מיתוג והתנהלות עסקית בפייסבוק – חלק א'

 

כיום רוב בעלי העסקים מבינים את חשיבות המיתוג האישי באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. נתמקד במאמר זה ברשת הפופולארית ביותר בישראל – פייסבוק.
איך דואגים לייצר ולשמור על התדמית הרצויה לנו ברשת החברתית, והופכים חברים ואוהדים ללקוחות משלמים?

רשת חברתית כבר אמרנו?
אנשים מתחברים לפייסבוק בכדי לתקשר באופן חברי, להתעדכן ולהחליף חוויות ודעות. נכון, האינטרס שלכם הוא שיהיו לכם כמה שיותר חברים בפייסבוק בכדי שיחשפו לתכנים השיווקיים שלכם. אבל במקרה הזה -  זו לא הכמות, אלא האיכות.

 

פרופיל אישי:
לרובנו יש פרופיל אישי בפייסבוק, אנחנו יודעים מי הם החברים האיכותיים מתוך כל החברים שלנו בפייסבוק - כאלו שבקשר איתנו, מגיבים על התכנים שלנו ואנו נמצאים באינטראקציה רצופה איתם. אלו גם האנשים שישתפו את המסר שלנו ברגע, שבו נזדקק לשיתוף מסיבה זו או אחרת. לרוב, החברויות האיכותיות מתבססות על היכרות מוקדמת בעולם האמיתי.

 

ומהי חברות איכותית בדף העסק?
אפשר להגיע בכל מיני דרכים לדף פייסבוק "גדול", כלומר, דף עסק עם אוהדים רבים (נזכיר כמה בהמשך).
דף עסקי כזה, הוא מרשים ברגע הראשון, אבל, אם הדף אינו פעיל, והאוהדים אינם מגיבים לפרסומים שלכם, ואינם מתקשרים, או גרוע מזה, אין פרסומים בדף – המספר הזה לא שווה הרבה ונשאר רק מספר.
בסופו של דבר כשתפרסמו לאוהדים כאלה פרסום שיווקי, הם לא יגיבו גם לפרסום כזה ואולי אפילו יעשו "אנלייק" ויעזבו את הדף.
אנחנו חייבים לעניין את האוהדים שלנו, לספק להם תוכן מעניין, לפחות כמה פעמים בשבוע, לתת ערך מקצועי, לברך בחגים, להתייחס לאירועים חשובים בחיי הציבור, לבדוק מה האוהדים שלנו אוהבים ומה מעורר אותם לפעולה.
כך נהפוך את האוהדים שלנו לאוהדים איכותיים, ובסופו של דבר, ללקוחות משלמים.
כאשר אנחנו מצליחים להישאר בתודעה, כשהאוהדים שלנו אוהבים אותנו, והצלחנו למתג את עצמנו כישות מקצועית וחיובית, האוהדים יקבלו באהבה ובשמחה גם את פרסומי המוצרים והשירותים שלנו.  

 

איך אפשר לעניין את האוהדים?
מומלץ לא להכביד בפרסום שיווקי ולטפח את הקשר עם האוהדים בצורה יצירתית.
להלן מספר רעיונות לפוסטים, שיחזקו את הקשר עם האוהדים:

  1. ברכה מעוצבת לשבוע טוב / שבת שלום.
  2. טיפ מקצועי שנותן מידע וערך אמיתי לאוהדים.
  3. קישור למאמר או כתבה בתחום העניין של האוהדים שלכם (שהוא במקרה גם תחום העניין  
      שלכם).
  4. פוסטים מעוררי תגובות ומעורבות כמו שאלות פתוחות או סגורות.
  5. מבצעים והטבות מיוחדות לחברי הדף.

יש גם סיכוי גבוה יותר שהאוהדים שלך ישתפו פוסטים כאלה ויעזרו לך להפיץ את הדף, העסק והמוצרים גם לחבריהם.
שימו לב, אם אתם מתכננים מבצע, כדאי לערב את האוהדים גם בתכנון המבצע (מה הייתם מעדיפים לקבל -  20% הנחה או פריט במתנה?)

לא על הפייסבוק לבדו

מיתוג ברשת חשוב לבצע בשילוב עם הפלטפורמות השונות, בהן יש לך כבר נוכחות- אם זה האתר, רשתות חברתיות אחרות (כמו לינקדאין ויוטיוב), דיוור וכל פלטפורמה אחרת.
מומלץ כי הנוכחות תהיה הומוגנית מבחינת התמונה שלכם, קישורים בין הרשתות השונות, סוגי התכנים ואופי ההתנהלות.
כמעט לכולנו יש איזשהו אתר או חשבון פייסבוק, לינדקאין, או טוויטר או יו-טיוב שפתחנו מתישהו והזנחנו. זה שאנחנו לא רואים אותו, לא אומר שאנשים אחרים לא רואים. חשבו על לקוח שהגיע לאתר המושקע שלכם, התרשם מאד לטובה, אבל מצא את דף הפייסבוק המוזנח שלכם והתאכזב. במקרה כזה יכול להיות שעדיף להסתיר את הדף מאשר להשאירו כעדות מפלילה.

כמובן, כדאי לנסח בכל פלטפורמה ברשת את התוכן קצת אחרת, כי בכל זאת יש לנו חברים משותפים בכמה פלטפורמות, ואם נחזור על אותו מסר בכל הפלטפורמות, הדבר עלול להיתפס כזלזול והצפה.

המדיה החדשה הזו מאפשרת לנו תקשורת ישירה עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אבל חשוב לזכור תמיד, שיש בן אדם בצד השני של המסך, ואסור לנו לזלזל בו או לקחת אותו כמובן מאליו.


עד כאן, חלק א' של המאמר. בחלקו השני, בניוזלטר הבא, נדבר על התנהלות נכונה ושימוש עסקי בקבוצות בפייסבוק ועל אפשרויות הפרסום הממומן החדשות שהפייסבוק מציע לנו כבעלי עסקים.

 

כותבת המאמר: לנה גופמן, מנהלת תקשורת שיווקית בקבוצת ביפר.


עבור לתוכן העמוד