את באה לפה הרבה? - על חשיבות שורת פתיחה מנצחת

אם אתם בעולם העסקים והשיווק יותר משבוע, בטח שמעתם את הביטוי 
"הכסף נמצא ברשימה" – ז"א שרשימת תפוצה טובה, בשילוב עם ניסוח מיילים מנצחים = מכירות.
אז איך כותבים מייל שימשוך (את העין) וידחוף (את הלקוח לקנות)?

 


 

להקליק או לא להקליק?  - שורת הנושא:
השורה הקטנה הזו היא אולי הדבר הכי חשוב במייל או בניוזלטר שלכם.
תחשבו על זה שהלקוח מקבל עשרות ולפעמים מאות מיילים ביום, אין סיכוי שהוא יפתח את כל המיילים האלה, אז למה שייפתח דווקא את שלכם?
שורת הנושא חייבת לעניין את הקורא, אתם חייבים לחשוב מנקודת המבט של הקורא ולא שלכם. האם היה מעניין אתכם לפתוח את המייל הזה?

נניח שאתם חברה, כמו ביפר, שנותנת שירותים עסקיים, ויש לכם שירות חדש לעסקים שנקרא Beeper Leads – שירות של צ'ט אנושי באתרי אינטרנט שמתמחה בהמרת גולשים ללידים.

* גילוי נאות – אנחנו באמת חושבים שכדאי שתכירו את השירות הזה כי הוא מצוין לעסקים!

ולענייננו - איזו כותרת תמשוך יותר לדעתך?
אנחנו רוצים להודיע לכל הלקוחות על שירות חדש בשם Beeper Leads -
או
יש לך אתר אינטרנט? שירות חדש שהופך גולשים באתר שלך ללקוחות משלמים!
כנראה שאם יש לך אתר אינטרנט, אתה תתעניין יותר בכותרת השנייה שמדברת ישירות אליך כבעל עסק ולצרכים שלך.

הרעיון הבסיסי
מיד נסקור כמה סוגים של שורות נושא שיכולים לתת לך רעיונות, אבל אין גבול ליצירתיות, תמיד אפשר להמציא עוד רעיונות ועוד סוגים.
הרעיון הבסיסי תמיד יישאר – לעניין את הקורא, לסקרן אותו, לחשוב מה יגרום לו להמשיך לקרוא ולהסתכל דרך העיניים שלו.


הנה כמה רעיונות לשורות נושא, להשראה:


אינפורמטיבי – כמו בדוגמה "שירות חדש שהופך גולשים באתר שלך ללקוחות משלמים!"
פשוט מודיעים על שירות או מוצר חדש, אבל כמו שאמרנו, גם זה צריך להיות מעניין ולפנות ישר ללקוח ומנקודת מבטו.


מסקרן -  שורת נושא מסקרנת משאירה חוסר בהירות בכותרת שתסקרן להמשיך לקרוא. כמובן שחשוב שזה יהיה קשור לתוכן המייל ולא סתם כותרת מסקרנת שלא קשורה לתוכן (אחרת בפעם הבאה לא ילחצו שוב על מיילים שהגיעו ממך).
אם נמשיך בדוגמה שלנו – מייל עם כותרת כמו  "כולם עוברים בחנות שלי אבל אף אחד לא קונה!"
או "פתאום הבנתי שאתר אינטרנט זה כמו חנות בלי מוכר!"  הן כותרות מסקרנות ומי שילחץ יגלה איך זה קשור לתוכן.


סיפור אמיתי (עדות) - מי לא אוהב סיפורים? מהינקות ועד הבגרות, כולם אוהבים סיפורים, ועוד יותר אוהבים סיפורים אמיתיים ואישיים, או במילים אחרת - עדויות. דוגמאות:
 "איך האתר של בני הפך מחלון ראווה ללא קונים לחנות מלאה עם תור בקופה?" או ישיר יותר:
 "איך האתר של בני ששון התחיל להביא פי ארבע לידים מבלי שהטראפיק גדל?"
כותרות כאלו עובדות מצוין ומפתות להקליק ולהמשיך לקרוא את הסיפור, כמובן שתמיד נשמור על האותנטיות, הסיפור האמיתי חייב להיות אמיתי...


