיר פרטים ומתעניין בשירות שלנו.
ליד איכותי מוביל לרכישה ולא גוזל מאיתנו זמן יקר בהתעסקות מול "סקרנים", שלא באמת מתעניינים בשירות שלנו או גרוע מכך - שהשירות שלנו לא רלוונטי עבורם.

אז איך משיגים לידים איכותיים?
היום האפשרויות לפרסום הן עצומות ומבלבלות - מפרסומות בתקשורת, הדפסה על מוצרים, טלמרקטינג , כנסים, פגישות נטוורקינג, ועד האפשרויות הרבות שמציע האינטרנט כמו: אתר אינטרנט, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אורגני, בלוגים, דפי נחיתה, רשימות דיוור ועוד.

אז איך נבחר בשיטת הפרסום שתהיה הכי יעילה ומשתלמת עבורנו?
פרסומת בטלוויזיה בהחלט תגרום לפניות לעסק, אך רוב בעלי העסקים לא ירשו לעצמם להוציא עשרות אלפי שקלים על פרסומות בתקשורת. גם אם ביכולתם, פרסומות מסוג זה עלולות להוביל לשטף של פניות, שלא כולן רלוונטיות עבורנו. כך שמלבד ההוצאה הכספית הגבוהה, יש צורך להשקיע במלאכת סינון הפניות.
להדפסה על מוצרים פיזיים (כמו מגנטים ופלאיירים) יש אפקט מסוים, אך קשה למקד את קהל היעד ולהגיע ללקוח הפוטנציאלי האמיתי שלנו.
ביקורים בכנסים ומפגשי נטוורקינג מובילים לעיתים לשיתופי פעולה נפלאים, אך צורכים זמן יקר, לא תמיד מובילים למכירה, ולא מתאימים לכל עסק.

מה כן יהיה יעיל וחסכוני עבור העסק שלך?
הפרסום באינטרנט הוא פיתרון מצוין לבעלי עסקים, אבל באיזו דרך? 
האמירה "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" כבר הפכה שחוקה ואכן רוב בעלי העסקים מבינים את חשיבות הנראות באינטרנט וכבר הקימו אתר אינטרנט לעסק שלהם.
אז שילמת למעצב, למתכנת, לאחסון ואולי גם לכותב תוכן, ובנית אתר יפה ומושקע. כל הכבוד! מדי פעם אתה מסתכל באתר, אולי אפילו מעדכן את האתר, וגם המשפחה שלך חושבת שהאתר מקסים, אבל האם האתר מביא לך לקוחות?
כמו חנות בקניון- לקוחות עוברים, מביטים בחלון הראווה, מסתכלים על המוצרים, מתרשמים, אולי נכנסים להציץ... אבל! אם אין מוכר בחנות, הם ממשיכים לחנות הבאה (או במקרה שלנו, לאתר המתחרה).

איך אפשר לגרום ללקוחות האלה לפנות אלינו ולייצר עסקה?
אפשר וכדאי  לשים באתר טופס "צור קשר", בתקווה שהלקוחות ימלאו את הטופס, ישאירו פרטים ונוכל לחזור אליהם ולמכור. אם יש לך אתר, בטח כבר הבחנת שכמות הפונים דרך טופס כזה היא קטנה מאד. למעשה פחות מ-1% מהגולשים באתר משאירים פרטים לצורך יצירת קשר.
החדשות הפחות טובות הן ש-99% מהמבקרים באתר שלך, עברו ב"חנות" ונעלמו.
אבל, החדשות הטובות הן - שיש המון אנשים, שמתעניינים במוצר שלך! הפוטנציאל אדיר! אם רק היינו יכולים "לצוד" את הלקוחות האלה, המכירות בעסק שלך היו קופצות במאות אחוזים! מה שאני רוצה לספר לך זה שאפשר "לצוד" לקוח, גם באינטרנט, גם מבלי לראותו פנים מול פנים.

אז איך "צדים" לקוחות מזדמנים והופכים אותם ללקוחות משלמים?
אחת הדרכים היעילות היא שימוש בצ'ט. צ'ט זו שיחה כתובה שמתרחשת אונליין "בשידור חי" עם גולש. הצ'אט מאפשר לגולש לשאול שאלה שבוערת לו, להשאיר פרטים בצורה קלה ונגישה ובעיקר... לא לעבור לאתר המתחרה.
כגולש ברשת, אולי קרה לך שנכנסת לאתר אינטרנט מסוים, פתאום נפתחה חלונית צ'אט, ו"נציג" פצח איתך בשיחה אוטומטית. התופעה הזו נקראת צ'אט רובוטי.
צ'אט רובוטי הוא פיתרון נחמד, אבל אנחנו, כאנשים, אוהבים תקשורת עם אנשים – ובצדק!
אתה זקוק לאיש מכירות אנושי ש"יצוד" עבורך את הלקוחות, ולא רובוט. איש מכירות שיוכל להבין את צרכי הלקוח לעומק, לתת לו חווית קניה נעימה ולהוביל אותו יד ביד הישר למאגר הלקוחות שלך. בדיוק בשביל זה קיים הצ'אט האנושי. שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ושימוש בכוח אדם איכותי.


