השריפה ששינתה את התפיסה של שירות לקוחות

 

 

הכירו את מרק קורס, מנהל מרכז המבקרים של בית התפוצות. לקראת חג החנוכה ישבנו איתו לשיחה על היסטוריה יהודית, יצירה ואפילו שריפה קטנה, שלימדה אותו שיעור יקר ערך על שירות לקוחות.


"תמיד חלמתי לעבוד בבית התפוצות"
מרק עלה מארה"ב בשנת 1973 ומרשה לעצמו לצחוק על העובדה שעדיין מדבר במבטא. "כשעליתי לארץ עבדתי במשרד החינוך, וכשבית התפוצות נפתח הגעתי לביקור. המקום הקסים אותי ופשוט חלמתי לעבוד שם. מפה לשם הגיעה לידיי הזדמנות להדריך בבית התפוצות, זה היה לפני 20 שנה. את מרכז המבקרים אני מנהל כבר יותר מ-15 שנה".
בית התפוצות הוקם בשנת 1978 בעזרתם ותחת חזונם של כמה אנשי מפתח, ביניהם נשיא הקונגרס היהודי העולמי דאז, נחום גולדמן. למקום יש מטרה מרכזית, והיא לספר לדור הבא על הזהות היהודית ולחזק את תחושת השייכות לעם היהודי, על ידי יצירה.


חנוכה: חג האורות של בית התפוצות
בית התפוצות מפיק הרבה אירועים לאורך השנה, שכולם מלאים ביצירה ובחשיבה. "אנחנו מנהלים פרויקטים מיוחדים, בונים תכניות לבתי ספר, עושים הרצאות, קונצרטים ומארחים תערוכות מתחלפות. ב-7 במאי אנחנו פותחים את השלב הראשון של התחדשות בית התפוצות שיהיו בו בין היתר, גלריות חדשות ומרתקות".


ומה יהיה בחנוכה?

"בחנוכה אנחנו עושים סיורים בתערוכות ובתצוגת הטבע שלנו. אנחנו מארחים את התערוכה המדהימה של אליהו אריק בוקובזה, שנקראת 'UNITED COLORS OF JUDAICA: - מבט על זהות יהודית מפוצלת'. בנוסף, יהיו דמויות היסטוריות שיסתובבו במוזיאון ויספרו את סיפורן, כמו דונה גראציה לדוגמה. כמובן שלילדים אנחנו מתכננים סיפורי חנוכה מרתקים בשילוב עם יצירה".
מה מיוחד בחנוכה השנה? " שלא כמו יתר החגים, השנה בחנוכה אין צורך להזמין מקומות או כרטיסים מראש. אפשר להגיע בשעות הפעילות ותתקבלו לסיורים וליצירה לאורך כל היום".


"נתקענו שבוע ללא חשמל, מזל שהיה לנו את ביפר"
על העבודה עם צוות השירות מענה אנושי של ביפר מספר מרק, שמדובר בהצלה של ממש. "לפני כמה שנים הייתה לנו שריפה של שנאי במרכז, ונותרנו ללא חשמל שבוע שלם, בדיוק בשבוע שבו פתחנו גלריות חדשות. פתאום הבחנו שיש המון שיחות שאנחנו מפספסים גם בימים רגילים. התחלנו לעבוד עם ביפר, וראינו כמה זה חשוב לענות לשיחות הללו".
הצוות של ביפר עונה לטלפונים מהמרכז, נותן את המידע למתעניין ומעביר את פרטיו הלאה, לצוות בית התפוצות. "לפעמים יש עומס רב על הטלפונים אז את השיחות שאנחנו לא מספיקים לענות, ביפר לוקחים, מעבירים את ההודעה ואנחנו חוזרים ללקוחות. השירות שלהם כולל מתן מידע על הפעילות שלנו, על שעות הפתיחה, בימים מיוחדים כמו פתיחת תערוכות או חגים, אנחנו מעבירים להם את המידע והם מספרים למתקשרים".

עבור לתוכן העמוד