הבטחה - "תתכוננו לזרם לקוחות בסדר גודל שלא הכרתם!"


היפוך - "לא בטוח שתצליחו להתמודד עם כל הלקוחות החדשים שיגיעו אליכם..."


הלחצה - "שבוע אחרון למבצע, אל תפספס!" -  מי רוצה לפספס מבצע?


הלחצה הפוכה - "נגמר! מצטערים, המוצר אזל!" – הלקוח מיד ירצה לבדוק מה הוא פספס ויקליק. כשנכנסים לגוף המייל יהיה כתוב משהו כמו "זו ההודעה שתקבלו אם תפספסו את המבצע המיוחד שלנו לנרשמים חדשים לשירות שנגמר רק בעוד שבוע..."


"הידעת?"  - "הידעת? רק 0.5% מהגולשים באתר שלך משאירים פרטי התקשרות, לא חבל?"
הטבה - כולם אוהבים לקבל מתנות! כותרות כמו "50% הנחה" או "שירות בחינם וללא התחייבות, רק בחודש הקרוב!" תמיד מסקרנות ומשמחות את הקורא.


משפט לא גמור -  "אל תוציא עוד שקל על שיווק לפני ש..." הלקוח ישאל את עצמו, לפני שמה? וילחץ לראות במה מדובר...


פרובוקציה - "אנחנו ממליצים לך פשוט להוריד את האתר שלך מהאוויר, זה לא עובד!"
בגוף המייל יהיה כתוב משהו כמו – אם אתה לא משתמש בשירות Beeper Leads ולא הופך גולשים באתר שלך ללקוחות, אז חבל על הכסף לאחסון, על המאמץ ועל כאב הלב שלך.


דימוי - "מצאנו את המוכרת הכי מקצועית, הכי טובה והכי זולה לחנות שלך".


פנייה לרגש – פנייה לרגש יכולה להיות לכל מני סוגים של רגשות, הנה חלק קטן מהם:

• תסכול: ניסית כבר הכל בשיווק? אולי נפתיע אותך...

• פניה לרגש שגם מסקרנת: "לא חסר לך קצת מגע אנושי?"
במקרה הזה בגוף המייל יהיה דגש  על זה שהשירות הוא אנושי, ומאחורי הצ'ט נמצא נציג שירות אמיתי ומקצועי ולא תוכנה כמו בצ'טים רובוטיים. כמו שאמרנו, חשוב לשמור על הקשר בין שורת הנושא לתוכן המייל.

• פניה לכמיהה/חלום: "אולי תצא עם אשתך לחופשה?" - במקרה הזה בגוף המייל יהיה דגש על כך שהשירות יביא לך יותר לקוחות בפחות עבודה ובזבוז זמן, מאמץ וכסף על שיווק. ועם הכסף שחסכת – סע לחופשה!

• מחמאה: כל הכבוד! הבאת את כל הטראפיק לאתר שלך, אבל לא בא לך גם להרוויח מזה?


טיפ לסיכום:
כאמור, אין סוף לסוגי הכותרות, אז איך תדע איזו כותרת עבודת הכי טוב?
אנחנו ממליצים פשוט... לבדוק!
ממליצים להשתמש בתוכנות דיוור מסודרות, לחלק את רשימת התפוצה לחצי, את החצי לפצל לקבוצות ולשלוח לכל קבוצה את המייל עם שורת נושא אחרת. בדקו בסטטיסטיקות איפה אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר, ולחצי השני של הרשימה – שלחו את שורת הנושא המנצחת שלכם!

עבור לתוכן העמוד