10 כלים שיגרמו גם לעסק קטן להיראות גדול

 

 

 

"הגודל לא קובע", "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", "מה שחשוב זה התוכן ולא הרושם" – כולנו שמענו אמרות יפות שכאלה. אבל מה עם האמרה "יש הזדמנות אחת לרושם ראשוני"?
אני מאמין שבעסקים, הרושם הראשוני חשוב ואפילו קריטי.
מה הלקוחות הפוטנציאלים שלנו מחפשים באותו רושם? מחפשים גוף אמין וחזק, שייתן להם שירות טוב ותחושת בטחון.
אחד הדברים שנותנים ללקוח תחושת ביטחון הוא... הגודל! הלקוחות אוהבים להרגיש שהגיעו לגוף גדול ויציב.
מה אם יש לנו עסק קטן? עם מעט, או בכלל בלי עובדים? איך ניתן תחושת עוצמה, גודל וביטחון?
קבלו 10 כלים שיגרמו גם לעסק הקטן להיראות גדול!

 


1.  אנחנו פה, ואנחנו פה להישאר – "אנחנו" באתר האינטרנט ובכל מקום
ייתכן שהיום אתם עצמאיים שעובדים לבד בעסק, מקסימום משתמשים בפרילנסרים – אבל מה יהיה בעתיד? בדרך כלל עצמאיים יודעים להגיד אם החזון שלהם הוא חברה גדולה יותר או שתמיד ירצו להיות ללא עובדים או שותפים נוספים. אם אין לכם מטרה עתידית להעסיק עובדים, דווקא טוב שתעצימו באתר שלכם ובכל הנוכחות השיווקית את מי שאתם ואת היתרון היחסי שלכם כאנשים פרטיים. נסו למגנט אנשים אליכם ולא לעסק כי בסופו של דבר אתם הסיבה שהלקוחות יבחרו בעסק על פני חברה אחרת. אבל אם המטרה העתידית שלכם היא להיות מעסיקים, שהחברה שהקמתם תהיה בניהולכם אבל לא תהיו לבדכם, כדאי מלכתחילה לשדר זאת בתשתיות השיווקיות. מה הכוונה? התנסחו ברבים, כתבו בכל מקום "אנחנו", באתר, בדפי נחיתה, בדיורים, הציגו לקוחות גדולים בתיק הלקוחות (גם אם עשיתם להם עבודה קטנה וזניחה), קראו לעצמכם מנהל/ת או בעלים או מנכ"ל/ית. שדרו עוצמה וגודל על מנת שתוכלו למלא את הנעליים שיצרתם לעצמכם.


2.  תזכרו את השם! – כתובת האתר והמייל
כדאי שכתובת אתר האינטרנט של העסק שלך תהיה עם שם החברה. אחרי שבחרתם כתובת אתר ובניתם אתר או לפחות דף נחיתה בסיסי עם פרטי ההתקשרות, זה הזמן לייצר מייל עם כתובת האתר.
למה זה טוב?

- משווק את האתר ואת שם החברה שלך- במילים  פשוטות: השם שלך כתוב ביותר מקומות, מגיע ליותר
  אנשים ונצרב בזיכרון ובמודעות.
- מייל עם כתובת ושם החברה משדר רצינות ועסקיות לעומת מיילים אינטרנטיים בשירותים, כגון ג'ימייל,
  וואלה ודומיהם.
- יתרון נוסף, מייל כזה מאפשר לייצר תחושת גודל על ידי מיילים של מחלקות (גם אם כולם מגיעים אלייך)
  info, sales, service  וכו'...


