מיתוג והתנהלות עסקית בפייסבוק - חלק ב'

 

איך דואגים לייצר ולשמור על התדמית הרצויה ברשת החברתית ולהפוך חברים ואוהדים ללקוחות משלמים?
בחלק הראשון של המאמר הרחבתי על חשיבות המיתוג האישי בפייסבוק,  על החברים האיכותיים בפרופיל האישי ואיך יוצרים אוהדים איכותיים בדף הפייסבוק העסקי.
העלתי רעיונות לתכנים מעניינים לדף הפייסבוק העסקי ועל מיתוג הומוגני ברשת.

בחלק זה אתמקד בפעילות עסקית בקבוצות בפייסבוק, על אפשרויות הפרסום הממומן המגוונות שהפייסבוק מציע לבעלי עסקים.  

 

פעילות בקבוצות
ישנן המון קבוצות בפייסבוק, כמעט בכל תחום שאפשר לחשוב עליו. כדאי מאד להתחבר לקבוצות בתחום קהל היעד שלך, למשל, אם אתה נותן שירות לבעלי עסקים – חפש קבוצות של בעלי עסקים.
לקבוצות אפשר להתחבר רק עם הפרופיל האישי ולא כעסק, ועל כן יש להיזהר מאד בהתנהלות בקבוצות.
קבוצה היא מקום נהדר להפיץ את המסר שלך, אבל חשוב מאד להיזהר שלא להיתפס כמי שהגיע לקבוצה רק כדי למכור משהו לחברי הקבוצה.
בעלי עסקים ומפרסמים רבים עושים את הטעות של לחדור לקבוצה שנראית להם כמו קהל יעד, ומיד לפרסם מוצר או שירות, ולעיתים גם לא בוחלים בפרסומים רבים ונשנים.
התנהגות שכזו אולי מקובלת בעולם המכירות, אבל בעולם הפייסבוק - ממש לא.

 

איך מתנהלים נכון בקבוצות?

בשלב הראשון, מומלץ לנקוט בטכניקת "דנידין" – להיות רואה ואינו נראה.
המשמעות היא לשהות זמן בקבוצה, לקרוא מה מקובל לפרסם, עד כמה יש פתיחות לפרסום ישיר של מוצרים וכו'. ישנן קבוצות שמגדירות בצורה ברורה את חוקי ההתנהלות ב"אודות" או בפוסט הראשון (פוסט שמוצמד תמיד בראש הדף של הקבוצה) ובהחלט חשוב להתייחס לחוקים האלו ברצינות.
בשלב השני, מומלץ להגיב לפוסטים של חברים בקבוצה, ולחלוק את הידע המקצועי שלכם.
כך תתחילו להיות דמות מוכרת בקבוצה ותמתגו את עצמכם כמומחים בתחומכם.
ישנה גם אפשרות של לפתוח קבוצה משלכם, אבל זכרו כי קבוצה נועדה לתת מענה לצורך משותף, ולא לפרסום מותג או שירות, וניהול קבוצה מצריך השקעת זמן, דבר שלא מתאים לכל בעל עסק.


 
פרסום ממומן - "מי בכלל מסתכל על הפרסומות האלה בצד?"
תתפלאו! פרסום ממומן בפייסבוק היא דרך נפלאה להגיע לאוהדים ולהגדיל את הדף. נכון, צריך להוציא קצת כסף בכדי שהגולש ילחץ על "לייק" בעמוד שלך ויהפוך לחבר, אבל מאותו רגע הוא חשוף לכל הפרסומים שלך, בחינם.
הפרסום הממומן הוא רחב הרבה יותר מ"הפרסומות האלה בצד".
אפשר לקדם פוסט (גם אנשים שהם לא אוהדים שלך יראו את הפוסט בדף הבית שלהם ולא כמודעה), אפשר לקדם אירוע, לקדם דף פייסבוק, מודעות רק למובייל, מודעות צד ועוד.
האפשרויות לפרסום הן עצומות, ודווקא שם אין צורך להיזהר מהצפה ועומס יתר.
את הפרסום בפייסבוק ניתן למקד לקהל מאד ספציפי ובכך לחסוך מאד בעלויות הפרסום.
פייסבוק מציע פילוח לפי אזור מסוים, לפי גיל, מין, מצב משפחתי, לפי תחומי עניין מדויקים ועוד.

כמובן שחשוב מאד שיהיה קשר הדוק וישיר בין המודעה לבין המיתוג של הדף.
מודעות שמנסות למשוך קהל ע"י שימוש בתמונות לא רלוונטיות לא באות בחשבון.
הפרסום הממומן יכול להוביל לגדילה עצומה של דף עסקי (זאת אומרת מספר הלקוחות הפוטנציאלים שלך שיש לך אפשרות לקשר ישיר איתם בחינם).
אבל זכרו את תחילת המאמר, המספר הזה יישאר רק מספר אם לא תתנהלו נכון ותשמרו על קשר רציף עם האוהדים שלכם.


והכי חשוב... לקחת אחריות!

אסור לשכוח שהרשת היא ויראלית ויש להיזהר במיוחד בהתנהלות שלנו בפרופיל האישי.
פרט להודעות אישיות, כל דבר שאנחנו כותבים יכול להופיע אצל חברים שלנו וגם אצל חברים של חברים שלנו, כך שהחשיפה היא בלתי נתפסת - לטובה ורעה.
אם יצליחו לפתות אותך להצטרף לאפליקציה או ללחוץ ברגע של חולשה על לייק בדף כזה או אחר, שלא עומד בקנה אחד עם התדמית שניסית לשדר, הדבר יכול להיחשף לאנשים רבים ואין לך שליטה על כך.
לכן, יש לקחת אחריות על כל דבר ודבר שמשתפים בפייסבוק וברשתות החברתיות - גם על תגובות שכתבת אצל אחרים, על דפים שלחצת להם לייק, סקרים בהם השתתפת, סרטונים אותם דירגת וכו'. חשוב להתייחס לכל אוהד ששאל שאלה, בין אם בהודעה פרטית ובין אם בצורה פומבית, על הטיימליין שלך. כי אוהד לא מרוצה יכול להתחיל סערה ברשת ולייצר נזק תדמיתי בלתי נתפס.

 

לסיכום:
הרשת החברתית פייסבוק טומנת בחובה אפשרויות רבות לבעלי עסקים, מהקוצ'רית המתחילה ועד לחברת קוקה קולה הענקית.
אבל כמו כל דבר, צריך לדעת להשתמש בה נכון, להיות עם היד על הדופק כל הזמן ולהתייחס במלוא הרצינות לכל פעילות ברשת. כך נדאג לייצר לעצמנו תדמית נכונה ומוכרת ברשת ונהפוך גולשים, חברים ואוהדים ללקוחות משלמים.

 

כותבת המאמר: לנה גופמן, מנהלת תקשורת שיווקית בקבוצת ביפר.

 

עבור לתוכן העמוד