הלקוח תמיד צודק? 4 טיפים לשיפור שירות הלקוחות בעסק

הלקוח תמיד צודק? 4 טיפים לשיפור שירות הלקוחות בעסק (הגדל)

אין ספק כי בית העסק מבוסס על לקוחותיו, ולכן משקיעות חברות גדולות וקטנות משאבים מרובים בגיוס לקוחות חדשים ושמירה על קיימים. יחד עם זאת, לא מעט בעלי עסקים נתקלים במצב בו מעגל הלקוחות הולך וקטן, רק מפני שהשירות לו הם זוכים אינו מתאים לסטנדרטים המצופים. על מנת לפתור את הבעיה ניתן לפעול במספר מישורים, ולפניכם 4 המלצות מרכזיות.

שיפור המענה הטלפוני

לא אחת, בעסקים קטנים ובינוניים נוצרת בעיית זמינות במענה ללקוחות, עקב היעדר יכולת להחזיק צוות נציגים מסביב לשעון. יתר על כן, לעיתים נדרשים עובדים שאין זה תפקידם המוגדר לענות גם לשיחות, והתוצאה מתבטאת במענה בלתי יעיל או הולם. לכן, הטיפ הראשון לשיפור שירות הלקוחות הוא לפנות אל חברות המתמחות במתן מענה טלפוני לעסקים. מדובר בשירות בו עונים מוקדנים של החברה הספקית לשיחות נכנסות, מעבירים הודעות לבעל העסק, מתאמים פגישות ומייצרים מוניטין מצוין עבורו. מצד הלקוח, שירות זה מורגש בזמינות גבוהה, אדיבות, מקצועיות וטיפול בכל שאלה ופנייה באופן מיידי.

שדרוג אתר האינטרנט

אתר האינטרנט כבר מזמן אינו כרטיס ביקור בלבד, ולקוחות קיימים ופוטנציאליים פונים אליו להשגת מידע חיוני. לכן, מומלץ להשקיע באתר ולשדרגו עם תכנים איכותיים ועדכניים, חוברות הדרכה בעברית למוצרים שונים, מענה מובנה על שאלות בנוגע לשירותי העסק, ומתן אפשרות לכתיבת חוות דעת מצד הלקוח. בנוסף, כדאי מאוד להשקיע מחשבה באופן יצירת הקשר עם נציגי העסק באמצעות האתר, מאחר שכיום ישנן פונקציות מתקדמות ונוחות המוערכות מאוד על ידי הגולשים.

עיצוב מחדש של העסק

במידה שאל בית העסק מגיעים לקוחות כעניין שבשגרה, ניתן לבצע ארגון ועיצוב מחדש של המקום. לדוגמא, אם מדובר בחנות מומלץ לתת את הדעת על ארגון המדפים, המוצרים והשילוט כך שיהיו זמינים ומובנים לקונים. מאידך, אם מדובר במוסך או במשרד בו נדרשים הלקוחות להמתין כדאי להשקיע בשדרוג חדרי ההמתנה. אין לקוח שלא יעריך כורסא נוחה, מיזוג אוויר וחומר מעניין לקריאה.

לעלות על הנתיב המהיר

אם העסק עוסק גם במכירת מוצרים באמצעות רשת האינטרנט או בטלפון, רצוי לבדוק אפשרות להאצת המשלוחים. חשוב לדעת שבימינו יש לא מעט חברות המציעות שירותי משלוח אקספרס, מהיום להיום, מהיום למחר או בתוך ימים בודדים. הלקוחות בוודאי יעריכו עסק המסוגל לספק את הסחורה בזמן קצר, ולכן ימליצו עליו לחבריהם וגם יפנו אליו שוב ברכישה הבאה.

 

עבור לתוכן העמוד