5 חידושים משמעותיים בשיווק הדיגיטלי בשנת 2014

לא נכתוב פה על זה שפייסבוק רכשה את וואטסאפ תמורת סכום הענק של 16 מיליארד דולר, וגם לא על הרשת החברתית החדשה Ello או על אפליקציית סיקרסט השערורייתית. אפילו לא נזכיר את השינוי במראה הדפים העסקיים בפייסבוק, פה נדבר על שינויים בתחום השיווק הדיגיטלי ברמה הפרקטית. במה חשוב להיות מעודכנים ואיך זה עוזר לכם לשווק יעיל יותר.

שיווק באמצעות תוכן


אמנם שיווק באמצעות תוכן הוא לא חדש, אבל השנה בהחלט ניתן היה לראות העמקה והתרחבות התופעה של שיווק באמצעות תוכן. כמו שסיכם את זה רועי פוברצ'יק שמייעץ לסטארט-אפים והתארח בכנס דיג-איט מרקטינג:

 


"השינוי הכי מעניין שקרה בשיווק הדיגיטלי בארץ השנה הוא התחלה של הבנה שמערכות היחסים שמשווק בונה עם לקוחות היא ארוכת טווח והלקוחות דורשים יחס אישי אמיתי וערך מהמותגים איתם הם בקשר, מה משפיע על פרסונזליזציה של תכנים יחד עם דגש על נתינת ערך אמיתי".
בפועל זה אומר יותר ויותר עסקים שמנהלים דף פייסבוק פעיל ומקצועי ומעלים בו תוכן איכותי ולא רק שיווקי, והשנה במיוחד ראינו יותר ויותר עסקים שמשתמשים בשירותי חברות כמו אאוטבריין, שמפיצות תוכן עסקי באתרים גדולים, אבל אל תשכחו, התוכן חייב להיות בעל ערך אמיתי ! לא כתבה שיווקית, אלא כתבה שנותנת ערך אמיתי לגולש. אפשר להציג את עצמכם כמומחים, אפשר לייצר לעצמכם שם, מותר גם להציע מוצר שלכם, אבל זה חייב להיות מעניין, ואי אפשר כבר לעבוד על הגולש... 

 

ירידה בחשיפה בדפים עסקיים בפייסבוק


זהו שינוי לא קל לבעלי העסקים, השנה פייסבוק יצאו בהודעה רשמית שבה הם מצהירים שהחליטו להוריד משמעותית את החשיפה לפוסטים בדפי הפייסבוק העסקיים.
המשמעות היא שכל פוסט שאתם מפרסמים בדף שלכם נחשף לאחוזים בודדים מתוך האוהדים בדף שלכם. נכון, זה מאד מעצבן, עבדנו קשה כדי להביא לדף 1000 אוהדים, עשינו קידום ממומן, סיפרנו לכל החברים והמשפחה, עשינו קמפיינים, ועכשיו יש לנו 1000 אוהדים בדף ורק 30 אנשים נחשפו לפוסט שלנו? ממש מתחשק להחרים את פייסבוק או לתבוע אותם על הונאה!
מה אפשר לעשות?
אז רגע לפני שאנחנו רצים לתבוע את פייסבוק, יש מה לעשות.

  1.  לפרסם תוכן מעניין ו"שתף" – טיפים מקצועיים עטופים בגרפיקה מושקעת, תמונות מדליקות מערב גיבוש שיגרמו לכל העובדים לשתף ולכל החברים שלהם "ללייקק", חידות שמגבירות אינטראקציה (כולם אוהבים להיות חכמים וצודקים!) לייצר ולפרסם כתבות מעניינות שישתפו, לייצר סרטון מצחיק או מעניין וכל דבר שיגביר מעורבות גולשים. מהניסיון שלנו אחוזי החשיפה קופצים במאות אחוזים כשמתמידים בייצור ושיתוף תוכן איכותי.
  2. לעשות פרסום ממומן ממוקד רק לאוהדים שלנו. נכון, אולי כבר שילמנו על קמפיין לייקים, אז קצת מעצבן לשלם שוב לפייסבוק, אבל בואו נזכור שיש היום תחרות גדולה על המקום בניוזפיד, ופייסבוק לא יכול להציג הכל. פרסום ממומן מומקד לאוהדים שלנו (בהנחה שאלו אוהדים אמיתיים ורלוונטים ולא לייקים קנויים מסין) יהיה כמעט תמיד זול משמעותית מכל פרסום אחר. יש לכם מבצע חדש? מוצר חדש? שירות חדש? ספרו לאוהדים ושלמו קצת כדי לקבל חשיפה מלאה של התוכן לאוהדים שלכם. הקהל בדף שלכם כבר התעניין בכם ולכן יקליק בקלות והעלות של הקמפיין תהיה נמוכה. אם עדיין לא ניסיתם - כדאי לנסות.

 

ביפר אפסייל -  בשורה לבעלי עסקים קטנים -

 

השנה אצלנו בביפר החלטנו לקחת את המסקנות שלנו ממערכת היחסים הצמודה עם הלקוחות העסקיים, וליישם! הבנו שיש בעלי עסקים רבים שלא מעוניינים לעסוק בשיווק, או שפוחדים מהסיכון שבהשקעה הכספית, ואפילו, יש כאלה שהתנסו בשיווק שלא הצליח, והם מיואשים.
במיוחד בשביל אותם בעלי עסקים פיתחנו את ביפר אפסייל, שירות שיווק הוליסטי לבעלי עסקים. המשמעות היא שהמומחים שלנו ירימו לכם קמפיין דיגיטל מקצועי – דף נחיתה, פרסום בגוגל, בפייסבוק ואיפה שנחליט שמתאים לעסק שלך להיות מפורסם. צ'ט אנושי באתר שלך ישיג לך עוד לידים איכותיים, צוות המכירות במוקד המכירות המיומן של ביפר יהפוך את הלידים שתקבל למכירות, ובקיצור, אנחנו נביא לך את הלקוחות, ואתה רק תדאג לטפל בהם! אה, והכל בהתאמה אישית לך ולעסק שלך, ובעלות ניהול מינימאלית במודל של תשלום עבור הצלחות.


