"איך אני נוהג" – על מה ועל מי מתלוננים הכי הרבה

"איך אני נוהג" – על מה ועל מי מתלוננים הכי הרבה (הגדל)

נוהל 6, שנכנס לפועל בספטמבר 2012, מחייב את החברות השונות לציין על גבי רכביהן מספר טלפון של מוקד ייעודי, אליו ניתן להתקשר במידה ונהג הרכב ביצע עבירת תנועה ובמידה ומסכן את חייהם של נהגים אחרים או הולכי רגל. מספר טלפון המוקד מצוין על גבי מדבקה קטנה, המודבקת על חלקו האחורי השמאלי של הרכב, והיא נראית לכלל הנהגים. חברת ביפר מציעה מוקד מיוחד המיישם את הנוהל בצורה יעילה וטובה יותר ובכך מעלה את מודעות הנהגים לנהיגה נכונה ובטוחה. מוקד זה פועל 24 שעות ביממה, הוא מתממשק למערכת ניהול של החברה עצמה ומאפשר הפקת דו"חות ופילוח התלונות.

אז, על מי הכי הרבה מתלוננים?

על פי דו"חות המוקד ניתן ללמוד לא מעט על אופי נהיגתם של נהגי החברות השונות וגם על אופי עבירות התנועה שאותן הם מבצעים. באופן כללי, מרבית התלונות מועברות למוקד במהלך השבוע, ופחות בסופי השבוע ובחגים. בשישי, בשבת וגם בחגים רכבי החברה כמעט או כלל אינם פעילים ולכן לא מתבצעות עבירות שונות הקשורות אליהם. לעומת זאת, במהלך השבוע, כשרכבים אלה נוסעים לא מעט על הכבישים, עולות מספר התלונות, עלייה הבאה לידי ביטוי בימי חול בעיקר בשעות הצהריים ושעות אחר הצהריים המוקדמות (זאת, בניגוד לשעות הלילה, בהן אחוזי הפניות למוקד הם נמוכים מאד). מעט מהתלונות המגיעות למוקד "איך אני נוהג" קשורות לאופי נהיגתם של נהגי משאיות, וכשהן מגיעות הן מתמקדות בעיקר במהירות מופרזת של נהגי משאיות, נהיגה באופן לא אחראי המסכן נהגים אחרים וכדומה. לעומתן, התלונות השכיחות קשורות לרכבים פרטיים ומתמקדות לא אחת בנהגים המשוחחים בטלפון במהלך הנסיעה (אחת הסיבות העיקריות לתאונות הדרכים כיום), קוראים עיתון, עוסקים בכל פעילות אחרת ואינם מרוכזים בנהיגה. בדרך כלל מסכימים המתלוננים למסור את פרטיהם (לעומת 10 אחוזים המבקשים להישאר אנונימיים), ובדרך כלל גם התלונות המועברות למוקד הן על ידי גברים.

חשיבותו של השירות

מוקד נוהל 6 "איך אני נוהג" מציע כלי ניהולי חשוב וממשק קל ונוח מאד לשימוש. בעזרת המוקד יכולות החברות, הנעזרות בו, לבחון את אופי נהיגתם של נהגי החברה ועובדיה ולהעלות את המודעות לנהיגה בטוחה ונכונה על הכביש. הנהגים על הכביש, שמבחינים במדבקה, יכולים להגיע ישירות אל המוקד על ידי חיוג מספר מקוצר ולקבל מענה מהיר. התלונות מועברות באמצעות דוחות ובהתאם לדרישת החברה, הנעזרת בשירות. מדבקת "איך אני נוהג" מודבקת במקום הנראה לעין וניתן לראותה בקלות רבה, ובכל תנאי האור.

 

עבור לתוכן העמוד