מהיום בשיווק - משלמים בשביל תוצאות

 

יש לך עסק- אתה המנכ"ל, איש השיווק, סמנכ"ל הכספים והתפעול ובקיצור.. הכל על הכתפיים שלך! כולם מסביבך רוצים פיסה מהזמן ומהכיס שלך...
בדיוק עבורך כתבנו את המאמר הזה כי יש לנו סוד -


מתאים לך לקבל פניות איכותיות לעסק ולשלם רק עבור לידים?
ברור שכן! הרי פרסום בעיתון ופליירים ולמעשה כל מדיה, גוזל ממך זמן וכסף רב לפני שבכלל מתברר לך אם יש החזר על ההשקעה ובאמת פונים לעסק שלך בעקבות אותו פרסום.
לעומת זאת, בעידן של היום, יש אמצעים שיווקיים שמאפשרים לך לקבל פניות לעסק מבלי להוציא עוד ועוד כסף קבוע מהכיס מדי חודש.


תשלום עבור הצלחה? מהי הצלחה?
לצד ההשקעה הקבועה שלך בקידום האתר בגוגל או תחזוקת הרשתות החברתיות, אנו מציעים לך לקדם את העסק גם באפיקים בהם מודל התשלום הוא עבור הצלחה.
זה ודאי מוכר לך בעבודה מול אנשי מכירות שעובדים על אחוזים בלבד מעסקאות שהם סוגרים. בעוד שהצלחה במקרה שלהם היא עסקה סגורה, באינטרנט פעמים רבות הצלחה מוגדרת אחרת. הצלחה מבחינתך יכולה להיות קליק לאתר שלך, פנייה בטופס יצירת קשר (ליד), חיוג לאתר דרך מספר מיוחד ועוד.


שיווק וקידום מסוג זה נקרא Perfomance – שיווק מונחה תוצאות. כלומר, אם לא קיבלת את מה שהגדרת כהצלחה, לא שילמת.
מושגים שנשמעים מבלבלים אבל בפועל זה די פשוט
בתחום הפרסום ברשת נהוג להגדיר את אופן התשלום מראש. מעין תיאום ציפיות בין הצדדים – הדבר מאפשר לך שליטה וגמישות רבים. לתשומת ליבך- ככל שדורשים פחות משלמים פחות ולהפך. מה הכוונה?
אם הגדרת את ההצלחה כקליקים לאתר או חשיפה של באנר פרסומי עליך לשלם סכומים נמוכים משמעותית מהעלויות שיעלו לך לידים או עסקאות סגורות. הגיוני, נכון?


הנה המושגים שחשוב להכיר כדי להגדיר מדד של הצלחה:
• CPM = Cost Per Mill
תשלום לאלף חשיפות. דהיינו העלות על הפרסום תהיה רק עבור חשיפות בפועל של המודעה שלך לגולשים.
• CPC = Cost Per Click
תשלום לפי קליק. דהיינו המודעה נחשפת בחינם והעלות על הפרסום תהיה רק עבור קליקים בפועל מהמודעה שלך לדף הנחיתה אותו בחרת לפרסם (יכול להיות גם דף באתר שלך).
• CPL = Cost Per Lead
תשלום לפי ליד. דהיינו המודעה נחשפת בחינם, גולשים יכנסו לדף הנחיתה שלך בחינם ורק עבור פניות מלאות ולגיטימיות (שכל הפרטים שהוגדרו מלאים) יהיה עליך לשלם.
• CPA = Cost Per Action
תשלום לפי פעולה, לעיתים נקרא גם תשלום עבור המרה. דהיינו כל שרשרת הפרסום מתבצעת ללא כל עלות מצידך והתשלום שלך הוא עבור עסקה סגורה! ממש סוכן מכירות שעובד עבורך ללא משכורת אלא על בסיס אחוזים בלבד.

נשמע מעולה! איפה משווקים פרפורמנס?
נסקור להלן כמה פלטפורמות שמאפשרות לך לשלם לפי הצלחה. כמובן שיש עוד ולמען האמת זהו מודל מקובל בעולם וכל הזמן צצות עוד ועוד פלטפורמות שיווקיות שעובדות במודל הזה.


