איך להוציא את המקסימום מאתר האינטרנט העסקי שלכם?

 

מתכנים והזמנות און ליין ועד לזמינות תמידית גם מחוץ לאתר - כל הטיפים שהופכים את כרטיס הביקור הווירטואלי של העסק שלכם למקור עיקרי ללקוחות והכנסות.
אתר האינטרנט של העסק שלכם משמש כשלוחה של העסק בעולם הווירטואלי, וככזה יש לו פוטנציאל להיות מקור ללקוחות והכנסות, בדיוק כמו המשרד או החנות שלכם, אם רק תשכילו להשתמש בו נכון ולנצל את יתרונותיו.
על מנת להשיג את המקסימום מאתר האינטרנט שלכם, יש צורך לעמוד בארבעה כללים בסיסיים:


הקפידו על אתר פשוט, ברור וידידותי.
האינטרנט הוא המקום המהיר ביותר בעולם וכמות המסרים בו היא אינסופית. על מנת לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים, דאגו שהמידע החשוב ביותר אותו אתם רוצים לקדם יופיע כבר עם הכניסה לאתר. השתמשו בטקסט קצר ככל הניתן, המעביר את המסר בצורה ברורה ועניינית, אבל גם מעניינת.
אל תגרמו לגולש לעבור יותר מדי עמודים, כדי למצוא את מה שהוא מתעניין בו, אם תעייפו אותו הוא יעזוב, וסביר להניח שלא יחזור שנית. עמודים עמוסים, ריבוי לינקים ודרישה להתקנת תוכנות על מנת לצפות באתר או בחלק מהתוכן, מסבכים את חווית הגלישה ומרחיקים את הגולש לאתר של המתחרים.


דאגו להתאים את האתר לסוגי הדפדפנים השונים, כולל מכשירי סלולר, כדי לא לפספס אף גולש.
אפשרו ללקוח נגישות לכל המידע לו הוא זקוק.
כאשר הגולשים נכנסים לאתר האינטרנט שלכם, הם מצפים למצוא את כל הדברים שמעניינים אותם בתחום בו אתם עוסקים, ואם לא ימצאו אותם אצלכם, הם ימשיכו לחפש אצל המתחרים. דאגו שהאתר תמיד יהיה מעודכן במידע על מוצרים ושירותים חדשים, כולל הסברים ותמונות.
פרסמו את מחירי השירותים שאתם מציעים על מנת שהגולש ירגיש שמדובר בעסק רציני, וכן מבצעים מתחלפים כדי להעניק לגולש תחושה שמדובר באתר דינאמי ולגרום לו לחזור ולבקר באתר לעיתים תכופות על מנת להמשיך ולהתעדכן.
על מנת להגביר את המכירות, אפשרו לגולש להזמין את המוצר או השירות אותו אתם מספקים ישירות מהאתר. כמו כן, תאפשרו ללקוחותכם ליצור עמכם קשר ביותר מדרך אחת - אימייל, טלפון או אפילו צ'אט אנושי, המאפשר לגולש לשוחח און ליין עמכם או עם נציג מטעמכם.

חשוב לזכור שהגולשים באתר יכולים לגלוש בו בכל זמן שיבחרו. ולכן, במקביל מומלץ לדאוג לשירות מענה טלפוני אנושי לעסק, לקבלת שיחות והודעות מלקוחות או לקוחות פוטנציאליים בכל זמן במהלך היממה. ובכך לספק זמינות בכל רגע נתון ובכל האמצעים האפשריים במקביל.


דאגו לתנועה של גולשים אל האתר
החידה הפילוסופית המתלבטת בשאלה 'אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע, האם הוא משמיע צליל?', נכונה גם כשמדובר באתר אינטרנט. מרחבי האינטרנט מלאים באינסוף אתרים, אך כל עוד אף אחד לא נכנס אליהם, ניתן לומר שהם לא באמת קיימים.
על מנת שהאתר שלכם לא יהיה העץ הבודד ביער, עליכם לדאוג שאנשים יגיעו אליו.
קדמו את האתר במנועי החיפוש – כשמדובר במנועי חיפוש, הרוב המוחלט של הגולשים לא עובר את עמוד התוצאות הראשון. קידום האתר העסקי שלכם כך שיופיע בין הראשונים בתוצאות, מבטיח חשיפה לקהל גולשים אשר חיפש איש מקצוע או מידע מקצועי בנושא בו אתם עוסקים, מה שמחזק את העובדה שהאתר שלכם הוא בדיוק מה שהם חיפשו.
קשרו את האתר לרשתות החברתיות  - עמוד פייסבוק עסקי הוא פלטפורמה מצוינת להפצת תכני האתר לקהל הרחב ושמירה על קשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. באמצעות הרשתות החברתיות הגולשים יוכלו לדרג את האתר שלכם, לעשות לייק לתוכן וכך להעביר את הבשורה השיווקית שלכם לחברים נוספים, ואף לחזק את נוכחות האתר במנועי החיפוש.

אל תוותרו על התוכן
עיצוב מרהיב ומושך את העין חשוב בשביל הרושם הראשוני, אך לא על חשבון התוכן.
דאגו שהאתר יכלול מסר שיווקי ברור, העובר באמצעות תוכן שיווקי מקצועי. לכתיבת תוכן שיווקי באינטרנט יש את החוקים שלה, לכן אל תתפתו לכתוב את התוכן בעצמכם, אלא אם למדתם את הנושא.
מלבד הערך המוסף לגולש, התוכן אף אחראי לקידום האתר במנועי החיפוש. על מנת לאפשר קידום נכון ואפקטיבי של האתר שלכם במנועי החיפוש, יש לדאוג לאופטימיזציה של האתר ולהתאים אותו למנועי החיפוש - כולל שימוש בטכנולוגיה המאפשרת למנועי החיפוש "לקרוא" את האתר.

עבור לתוכן העמוד