3.  "טוב שם טוב משמן טוב" - חתימות במיילים וטייטלים
גם חתימה קבועה במייל מראה על רצינות. באפשרותכם לחשוף בחתימה לינקים לנוכחות שלכם ברשת – אתר, רשתות חברתיות, בלוג וכו', וגם להשאיר פרטי יצירת קשר. הקפידו שתהיה לכם חתימה דיגיטאלית זהה ככל האפשר בכל ההתקנים (מחשב, טלפון נייד וכו').
החתימה במייל תאפשר לכם גם להציג את עצמכם במלוא הדרכם. התואר שאתם נותנים לעצמכם מרמז על החברה ועל המעמד שלכם. האם אתם בעל המקצוע (נאמר נגר) או שאתם בססטוס ניהולי: מנהל, בעלים, מייסד, מנכ"ל או כל תואר שאתם חשים איתו בנוח.
הקפידו להשתמש בתואר זה בכל פעם שאתם מציגים את עצמכם בכתב ובעל פה וכמובן בכרטיס הביקור ובחתימת המייל.


4.  הגעתם למשרדנו - שימוש בטלפון קווי
גם אם אין לכם קו טלפון קווי (בזק, אינטרנט זהב וכו') ואתם משתמשים רק בטלפון נייד, כדאי להתקין קו, אפילו אם הקו מפנה באופן מתמיד לטלפון הנייד שלכם -  כך אתם משדרים שיש לכם משרד ויש עסק, גם אם אתם עובדים מהסלון בבית או רוב הזמן מסתובבים בשטח.
העלות זניחה והתועלת התדמיתית גדולה. את המספר הכניסו לכל הפרסומים שלכם.

 

5.  אני תמיד זמין בשבילך - מזכירה ללא מזכירה
אחד הדברים החשובים ללקוחות שלך הוא זמינות. הם רוצים להרגיש שאתה שם בשבילם, כל הזמן. אם אתה עסק קטן, או אפילו עסק של איש אחד, לא תוכל להיות זמין כל הזמן. ייתכן ששירותי מזכירה וירטואלית יכולים להתאים לך.
מדובר במענה אנושי בשם העסק שלך 24 שעות ביממה. כל השיחות במקרה של תפוס או באין מענה גולשים למוקד חיצוני, שבו עונים לפי תסריט שהוכן מראש. המענה האנושי כולל: מידע אודות העסק (מידע בסיסי על הפעילות וסוגי המוצרים), תיאום פגישות וגבייה מלקוחות וספקים. כל ההודעות מגיעות בזמן אמת ובאופן מרוכז במייל, SMS או פקס.
השירות הזה הוא לא יקר ואין מה להשוות בכלל לעלות של מזכירה במשרה מלאה עם תנאים סוציאליים.
הלקוחות שלך ייהנו מזמינות תמידית ומענה מקצועי ואתה כבעל עסק, לא תפספס אף לקוח.
כמו כן, מענה אנושי תורם רבות למיצוב וטיפוח תדמית המשרד כמשרד גדול כבר מהרגע הראשון.


6.  גם כשאני לא זמין, אני מיד חוזר אליך - SMS ולא תפספס!
לפעמים לקוחות מתקשרים אלינו כשאנחנו בפגישה, או בכלל מחוץ לשעות העבודה, ואנחנו לא יכולים לענות.
רוב הלקוחות ינתקו את השיחה מבלי להשאיר הודעה ובטח שלא ישלחו לנו SMS, אלא פשוט יעברו למתחרה שלנו. דרך יעילה למנוע את זה ולא לפספס לקוחות, היא שירות שנותן מענה אנושי ללקוחות אלה ומיד שולח אליכם את המידע ב-SMS (מסרון). כך תוכלו להישאר מעודכנים על כל שיחה בזמן אמת, ולבחור אם לשלוח הודעה חזרה ללקוח. לפעמים גם הודעה כמו "תודה שהתעניינת, אני נמצא בפגישה ואחזור אליך בהקדם" יכולה לעשות את ההבדל בין מתעניין ללקוח.

 

7.  אפשר לשלם לי בכל מקום ובכל זמן! מערכת סליקת אשראי
מערכת סליקת אשראי ממוחשבת ואינטרנטית תאפשר ללקוחות שלך לשלם לך דרך האתר, הסמארטפון או הטאבלט שלהם בכל מקום ובכל זמן. זה גם חוסך לך זמן והתעסקות, גם מאפשר לך למכור באינטרט ולגבות תשלום מכל מקום (גם מחו"ל) וגם חוסך כסף על מכשירים פיזיים. והכי חשוב – נותן ללקוח שוב את התחושה שאתה בכל מקום, זמין כל הזמן ומוכן לקבל תשלום, גם בארבע לפנות בוקר.