1. תוכניות שותפים
אתרים רבים מאפשרים לכם לעלות קמפיינים שלמים לאתר שלהם. את הקמפיינים שאתם מעלים יטמיעו בלוגרים ובעלי אתרים אחרים יטמיעו את הקמפיינים שלכם באתרים ברחבי הרשת ואתם תשלמו רק עבור מה שאתם תגדירו כהצלחה בהתאם למושגים למעלה.
בארץ ובחו"ל יש אתרים רבים שמהווים פלטפורמת לתוכניות שותפים כגון:
www.clickon.co.il
www.wesell.co.il
www.sekindo.co.il
ועוד ועוד... תוכניות כלליות לצד תוכניות שותפים לתחומים מסוימים. מצעיה לך לחפש בגוגל תוכניות שותפים ולגלוש בעולם המופלא הזה.
ישנם בעלי עסק כמוך, שאפילו בנו לעצמם תוכנית שותפים כשהם אומרים שהם מוכנים לתגמל ספקים, קולגות ואפילו לקוחות על כל לקוח חדש שיכניסו לעסק.
חשוב לנו לציין שיש דרך לעשות את זה ברמה בסיסית ומצוינת כבר מהיום!
באמצעות שיחה פשוטה או מייל – באפשרותך ליצור קשר עם אנשים מסוימים הקשורים אליך, מכירים ומוקירים את הפעילות העסקית שלך ולהציע להם להיות שותפים.
מה הכוונה? על כל המלצה שהם יפנו אליך ובפועל תסגר עסקה, הם יקבלו עמלה. הדבר מאוד מקובל היום בעולם העסקים ומתרחש מדי יום בתחומים רבים.

2. צ'ט אנושי באתר
לאתר שלכם נכנסים גולשים רבים אבל רק אחוז קטן מהם פונה אליכם בטלפון או ממלא פרטים ואף אחוז קטן בהרבה יבצע מכירה אונליין. אבל, כשמחכה לגולשים נציג מכירות אנושי ששואל את השאלות הנכונות, מברר צרכים ומציג פתרונות לכאביו של הגולש בזמן אמת – אז אחוזי ההמרה של האתר עולים ומשתפרים משמעותית.
בשירות שלנו (Beeper Leads), אנחנו רואים את זה מתרחש כל הזמן- הנציג בצ'ט האנושי, יברר את הפרטים ויאסוף מהגולש האקראי ליד מאוד איכותי וממוקד בהתאם לצורך שלך- מנהל האתר והעסק.
אחד היתרונות המשמעותיים של המפגש בין הנציג בצ'ט לבין הגולש, הוא שלאחר השארת הפרטים הגולשים לא מרגישים את הצורך לפנות גם לאתרי מתחרים כי הם סוגרים מעגל מול האתר שלך ורק מחכים שיחזרו אליהם טלפונית מהעסק, כדי שיוכלו לבצע עסקה ולקבל פרטים נוספים.

3. פורטלים ואינדקסים
בחנו את האינדקסים בתחום שלכם. יש תחומים רבים (כמו מסעדות, מוסדות לימודים, תחום האירועים ועוד), בהם נהוג להירשם לפורטל בחינם ולשלם רק עבור כל שיחה שמגיעה אל העסק שלך מאותו מספר טלפון ייחודי שהפורטל הציב עבורך, או לשלם עבור פנייה (ליד).
אנחנו ממליצים לך להירשם למספר פורטלים כאלו ולדאוג לנראות טובה ומושקעת הכוללת המלצות, תמונות וכל הפרטים המלאים כדי להגדיל כמה שיותר את הסיכויים שהחשיפה שלך תביא גם לפניות של לקוחות פוטנציאליים.

4. פרסום ברחבי הרשת
גוגל, פייסבוק, יוטיוב ופלטפורמות אחרות מאפשרות לך לעלות קמפיין פרסום מפולח ומדויק מבלי להוציא שקל מעל התקציב שהגדרת. באופן הזה ועם מעקב מדויק אחרי התוצאות, ניתן בפועל לנתח כמה כסף הוצאנו וכמה בפועל עסקאות זה הכניס חזרה לעסק.

5. יחסי ציבור מונחים פרפורמנס
גם משרדי יחסי הציבור הבינו שבעלי עסקים כמוך מחפשים תוצאות ולא סיסמאות. לכן כמה מהם הרימו את הכפפה ובאפשרותך לקבל חשיפה של יחסי ציבור בעיתונות המודפסת, ברשת ואף ברדיו ובטלוויזיה כשהתשלום שלך יהיה עבור הצלחות בלבד- על כל חשיפה שישיג לך משרד היח"צ יהיה תשלום שגם הוא יוגדר מראש ויכול לנוע בין כמה מאות לכמה אלפים של שקלים.

6. חברות פרסום מונחות פרפורמנס
בנוסף לכל האמור מעלה, ניתן לקבל את כל השירותים האלו גם מחברה חיצונית – לפי תקציב ומטרות שיתאימו לעסק שלך, תצטרך החברה לצוד לידים עבור העסק שלך. וגם כאן, התשלום מצידך יהיה עבור הצלחות בלבד וכמובן עבור עמלה שגובה משרד הפרסום!


לסיכום, השיווק החדש מזמן לנו ים של הזדמנויות לייצר נוכחות ברשת, כמעט בחינם, כשהתשלום הוא עבור הצלחות בלבד.
נסו לאתר עוד פלטפורמות כאלו, אפילו נישתיות, עבור תחום העיסוק שלכם, נשמח לקרוא בתגובות את ההתנסויות שלכם בנושא פרפורמנס וכמובן שיהיה המון הצלחה!


הכותבת: לנה גופמן, מנהלת מרקום בקבוצת ביפר.

עבור לתוכן העמוד