ט"ו בשבט הגיע - הגיע הזמן לרענן את העסק

 

כל העסקים, גדולים וקטנים כאחד, מרגישים בירידה במכירות בשלב כזה או אחר. הרי לכל גאות יש שפל אך בשונה מהים, שפל בעסקים נוגס בתקציב שלנו ומכניס את המערכת לפאניקה קלה.
אז דעו שאין סיבה להילחץ. אם ישנה ירידה, זה אומר שעשיתם משהו נכון, משום שהייתם בעלייה. עכשיו רק צריך לעצור, לעשות חושבים ולרענן את המותג.
ומכיוון שאנחנו ברוח ט"ו בשבט – הנה כמה טיפים להצמחה מחודשת של העסק:


חדשנות
חשבו על המוצר שלכם או על השירותים שאתם מספקים – מתי לאחרונה שיפרתם אותם? אפילו המותגים הגדולים בעולם עוצרים מדי פעם כדי לחשוב מה אפשר לשפר. קחו לדוגמה את רדבול, שהתחיל בתור משקה אנרגיה והפך לחזית של ספורט האקסטרים בעולם.
גם עסקים קטנים יכולים לעשות את זה. קבצו את הצוות לסיעור מוחות וחשבו כיצד אפשר להביא את המוצר שלכם צעד אחד קדימה. ואל תתביישו להיות נועזים.


ערכים
לעסקים קטנים יש נטייה כאמור, להילחץ מירידה במכירות והם פונים לאמצעים שלא תמיד תואמים את ערכי המותג כדי לצאת מהברוך. זו לא תמיד הגישה שיש לנקוט בה. זכרו שערכי המותג הראשוניים שלכם הם אלו שהביאו את הלקוחות מלכתחילה, אז כנראה שהם עובדים.
נסו לדבוק באותם ערכים, רק עם טוויסט. נסו אולי לחשוב על מסרים חדשים שלא בורחים מהערכים הקיימים.


הישארו עם המוכר
חזרו לתקופה מוצלחת יותר ונתחו אותה – מה עבד אז? עכשיו חשבו על היום – מה לא עובד? לדוגמה, יכול להיות שקם מתחרה חזק, או שהושק מוצר שמבטל את הצורך במוצר שלכם. אולי דווקא פלח השוק אליו אתם פונים השתנה?
ערכו מחקר מקיף מצד אחד, אבל הישארו בגבולות התחום שלכם. אין טעם להיות חדשניים בתחומים שאינכם בקיאים בהם. חשבו על פלח שוק אחר אליו ניתן לפנות, או הוספת מוצר חדש שמתחבר עם המותג שלכם.


אמון
לעומת מה שכולם חושבים, הרבה פעמים הלקוח מעדיף לרכוש מחברה אמינה, מאשר מחברה זולה. אפל לדוגמה, ממש לא זולה אבל מיצבה את עצמה כמומחית בתחום, וכאחת שמייצרת את הטכנולוגיה הטובה ביותר בעולם. והמכירות מרקיעות שחקים, על אף המחירים המוגזמים.
חשבו מה במוצר או בשירות שלכם מעורר אמון בקרב הלקוחות ומנפו את זה.
תקופות של ירידה אף פעם לא נעימות, אבל חשוב לשמור על אופטימיות ולנצל את התקופה החלשה לחשיבה, לשינויים ולהתעוררות. לפעמים, אנחנו פשוט זקוקים לסטירה קטנה כדי להתפכח ואחריה מגיעה תקופה טובה יותר.

עבור לתוכן העמוד