 

8.  האנשים שלי כבר יקבעו איתך פגישה - שירותי טלמרקטינג וטלמיטינג
מה יותר מרשים מצוות שמתקשר בשם העסק כדי לקבוע את הפגישה?
זו דרך מעולה להרשים לקוחות, קולגות ומשקיעים.
נותני השירות ישיגו, יתאמו ויקבעו בשבילך פגישות ואף ימכרו את המוצרים שלך.
בשבילך זהו חיסכון עצום בהעסקת אנשי מכירות, אנרגיות, כאב ראש וזמן.
בנוסף, שירותי טלמרקטינג הם כלי מצוין לסגירת עסקאות והגדלת המכירות. אתה נותן למקצועני המכירות לעשות בשבילך את העבודה ולסגור עסקאות, והלקוח מרגיש שעשה עסקה עם עסק גדול ומקצועי.

 
9.  איך אפשר לעזור? -  לצוד את הלקוחות המזדמנים מהאתר
ייתכן שהמון אנשים מגיעים לאתר האינטרנט שלך, כנראה שהמוצר או השירות שלך מעניינים אותם, אבל הם מוסחים בקלות, לא משאירים פרטים, לא יוצרים קשר וממשיכים לאתרים אחרים של מתחרים.
שירות שנועד בדיוק למנוע את זה הוא שירות של צ'ט אנושי, שמשמש ליצירת לידים מהאתר שלך. שירות זה למעשה "צד" את הגולשים שמבקרים באתר שלך והופך אותם ללקוחות. נציג שירות אנושי מסביר לגולש אודות העסק והמוצרים שלך ומשכנע את הגולש באופן אקטיבי למסור את פרטיו, על מנת שתוכל להשלים את תהליך המכירה. 
מדובר באמצעי הזול ביותר בהשגת לידים איכותיים מהאתר, מניעת נטישה של מבקרים למתחרים אחרים ושיפור חוויית השירות והגלישה עבור הלקוח פוטנציאלי.


10.  שתהיה לך שנה אזרחית טובה! – מיילים ו-SMS בתפוצה רחבה
עוד דרך להיתפס כעסק גדול וגם לשמור על קשרים עם הלקוחות היא שליחת SMS ומיילים בתפוצה רחבה באמצעות מערכות אינטרנטיות.
ברכה לכבוד השנה החדשה, לכבוד חג הפסח, וגם מבצע מיוחד או מוצר חדש – כל אלה יתקבלו יפה ב-SMS או במייל.
הלקוחות ירגישו שמטפל בהם עסק גדול, רציני, ועקבי. ניתן להפריד את הרשימות שלכם, למשל לגברים ונשים, ולייצר מסרים אישיים יותר או לפנות לקהלי יעד שונים.
זהו כלי נהדר למיתוג שלכם כעסק גדול, וגם כערוץ למכירות ושירות לקוחות לכל דבר. 
ניתן גם לייצר מסרים אוטומטיים ואף סדרת מסרים, ובהם ערך מקצועי ללקוח, טיפים וכלים מקצועיים, שיתרמו למיתוג שלך כעסק מומחה ולקשר הרגשי עם הלקוח.

 

לסיכום:
בעידן שלנו, יש מגוון של כלים שעזרים כמעט לכל מטרה וצורך עסקי.
מי שרואה את עצמו כעסק גדול, ורק צריך עוד קצת זמן כדי להגיע לשם – יכול כבר עכשיו להציג את עצמו לעולם ככזה, ומהר מאד גם יגיע לשם.


בהצלחה!

כותב המאמר: גיל חפר, מנהל חטיבת שירותים עסקיים בקבוצת ביפר.


לרעיון נוסף בנושא: קרנות מימון

עבור לתוכן העמוד