מה עושים כשיש חורף בעסק?

 

 

לכולנו יש תקופות טובות ותקופות אפורות יותר בעסק, תקופות בהן יש פחות לקוחות, פחות עסקאות, ופחות פלוס בתזרים שלנו. עבור חלק מהעסקים מדובר בחורף במובן המטאפורי – אפור ואין לקוחות. ויש גם עסקים שעבורם החורף פוגע בעסק, מילולית. למשל עסקי המלונאות, גלידריות, דוכני שייקים ועוד - עסקים שפשוט מצליחים יותר בקיץ. בשני המקרים יש לנו כמה פתרונות שיביאו לכם לקוחות, אבל קודם כל נתחיל מהתפיסה שעומדת מאחורי כל ההצעות.


התפיסה – כשרוצים לקבל, צריך לתת
כשאנחנו נמצאים במצב שבו אין לנו מספיק לקוחות, אין מספיק הכנסות, הבנק לוחץ והכל מלחיץ, מה אנחנו הכי רוצים? לקבל! אנחנו רוצים לקבל לקוחות, לקבל כסף, לקבל ועכשיו. במאמר זה נציע לכם גישה שהיא נגד האינטואיציה שלכם, אבל עובדת. הגישה אומרת: כשאתם רוצים לקבל – תנו. ברגע שתתנו למספיק אנשים, אתם תקבלו בחזרה.
אגב, בשביל לקבל כסף, לא חייבים לתת דברים שעולים כסף, הדבר הכי זול לתת והכי יקר לקבל  הוא ידע. אז מה עושים כשיש חורף בעסק ואין לקוחות?


1. ערכו אירוע כיפי
ערכו סדנה או מפגש ותנו ערך למי שמגיע. למשל אם אתם צורפי תכשיטים, הכריזו על סדנה להכנת תכשיטים. אפשר לעשות סדנה מפוארת באולם כנסים, ואפשר גם לעשות סדנה בחינם לגמרי, באווירה כיפית וביתית, בסלון שלכם בבית. אנשים שיגיעו ייהנו, אתם תיהנו, ורוב הסיכויים שלאחר הסדנה יהיו לכם גם כמה לקוחות חדשים וכמה עוקבים חדשים.

2. כתבו מאמרים מלאים בערך
עוד דרך מצוינת לתת במתנה ידע היא לכתוב מאמרים מקצועיים. לכל בעל מקצוע או בעל עסק  יש ידע שיכול לעזור לאחרים. אם אתם עוסקים בשיווק – כתבו על כלים לשיווק, אם אתם מעצבי פנים – כתבו מדריך לעיצוב הסלון, אם אתם עורכי דין לענייני עבודה – כתבו מאמר על זכויות השכירים, אם אתם מזפתים גגות – כתבו על איך להכין את הגג לחורף וכו'. אם אתם אומרים לעצמכם "על מה אני כבר יכול לכתוב מאמר?" חשבו על עובד חדש שהיה מגיע לעבוד בעסק ולעזור לכם, מה הייתם מלמדים אותו?

3. הפכו למקור של טוב ושל ידע ברשתות החברתיות
אנחנו מוקפים בחדשות שליליות, רכילות ואלימות, ומשוועים למעט אופטימיות וחיוביות. הפכו למקור של טוב וידע ברשת. פרסמו בדף הפייסבוק שלכם מאמרים מועילים, טיפים, ציטוטים שמעוררים השראה, תמונות מרגשות, ספרו סיפורים על לקוחות שהפכו לחברים, על אנשים טובים שפגשתם, וכל דבר שרלוונטי לתחום שלכם ויכול לעשות טוב לעוקבים שלכם. זה יעצים את הקשר עם העוקבים שלכם, ואף ימשוך אליכם עוקבים חדשים.

4. זמן לתת וזמן לקבל
חלק מהדברים הרשומים פה יביאו לכם באופן טבעי ואוטומטי לקוחות חדשים. אנשים שהגיעו לסדנה שלכם ונהנו, ישמחו לרכוש מוצר או שירות שלכם. מי שנעזר במאמר שלכם, ישמח להמשיך את הקשר איתכם כלקוח, מי שגרמתם לו להרגיש טוב ועוררתם בו השראה דרך הפייסבוק – יודה לכם וישמח לקנות מכם. אבל... לפעמים אפשר לעזור קצת לחלק של ה"לקבל בחזרה". בעת השקת מוצר או שירות חדש, או בעת פרסום מבצע חדש, או כל פרסום אחר שנועד להכניס לכם כסף - אנחנו ממליצים על קמפיינים (בגוגל, בפייסבוק, בדיוור או בסמס) שמיועדים לאנשים שאוהבים את דף הפייסבוק שלכם, או היו בסדנה או באירוע שלכם, או שקראו מאמר שלכם – ככה תגיעו שוב לקהל שלכם ותוכלו למכור לו שוב. זהו קמפיין סופר אפקטיבי וממוקד לקהל שלכם, שיביא לכם תוצאות מעולות בהוצאות קטנות.

ואם תרצו שמומחי השיווק של ביפר לעסקים יעזרו לכם לצאת מהפוך וייצרו עבורכם את המאמרים, הפוסטים והקמפיינים – לחצו פה לחבילת התוכן המשתלמת שלנו.

עבור לתוכן העמוד