מה זה שיווק הוליסטי והאם זה מתאים לעסק שלך? חלק א

קודם כל שיהיה ברור שאין שום קשר בין רפואה הוליסטית לשיווק הוליסטי ואלא אם כן אתה מטפל הוליסטי – אני לא עומדת להמליץ לך לדקר את הלקוחות שלך או לעשות ישיבת כוסות רוח במשרד (למרות ש... מי יודע, אולי גם זה יגביר את המכירות!).

האתגר בשיווק עסק קטן:

למרבית העסקים, ודאי הקטנים, יש תקציב מוגבל לשיווק. אז אם התקציב שלנו קטן, עדיף להשקיע את כולו באפיק שיווק אחד - הגיוני? אז זהו שלא...
עסקים קטנים ועסקים בכלל בהחלט צריכים להיות מחושבים היטב עם התקציב והיכן הם מפזרים אותו. עם זאת, אני מאמינה שככל שעסק יגלה נוכחות באפיקים שונים ויפגוש את הלקוחות בשלבים שונים של תהליך הקנייה (כשאין עדיין עניין במוצר או בשירות, בזמן החיפוש, ברגע הרכישה ואף אחרי הקנייה) - כך העסק יגביר את הנראות ואת הטמעת המותג עמוק בזיכרון הלקוח.

שיווק הוליסטי – למה זה עובד כל כך טוב?


שיווק הוליסטי הוא שיווק כולל, בערוצים שונים, והוא מאפשר חיבור של אפיקים שונים גם באונליין – באינטרנט, וגם באופליין – מחוץ לרשת.


יתרונות השיווק ההוליסטי:


שיווק הוליסטי מאפשר לנו להגיע לכל קהל היעד שלנו, היכן שהוא נמצא. יכול להיות שחלק ממנו צופה בטלוויזיה, וחלק מהקהל שלנו החליט לזרוק את הטלוויזיה והוא קורא עיתונים, וחלק נמצא רק באינטרנט, יש כאלה שיש להם חשבון פייסבוק ויש כאלה שמעדיפים אינסטגרם או מיילים וכו' – השיווק ההוליסטי בעצם בוחן מי קהל היעד שלך ואיפה הוא נמצא ודואג להיות נוכח בכל המקומות בהם הקהל שלך נוכח.

 מיתוג! שיווק הוליסטי יוצר יחסית במהירות נוכחות מאסיבית ותדמית של מצליחנות. הקהל שלך פוגש אותך בכל מיני מקומות ורואה את העסק מכל מיני זוויות ובמהרה העסק הופך לחלק מחייו, ממש כאילו היה שם כל הזמן... ומהר מאד התחושה הזאת הופכת ללידים וללקוחות חדשים.

אפשר לקבל דוגמה?


ניקח לדוגמה עסק מקומי שמוכר בגדי ערב ושמלות כלה. מה יהיה השיווק ההוליסטי שלו?
שיווק לכלות ייעודיות ולמשפחתן יכול להיעשות באינטרנט בהרבה פלטפורמות, אבל – צריך לזכור שהאוכלוסייה היא פחות או יותר מקומית (אלא אם העסק ממוקם בת"א לשם מגיעים מכל הארץ כדי למצוא את שמלת החלומות...) ולכן יש לפרסם במקומות שהם רלוונטיים לקהל המקומי.
אופליין: אפשר להיעזר בעיתונות המקומית, אבל פחות בפרסומת אלא יותר במדור עם תוכן שאנחנו המנהלים שלו או פורום שנותן מענה לשאלות הקוראים. אפשר לשתף פעולה עם גני אירועים מקומיים שימליצו תמורת עמלות, אפשר לחשוב על דברים מדליקים כמו לעשות תצוגת אופנה ולהזמין את כל תושבי האזור ועוד ועוד...

תחשבו על דרך להיחשף לקהל המקומי תוך שאתם הופכים את הידע שלכם לבעל ערך ללקוחות הפוטנציאליים. ייתכן ותפגשו אותם בזמן שבו אין להם כלל צורך במוצר או השירות שלכם, אבל בעתיד הם ימליצו עליכם או ישתמשו בשירותים שלכם בעצמם כשיגיע הצורך, כי הם כבר נחשפו אליכם ולמומחיות שלכם בתחום.


אונליין: אם נמשיך עם אותה דוגמה של חנות לשמלות כלות וערב - אפשר להגיע לקהל ממש ברגע הרלוונטי בעזרת קמפיין ממוקד בפייסבוק הפונה לנשים בגילאים הרלוונטיים, באזור הגיאוגרפי שלכם ואפילו רק לכאלה ששינו את הסטטוס המשפחתי ל"מאורסות".
לטווח ארוך גם קידום אורגני של האתר שלכם בגוגל יביא לכם לקוחות רבים, לרוב בתקציבים נמוכים יחסית. כל אלו דברים שעולים קצב ודורשים תקציב מסוים, גם אם קטן.
לאותה חנות בגדים, ולכל מי שעוסק בעיצוב או בכל מוצר או שירות ויזואלי - הייתי ממליצה לקדם גם תמונות באתרים ואפליקציות שונות כמו פינטרסט ואינסטגרם כי זה מה שהגולשים מחפשים וסיכוי גדול שהם גם ישתפו את התמונה עם חברים. הקפידו לשים על התמונה  חותמת מים קטנה (סימן של לוגו "דהוי" – בשקיפות, או טלפון או שם או אתר אינטרנט)


כדי שתקבלו קרדיט על שימוש בתמונה וגם פניות לעסק!


מקווה שהצלחתי להסביר מהו שיווק הוליסיטי ואת יתרונותיו. יכול להיות שעולים בך כבר עכשיו רעיונות, מחשבות ושאלות לגבי שיווק העסק שלך.

 

בחלק הבא של המאמר אסביר:

איך עושים שיווק הוליסטי בתקציב קטן לעסק קטן וגם אחשוף כמה טיפים חשובים לשיווק ברשתות החברתיות.

 

ורד חורי- מנכ"ל ewise  חכם ברשת. vered@ewise.co.il


 

עבור לתוכן העמוד