מה עושים באוגוסט כשהמשק חצי מושבת? פתרונות לזמנים חלשים בעסק

 

 

אם אין לכם בית מלון, בריכה או חברת תעופה, אז יש סיכוי טוב שאתם חשים האטה בעסק בחודש אוגוסט. באוגוסט אנשים רבים נוסעים לחופשות, וחברות רבות אף מוציאות את העובדים לחופשה מרוכזת, פחות עסקאות נסגרות, והמחזור מצטמצם.

אז מה אפשר לעשות בחודש אוגוסט כשהמשק חצי מושבת?


אל תסגרו מוקדם!
אין לקוחות? אין טלפונים? אין הזמנות? מפתה לסגור מוקדם את החנות/המשרד/מפעל וללכת הביתה? טעות! קודם כל אם לא תהיו בעסק בשעות הפעילות תפספסו הזדמנויות, ולא פחות חשוב - עסקים שסוגרים מעבירים מסר: אין לנו עבודה ולא כדאי לעבוד איתנו.
עדיף להישאר בעסק ולמצוא דברים מועילים לעשות, גם כשהלקוחות לא נוהרים בהמוניהם. אילו דברים מועילים? שמחים ששאלתם.. יש לנו כמה רעיונות בשבילכם.


חדשו קשרים ישנים
דרך מצוינת לייצר עבודה (והכנסות) ומהר – חדשו קשרים ישנים. צרו קשר עם לקוחות עבר והציעו להם מבצע שהם לא יוכלו לעמוד בפניו. יש לכם קשרים עם אנשי מדיה? הציעו להם רעיון לכתבה מעניינת. חדשו קשרים עם ספקים ישנים ואפילו עם מתחרים, חשבו על שיתופי פעולה וצרו סיעור מוחות. יש לכם הרבה זמן, דברו עם כל מי שאפשר וההזדמנויות יגיעו.


החגים כבר מעבר לפינה
ההאטה היחסית היא הזדמנות מצוינת לחשוב – מה נעשה בחגים עבור הלקוחות שלנו, איך נצ'פר אותם בצורה שתשמח אותם ותשאיר אותנו בתודעה, איזה מבצע או קמפיין מיוחד נבנה לחגים. תכנון נכון של החגים יפצה על הכנסה נמוכה באוגוסט ויאפשר לשמור על תזרים מאוזן.
כדאי להתחיל כבר מתחילת החודש, ראש השנה מגיע כבר באמצע ספטמבר...


זמן מושלם לחישוב מסלול מחדש
תחילת אוגוסט – זמן מעולה לסיכום חצי שנתי. אילו מטרות הגדרנו לעצמנו לשנת 2015? איפה רצינו להיות ואיפה אנחנו נמצאים? האם עמדנו ביעדים? מה צריך לשפר? האם שיטת השיווק שלנו עובדת? האם אנחנו מקבלים מספיק פניות? איזה ערוץ שיווק עובד הכי טוב ואיזה פחות?
אם הגענו למסקנה שדרושים שינויים, הכי טוב לנצל את אוגוסט וליישם את השינויים מיד, יש עוד חמישה חודשים עד לסוף השנה!


זהו את מוצר או שירות הדגל
בזמני לחץ אנחנו כל כך עסוקים בטיפול בלקוחות וקשה לנו לראות את התמונה הגדולה. נצלו את הזמן כדי לעשות זום אאוט ולבדוק - איזה שירות או מוצר הכניס הכי הרבה כסף ודרש הכי פחות משאבים? זהו מוצר הדגל שלכם. חשבו איך לטפח ולהעצים אותו, ושקלו לוותר על מוצרים שאינם מכניסים או מכניסים פחות.


היזכרו בסקרנות שלכם ופתחו את הראש
לכו לכנסים, תערוכות, גלו טרנדים חדשים בתחום שלכם ושיטות שיווק חדשניות, קראו ספרים, הקשיבו להרצאות, דיונים, צפו בסרטונים או למדו בכל דרך אחרת שמעוררת בכם השראה.
מי יודע איזה רעיון יעלה לכם בעקבות הרצאה מרתקת, אולי זה הרעיון שייקח את העסק לשלב הבא?

משובים וסקרים הם מכרה זהב
בקשו משוב מכולם – מהלקוחות, מהעובדים, מהספקים. נסו להבין ממה הם מרוצים וממה פחות. בצעו סקרים ללקוחות שלכם וללקוחות פוטנציאלים שלכם. כיום בעזרת הסקרים של גוגל כל אחד יכול, זה פשוט, קל וזריז. שלחו סקרים ומשובים גם ללקוחות עבר והזכירו את קיומכם. שאלו את הלקוחות איזה מוצר או שירות הם היו רוצים לקבל מכם, ואולי תזכו במכרה זהב.

עבור לתוכן העמוד