חשוב לסקור! על חשיבות הסקרים לעסק שלכם

 

 

מכירים את זה שאנחנו יושבים וכותבים תכניות שיווק ומכירות ומתחילים לנחש מי קהל היעד שלנו, מה הוא אוהב, מדוע הלקוח בחר דווקא בנו, מה המוצרים האהובים על הלקוחות או במה אנחנו טובים (וגם פחות טובים) מהמתחרים שלנו?
אז למה לנחש כשאפשר פשוט לבדוק?
יותר מזה –במקום לנחש – צריך לבדוק!


בעבר שימוש בסקר דעת קהל או כל סקר שוק אחר היה יקר מאד, ולכן היה בשימוש רק בארגוני ענק וע"י פוליטיקאים. היום, בעידן הדיגיטל, סקרים הופכים לנגישים גם לעסקים קטנים וכבר ברור שסקר הוא כלי יסוד בסיסי שכל מנהל צריך להשתמש בו ככלי להסקת מסקנות עסקיות.
כיום יש לנו אפשרות להשתמש בסקרים טלפונים ובסקרים אינטרנטיים, הנשלחים במייל.


לסקרים אינטרנטיים יש יתרונות ברורים על פני סקרים טלפוניים:

• הפצה מהירה של הסקר – - בקליק אחד לכולם!

• הפצה מהירה של הסקר – - בקליק אחד לכולם!

• אין צורך בטלפנים שיצרו קשר עם הלקוחות - חיסכון בכוח אדם, זמן ומשאבים כספיים.
• שיתוף פעולה טוב יותר מצד הלקוח – הלקוח לא חש בחדירה לפרטיותו והטרדה טלפונית.
• אחוזי מענה גבוהים יותר ומענה איכותי ואמין יותר - הלקוחות עונים בזמן הפנוי שלהם וברוגע.

 

שימוש בסקרים ומשובים אינטרנטיים יספקו לנו תשובות ישירות לשאלות המעסיקות אותנו כבעלי עסקים, הן בהיבט השירות והן בהיבט המכירות. בעזרת סקר פשוט יחסית, נוכל להגיע לתוצאות מגוונות:
• שיפור רמת שביעות רצון הלקוח
• שיפור הקשר בין ההחברה ללקוח
• שיפור המוצר ופיתוח מוצרים חדשים
• ייעול השירות
• קביעת אסטרטגיות עסקיות

 

איך נקבל תוצאות מקסימליות מסקרי לקוחות?
סקרי לקוחות מומלץ לבצע באופן שיטתי ותקופתי. כדאי להגדיר תקופה מסוימת, בה סוקרים את הלקוחות שלכם – הגדרת תקופה כזו לעומת סקירה לאורך זמן ארוך תאפשר כמה דברים חשובים:


1.  מתן תוצאות אמינות יותר שאפשר להשוות ולפרש:
למשל אם לקוחות לא מרוצים מזמן המענה לפניות וטיפול בבעיות, צריך לבחון את הלחץ הנקודתי על אנשי המקצוע אצלכם בעסק וגם לבדוק את איכותם. אם היינו סוקרים לאורך השנה קשה היה לראות מגמה ברורה וגם להבין את הסיבה שממנה נובעת הבעיה (או כדי לשמר את היתרון שעלה מהסקר).

 

 

2.  לסקור חלק מהלקוחות חלק מהזמן יביא תוצאות טובות:
בצורה שיטתית ותקופתית ניתן לסקור חלק מהלקוחות. כך ניתן גם לסקור את אותם לקוחות מספר פעמים במרווחי זמן גדולים - מבלי שזה יפריע / יציק להם.
במידה ותסקרו את הלקוחות נאמר בחודש מסוים תדעו שבשנה הבאה אתם יכולים לסקור את אותם לקוחות שוב (בחלק מהעסקים אפשר אפילו לסקור פעמיים בשנה).


3.  הטמעה – משתפרים מסקר לסקר!
עד הפעם הבאה שתסקרו את הלקוחות שלכם הקפידו על מערך שינויים בחברה: החל מהבלטה וחיזוק הדברים שמהם הלקוחות מרוצים וכלה בשיפור ושינוי הנקודות שעלו כנקודות חולשה או תלונות. בסקר הבא תוכלו לקבל תשובה ברורה האם השתפרתם או לא.

 

 

4.  סקרים ממוקדי אירוע או מוצר/שירות:
חושבים להכניס מוצר או שירות חדש לעסק? רוצים להרים אירוע למיתוג? למה שלא תשפרו את סיכויי ההצלחה שלכם ותחסכו לעצמכם כישלון ועוגמת נפש! סקר ממוקד ייתן לכם את התשובות – האם יש ביקוש למוצר, האם יש היענות לכנס וכו'.
עדיף להשקיע מעט בסקר (ואם תגלו שאין ביקוש, עברו לדבר הבא!) מאשר להשקיע בייצור/ייבוא/שיווק ואז לגלות שמדובר בכישלון.


5.  רעיונות חדשים:
תתפלאו כמה יצירתיים הלקוחות שלכם! לפעמים בשביל לדעת איזה מוצר או שירות חדש כדאי להכניס, מספיק לשאול את הלקוח שאלה פשוטה: "מה חסר לך?" לקוחות יפתיעו אתכם בתשובות וברעיונות שלהם ששווים זהב!
מסקר כזה נלמד המון תובנות על הלקוחות ועל העסק (בהתאם לשאלות שנעלה) – כיצד הגיעו אלינו ולמה בחרו בנו, ממה הם מרוצים וממה לא, האם השירות עומד בציפיות שלהם, האם הם מכירים את השירותים הנוספים שלנו, האם הם נחשפים לפרסום שלנו ובאיזו מדיה ועוד...


לסיכום:
סקר הוא כלי מצוין שמאפשר לכם לבחון כמעט כל דבר שתרצו בזעיר אנפין.
החל מהשוק בו אתם פועלים והמתחרים ועד רמת השירות של העסק שלכם ורעיונות למוצרים או שירותים חדשים.
היום יש כלים רבים לעריכת סקרים, ולפעמים כדאי להיעזר בחברה מקצועית בכדי לייצר סקר מקצועי וממוקד שתוכלו להבין בקלות ולנתח את תוצאותיו.
סקר שנעשה בצורה נכונה, כולל הגדרת המטרות, יכול להוביל לשינוי בעסק שלכם ולהגדלה בפועל של הלקוחות, החיוכים, וגם המחזור שלכם. אז בפעם הבאה שאתם שוקלים שינוי או רוצים להשתפר - תסקרו את זה!
 

 

 

עבור לתוכן העמוד