בחירת אפיקי פרסום באינטרנט

 

מצד אחד, הבת של השכנה אמרה שאתם חייבים לפתוח דף פייסבוק כי כולל כולם שם.
מצד שנ,י כבר שנים שלא רעננתם את האתר. ואפילו ככה, כשהוא לא כל כך יפה ומסודר אתם יודעים שיש עסקאות שמגיעות משם.
מצד שלישי, יש לכם רשימות של מאות לקוחות פוטנציאליים שקיבלתם בכנס שהשתתפתם בו ומעולם לא שלחתם להם דיוור, ומצד רביעי.... הבנתם לאן אני חותרת.
יש הרבה אפשרויות לשיווק באינטרנט ולפעמים קשה לבחור בדרך הנכונה.


השאלה הראשונה שאני רוצה לשאול אתכם-
למה לבחור אפיק מסוים כשאפשר לבחור בכמה אפיקים שיעבדו ביחד?!

בואו נגיד שיצאתם לטייל ולנווט ביער סבוך עם מפה, מצפן, מימייה ומזון בתיק.
המסלול אורך שעתיים, במידה ולא מתבלבלים בדרך והולכים בקצב סביר. האם תצאו לניווט
בדיוק שעתיים לפני השקיעה? סביר להניח שלא. סביר להניח שתשאירו לעצמכם זמן.
זמן למה?  זמן לטעות !זמן לתכנית ב', לגיבוי. זמן לקחת שביל לא נכון, לחזור, לקחת שביל אחר, לטעות שוב, לשבת קצת לאכול, ולבסוף למצוא את השביל הנכון.
אז תמיד טוב שיש עוד שבילים לנסות וככה גם בשיווק. שיווק מסוג כזה נקרא שיווק הוליסטי.
וזה לא היתרון היחיד...
לשיווק הוליסטי משמעות חזקה מבחינת מיתוג העסק ויצירת אפקט של מצליחנות.
אין זה אומר תקציבים גדולים בהכרח, אלא חלוקת הזמן והתקציב בצורה חכמה, והפגנת נוכחות בכמה שיותר פלטפורמות ברשת.

איך תבחרו באפיקים שרלוונטיים לכם?
התשובה הזו מורכבת ופעמים רבות תצטרכו להתייעץ אישית עם איש מקצוע מנוסה, אבל בכל זאת אנסה לתת לכם את העקרונות לבחירת אפיקי השיווק שמתאימים לעסק שלכם:


1. מטרות – לאן אתם מכוונים?
מכירות, הגדלת רשימת תפוצה, מיתוג וחשיפה, מיתוג אישי - אלו הן רק חלק מהמטרות האפשריות. החלטה על המטרה תעזור לכם מאד להתוות את הדרך.


2. קהל יעד- מי הלקוחות שלכם?
עסקים רבים עונים ש"כולם" הם הלקוחות שלהם. זה לא נכון. מעטים המוצרים שפונים לכולם, וגם אם המוצר שלכם כזה, השיווק אינו יכול לפנות ל"כולם" באותו האופןבאופן זהה.
גם אם קהל היעד שלכם מצומצם תוכלו עדיין לפלח אותו לקבוצות שונות וכך לשווק לכל קבוצה בנפרד (מבחינת בחירת האפיק, השפה ואפילו הגרפיקה בה תבחרו).
אפיינו את הלקוחות שלכם כך שתבינו בדיוק למי אתם פונים – גילאים, מיןמגדר, סטטוס משפחתי, תחביבים, מקצוע, מיקום גיאוגרפי, היכן ניתן למצוא אותם ברשת ועוד.


3. תקציב – כמה כסף יש לכם כדי להשקיע בשיווק?
מרבית העסקים נתקעים בשאלה הזו ואינם יודעים לענות עליה.
גם אם אתם עסק של אדם אחד ובטח אם אתם חברה גדולה יותר, חשוב להגדיר בכל שנה את גודל התקציב לשיווק ופרסום.
הרי התקציב הזה הוא השקעה ולא הוצאה. המטרה בשיווק היא לקבל החזר על השקעה. כך שהכסף שהוצאת על הפרסום יחזור בצורת פניות ולקוחות בעסק.

 

אסיים בדוגמה:
רינה מעצבת עוגות מהבית, החליטה בסוף אוקטובר, שהיא רוצה להשיג לקוחות לקראת הסילבסטר, מראש, כי בשבועיים הסמוכים למועד היא לא תהיה בארץ.
קהל היעד שלה הוא אנשים פרטיים שחוגגים את השנה הלועזית החדשה במסיבות בביתם, ארגונים המציינים זאת בישיבות צוות, ומשפחות וחברים שרוצים לתת מתנה לאנשים אהובים.
התקציב שלה הוא נגזרת מהעוגות שהיא עתידה למכור. עוגה נמכרת בכ- 400 ₪ ולהכין אותה עולה כ- 100 ₪. היא יכולה להכין כ- 12 עוגות למועד השנה החדשה. כדי להישאר עם רווח היא מוכנה להשקיע עד 1,000 ₪ לתקציב שיווק, על מנת לנסות להשיג את הלקוחות שהיא מחפשת ואולי גם לקוחות נוספים.
מבחינת האפיקים, היא יכולה לפרסם בגוגל סביב מילות מפתח של עוגות מעוצבות. היא יכולה לפרסם בפייסבוק לקהל יעד בגילאים הרלוונטיים עם סטים של מודעות כשבכל הפרסומות היא מציעה הצעה שיווקית של הזמנת עוגה בהזמנה מראש (למקדימים להזמין בלבד) וקבלת עוגה משודרגת ללא תוספת תשלום (נאמר שתי קומות של עוגה במקום קומה אחת).
בנוסף, היא תשלח לכל רשימת התפוצה שלה את המבצע וגם תרשום סטטוס בפייסבוק (ואם צריך תפעיל גם עליו תקציב קטן לקידום הסטטוס).


זוהי רק דוגמה (שהמצאנו אגב) – אבל החלק החשוב הוא היישום שלכם בעסק.
חשבו היטב – החליטו בדיוק מה ברצונכם להשיג, מה התקציב, ובחרו היכן כדאי לכם לשווק.
על רגל אחת - ענו על השאלות במאמר, ותקבלו מושג לגבי מהו האפיק, או יותר נכון - מהם האפיקים, הטובים ביותר עבורכם כדי להשיג את המטרות, תוך שאתם פונים לקהל היעד הרצוי בתקציבים העומדים ברשותכם.
רוצים ללמוד יותר על הדרך הנכונה לשיווק באינטרנט, להכיר לעומק את האפיקים השונים ולקבל טיפים שימושיים? 


הורידו בחינם את המדריך לבחירת אפיקי שיווק באינטרנט מאת ורד חורי

כותבת המאמר: ורד חורי, בעלים של ewise

עבור לתוכן העמוד