5 טעויות שלא תרצה לעשות בשיווק העסק שלך

 

 

אם אנחנו בעלי עסק - כולנו עוסקים בשיווק. אפילו אם יש לנו מנהל שיווק וצוות שירות לקוחות, אנחנו עוסקים בשיווק כל הזמן, בפגישות, ברחוב, בכל מקום בו אנחנו נתקלים באנשים. אז לא משנה אם אתה משווק בעצמך או אם יש לך צוות שיווק  - הנה כמה טעויות שלא כדאי לעשות בשיווק:


1. מזמן לא דיברנו, אל תזלזלו בזמינות – אין טעות גדולה יותר מלתת מענה אוטומטי ללקוחות שפונים אליך או לא לתת מענה בכלל. הם רוצים להרגיש שאתה שם בשבילם, כל הזמן. אם אתה עסק קטן, או אפילו עסק של איש אחד, לא תוכל להיות זמין כל הזמן. ייתכן ששירותי מזכירה וירטואלית יכולים להתאים לך.
מדובר במענה אנושי בשם העסק שלך 24 שעות ביממה. כל השיחות במקרה של תפוס או באין מענה גולשים למוקד חיצוני, שבו עונים לפי תסריט שהוכן מראש. המענה האנושי כולל: מידע אודות העסק (מידע בסיסי על הפעילות וסוגי המוצרים), תיאום פגישות וגבייה מלקוחות וספקים. כל ההודעות מגיעות בזמן אמת ובאופן מרוכז במייל, SMS או פקס.
השירות הזה הוא לא יקר ואין מה להשוות בכלל לעלות של מזכירה במשרה מלאה עם תנאים סוציאליים.
הלקוחות שלך ייהנו מזמינות תמידית ומענה מקצועי ואתה כבעל עסק, לא תפספס אף לקוח.
כמו כן, מענה אנושי תורם רבות למיצוב וטיפוח תדמית המשרד כמשרד גדול כבר מהרגע הראשון.

2. אני מרגישה שאתה לוקח אותי כמובן מאליו – אל תשכחו את הלקוחות הקיימים.
אל תיקחו את הלקוחות הקיימים שלכם כמובן מאליו ואל תתייחסו לתנועה באתר שלכם, לרשימת התפוצה ולאוהדים שלכם בפייסבוק כמובן מאליו.
הלקוחות הקיימים שלכם הם כוח – במקום להביא עוד תנועה לאתר ולעסק בכלל, נסו לפנות אל הלקוחות שלכם – לתגמל עבור חבר מביא חבר, לשווק מוצרים משלימים או להגדיל את השירות. לקוח מרוצה קל לשכנע לעומת אדם זר שנתקל בכם בפעם הראשונה.

3. אני מרגיש שאנחנו לא מדברים באותה שפה – אל תשדרו מסר מבולבל.
פעמים רבות בתוך עסק אחד יד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה- למשל מוציאים מבצע שמפורסם בעיתון אך מנהל דף הפייסבוק לא מכיר את המבצע ופניות של גולשים מבולבלים לא מקבלות מענה הולם... או במילים אחרות -  מחלקות שונות בארגון לא מדברות באותה שפה.
מהבחינה הזאת, לעסקים קטנים ועצמאים מאוד נוח – יש להם שליטה.
הבעלים של העסק מלווה את הלקוחות בדרך כלל משלב ההתעניינות ועד סיום ההתקשרות. הוא דואג לשירות ולאספקת המוצר, להנהלת החשבונות ולטיפול בתקלות. אבל אם החלטתם להגדיל את העסק או שאתם חלק מארגון גדול – דאגו שכל הארגון ידבר באותה שפה, פשוט מדי פעם זכרו לחדד את המסר ואת הערכים המובילים שאתם רוצים לשדר, דאגו שהמסר יגיע לכל העובדים ולכל המחלקות שלכם.

 

4. אדוני, אולי תנסה את הביקיני הזה? – לא לדחוף מוצרים ושירותים סתם.
יום אחד הלכתי לשלוח מכתב רשום בדואר. כשהגעתי לאשנב הנציגה שאלה: "רוצה לקנות את המשחק המקסים לילדים, מתאים לגיל שנה עד שלוש! עכשיו במבצע!"
עניתי: "תודה, אבל אין לי ילדים"
נציגת שירות: "ואחיינים?"
אני: "עדיין לא..."
נציגה: "ובני דודים, קרובים, ילדים של חברים? בטח את מכירה מישהו עם ילדים?"
אני: "לא תודה, לא מכירה ילדים בגילאים האלה שאני מעוניינת לקנות להם מתנה, אני רק רוצה לשלוח מכתב רשום."
נציגה: "טוב, אני חושבת שחבל, תקני עכשיו ואחר כך כשיהיו לך ילדים..."
בקיצור הבנתם.  עוד טעות נפוצה בשיווק – לדחוף כמה שיותר. לדחוף ללקוח, לנפח את הקנייה, אפילו אם המוצר לא בדיוק מתאים לו.
זו טעות מהסיבה שבמוקדם או במאוחר הלקוח יבין שמכרו לו משהו שהוא לא צריך, יכעס ולא ישוב לקנות או להזמין מכם. עדיף למכור מוצר אחד פחות אבל להרוויח לקוח נאמן.


5. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – אל תשווקו רק בערוץ אחד.
אחת הטעויות הגדולות והנפוצות של בעלי עסקים, במיוחד קטנים, היא לשווק בערוץ שיווק אחד בלבד. פעמים רבות בעל העסק התרגל לדרך מסוימת – אולי למד לפרסם בעצמו בגוגל, או שהתאהב במשרד יחסי הציבור, או שהחליט שהפרסום ברדיו זה מה שמתאים, או דווקא הפייסבוק או היוטיוב מצאו חן בעיניו.


הסוד הוא לשווק בכמה שיותר ערוצי שיווק! למה?
א. אנשים שונים משתמשים בפלטפורמות שונות, יש אנשים שמקשיבים לרדיו, יש אנשים שנמצאים בפייסבוק, יש כאלה שמחפשים בגוגל, יש כאלה שעושים את כל הקניות שלהם ברשת ויש כאלה שאוהבים מודעות בעיתון או פלאיירים. אתם רוצים לתפוס את הקהל הרלוונטי שלכם בכל מדיה בה הוא נמצא.
ב. אי אפשר לדעת מתי פייסבוק יקרוס, מתי גוגל ייצא לשיפוצים ומתי יחליטו לסגור את רשות השידור או את העיתון הבא.. לא כדאי להסתמך רק על מקור אחד שהוא לא בבעלותכם.

בהצלחה!

עבור לתוכן העמוד