"כל עסק קטן שאתה אומר לו - אני אפעיל לך מוקד מכירות ואתה תשלם לי רק על הצלחות, רוצה לחתום, אנחנו יכולים לגבות כמעט רק לפי הצלחות, כי אנחנו מצליחים לייצר שיווק הוליסטי שמביא לבעל העסק הרבה לקוחות פוטנציאליים ונשאר לנו רק לסגור את העסקה עבורו" (מתוך פאנל שיווק הוליסטי בכנס דיג-איט מרקטינג).


רימרקטינג

השנה יצא בארה"ב מחקר אקדמי מקיף של שני חוקרים (צ'ן וסטלרט) שבחן את השפעות ותוצאות הרימרקטינג.
מה זה רימרקטינג? – שיווק מחדש. שיטת שיווק שבה שותלים קוד מיוחד באתר שלכם, או בדף נחיתה או בכל דף אינטרנט אחר שבבעלותכם. הקוד אוסף משתמשים וכל מי שמבקר בדף האינטרנט נאסף מיד אל רשימת הרימרקטינג שלכם ותוכלו לפרסם לו שוב ולפגוש אותו בפייסבוק, בגוגל וברחבי הרשת.
הרימרקטינג בהחלט תפס תאוצה בשנים האחרונות, וב 2014 יותר ויותר ישראלים התחילו להשתמש בו. אז מה מסקנות המחקר?
בחלק מהמקרים שיטה זו של רימרקטינג, מול שיטה של שיווק דיגיטלי מסורתי, הכפילו (!) את התוצאות והרווחים של העסק המפרסם.  במקרים אחרים רימרקטינג דווקא הזיק לעסק.
אז כדאי או לא כדאי?
לדעתנו בהחלט כדאי, בשיטה הזו תוכלו לפרסם למי שכבר התעניין במוצר או השירות שלכם, זה אומר שהוא כבר מכיר אתכם, שמע את השם ואפילו הביע עניין במוצר = ליד חם!
מה גם שאפשר לפלח יותר את הקהל ולפרסם רק למי שהתעניין במוצר מסוים או רכש כבר מוצר מסוים, או ביקר בדף ספיציפי  - זה בהחלט מוזיל את עלויות הפרסום שמתבזבז על קהל לא רלוונטי.
ממה להיזהר?
היזהרו משימוש יתר והמאסת המותג שלכם. אף אחד לא אוהב להרגיש שפרסומות של אותו מוצר רודפות אחריו בכל מקום כל הזמן, וזו גם הסיבה שרימרקטינג עלול להזיק. יש להיות זהירים, לא להגזים בפרסום, לא לפרסם יותר מדי לאותו גולש ולהיות עם היד על הדופק כל הזמן.


 מובייל ורספונסיביות

כבר כמה שנים שמדברים על מהפכת המובייל, אבל עכשיו זה באמת קורה.
בשנת 2014 עלה מספר המשתמשים בפייסבוק דרך המובייל בפייסבוק בעשרות אחוזים, וגם המכירות ברשת עוברות למובייל. מה המשמעות של זה?
היום כולנו מחוברים לניידים במשך רוב שעות הערות שלנו, אנחנו גולשים מהנייד, מחפשים עסקים בנייד, מנווטים מהנייד, רוכשים ישירות מהנייד, מזל שאנחנו עדיין נפגשים לפעמים!
בעלי העסקים חייבים להתאים את עצמם למצב החדש, האתר חייב להיות רספונסיבי (מותאם כל המסכים – טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשבים וכו'), רצוי להכניס את מספר הטלפון בצורה בולטת ולחיצה, באתר, במודעות גוגל, בפייסבוק, ביו-טיוב, בכל מקום! – ככה שמי שחיפש אותנו יוכל פשוט להתקשר אלינו בלחיצת כפתור. אם אתם בעלי עסק מקומי שהלקוחות מגיעים אליו (חנות, מסעדה וכו') – אפשרות ללקוחות למצוא אתכם בקלות, הוסיפו אפשרו לנווט ישר מהאתר לחנות, באמצעות וייז (הוסיפו נקודת ציון לעסק), ומפות גוגל.
אם יש לכם אתר, בדקו שהוא מתאים למובייל, ואם לא שקלו להתאים. כיום הטכנולוגיה זמינה וכבר אינה יקרה. אם אתם בונים אתר חדש, כמובן הקפידו שיהיה רספונסיבי.
אם אתם עובדים עם ספק חיצוני שנותן לכם שירותי שיווק דיגיטלי, הקפידו לבדוק איתו שדפי הנחיתה מותאמים למובייל ושאלו אילו קמפיינים ינותבו למובייל.

לסיכום:
בסך הכל ההתפתחויות המתמידות בתחום השיווק הדיגיטלי טובות לנו כבעלי העסקים, גם השנה קיבלנו עוד כמה כלים משמעותיים לשיווק של העסק, גם אם אין לו תקציבי ענק.
נקווה שב 2015 נגלה עוד חידושים מסעירים ונגיע לכל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו ברשת.

 

בברכה ובהצלחה

גיל חפר

ראש מחלקת שירותים עסקים 

 

 


 

עבור לתוכן העמוד