הפתרון!
צ'ט אנושי הוא הפתרון המושלם, הנוח והמשתלם כדי לנצל את האתר הקיים שלך ולהגדיל את המכירות.
יש מספר חברות שמציעות שירות כזה, כמובן שכשמפקידים את ניהול המכירות באתר שלך בידי חברה חיצונית, כדאי מאד שזו תהיה חברה אמינה שאפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות.

איך זה עובד?
ברגע שגולש נכנס לאתר שלך, איש המכירות פונה אליו ומציע לו בדיוק את מה שהוא צריך – למשל, המבצע הכי חם בתחום העניין שלו. איש המכירות מנהל איתו שיחה אמיתית, ממש כמו מוכר בחנות. בסופו של דבר הנציג אוסף פרטים מהלקוח – והרי לנו ליד איכותי! לא סתם איכותי, ליד מעולה! לקוח שכבר מכיר את האתר ואת המוצרים, השאיר פרטים, רוצה שיחזרו אליו, ו"חם" על הרכישה. כל מה שנשאר לנו לעשות זה ליצור איתו קשר ולסגור מכירה!

 

מה היתרונות?

  1. אנשי מכירות מקצועיים מטפלים בלקוחות הפוטנציאלים שלך וכל גולש מקבל יחס אישי. ממש כמו להחזיק איש מכירות במשרה מלאה, רק בלי לשלם משכורות, ביטוח לאומי והוצאות נוספות, ובעלות נמוכה יחסית.
  2. איש המכירות יודע לזהות איך ומאיפה הגיע הגולש לאתר ומשתמש במידע המוקדם כדי למקד את השיחה. למשל באתר של חברת נסיעות – אם הגולש חיפש בגוגל "טיסות לברלין" – הנציג מיד יציע לגולש את הדיל הכי טוב לטיסות לברלין ולא יעמיס עליו מידע לא רלוונטי על טיסות ליעדים אחרים.
  3. איש המכירות יודע לזהות איך ומאיפה הגיע הגולש לאתר ומשתמש במידע המוקדם כדי למקד את השיחה. למשל באתר של חברת נסיעות – אם הגולש חיפש בגוגל "טיסות לברלין" – הנציג מיד יציע לגולש את הדיל הכי טוב לטיסות לברלין ולא יעמיס עליו מידע לא רלוונטי על טיסות ליעדים אחרים.
  4. איש המכירות יודע לזהות איך ומאיפה הגיע הגולש לאתר ומשתמש במידע המוקדם כדי למקד את השיחה. למשל באתר של חברת נסיעות – אם הגולש חיפש בגוגל "טיסות לברלין" – הנציג מיד יציע לגולש את הדיל הכי טוב לטיסות לברלין ולא יעמיס עליו מידע לא רלוונטי על טיסות ליעדים אחרים.
  5. איש המכירות יודע לזהות בדיוק איפה הגולש נמצא בתוך האתר שלך ומה הכי מעניין אותו.
  6. עלות השירות ביחס ישיר לכמות הכניסות לאתר שלך ומותאמת אישית לצרכי העסק. לא זורקים סתם כסף.
  7. שירות הצ'אט האנושי מאפשר לך לקבל מידע מלא ועדכני על המבקרים באתר שלך ועל האפקטיביות של מבצעים ומוצרים.
  8. שירות צ'אט מכירתי מאפשר לגולש לבצע עסקת רכישה מלאה באתר האינטרנט. כלומר, איש המכירות מוביל את הלקוח צעד צעד, עד לרכישה. הכסף ישר לחשבון, מבלי שעשית אפילו שיחת טלפון או מייל אחד!

בקיצור, אם גם אתם מסוג בעלי העסקים שהשיווק הוא "תיק" בשבילם, רוצים להפיק יותר מהאתר הקיים מבלי להוציא תקציבי ענק על פרסום ואם גם אתם חולמים פשוט לשבת במשרד ולקבל רשימת לקוחות שמחכים לקבל מכם שירות – צ'ט אנושי הוא הפתרון המושלם עבורכם!

 

* הכותב, גיל חפר, מנהל חטיבת שירותים עסקיים בקבוצת ביפר, המספקת פתרונות צ'אט אנושי לעסקים.

עבור לתוכן העמוד