מהשפל נייצר גאות – עשייה עסקית בתקופת האטה

לקוחות יקרים,
ימים לא פשוטים עוברים על כולנו. כולם מרגישים את ההשלכות של מבצע "צוק איתן", נפשית, פיזית, ולצערנו בעלי העסקים מרגישים את זה גם בכיס.
בימים כאלה השיווק והמכירות הופכים לאתגר לא קל בעסק, וללא טיפול נכון, העסק עלול להתדרדר לתקופת שפל.


אז במקום לשקוע בדיכאון - החלטנו לשלוח לכם מייל שונה מהרגיל, ולהציע כמה רעיונות של מה כן אפשר לעשות בתקופה כזו בעסק, ואיך אפשר להפוך את הלימון ללימונדה.
בנוסף, אנחנו מציעים לכם הטבה להתמודדות עם המצב.
שיהיה בהצלחה ומאחלים לכולנו ימים של שקט, שלווה ושגשוג.


1. מינוף תנועת גולשים באתר – גם בימים אלה, הלקוחות שלנו ממשיכים לגלוש באינטרנט. ואולי אפילו יותר, כי הרבה מהם נמצאים בבית. אם עשיתם פעילות שיווקית נכונה, ככל הנראה שגם בימים אלה התנועה זורמת לאתר שלכם, אל תאבדו את הגולשים האלה. בתקופות שפל עסקית, שבה לא מצליחים לגייס גולשים חדשים לאתר, חשוב להפיק יותר מכמות הגולשים הקיימת!
שקלו להוסיף לאתר שלכם נציג אנושי שימיר את הגולשים באתר ללידים וללקוחות חדשים. יש כמה חברות שנותנות את השירות, גם אצלנו בביפר ניתן להצטרף לשירות Beeper Lads – צ'ט אנושי באתר העסק, המאפשר לנציגי מכירות מקצועיים "לצוד" את הגולש באתר בזמן אמת, לברר את הצרכים במדויק ולתת מענה מתאים ומקצועי בדמות אחד המוצרים / השירותים שלך. נציגי המכירות של Beeper Lads אוספים את פרטי הגולש (הליד האיכותי ביותר), על מנת שתוכל לסגור את תהליך המכירה, או לחזור ללקוח בזמן רגוע ונינוח יותר ולהמשיך בתהליך.
עכשיו, לאור המצב, ועל מנת לסייע בלהפוך גולשים באתר שלך ללקוחות, אנו נותנים הטבה - התנסות של שבועיים חינם!


2. בחינת כספים  - זהו זמן מתאים לבדוק את העסק שלנו מבחינת תזרים, רווח והפסד, לבחון את הספקים איתם אנו עובדים – שינויים של ספקי אינטרנט, תקשורת ועוד, יכולים לחסוך לנו מאות שקלים כל חודש.
כדאי גם לבדוק את המוצרים השונים שאנחנו מציעים ולנתח מגמות בשוק – באילו שירותים ומוצרים כדאי לך להתמקד ועל אילו כדאי פשוט לוותר.


3. חידוש קשרים עם לקוחות – לא תמיד אנחנו שומרים על קשר עם הלקוחות שלנו – הפעילים והלא פעילים. זו הזדמנות נהדרת! ריענון קשרים עם לקוחות בפגישה אישית, יוצר הזדמנות לכמה דברים נפלאים: משוב על השירותים שלכם (והעובדים שלכם אם יש), אפשרות לרענן עסקאות ולהגדיל את סל המוצרים אצל הלקוח. יכול להיות שהעסקה שסגרתם בתחילת העבודה כבר לא מתאימה ללקוח וזקוקה לעדכון. שיחה כזו מאפשרת גם בחינה של דרכים נוספות לשיתופי פעולה ופיתוח עסקי.


4. למידה – כל תחום הוא דינאמי ומצריך למידה מתמדת לשיפור. ניתן להשתתף בכנסים מקצועיים או לנצל את הזמן ללמידה און ליין באינטרנט. אם יש לכם צוות עובדים זהו זמן נהדר להכשיר גם אותם, לרענן את הקיים ולחדש את הידע הארגוני.


5. נהלים בעסק – האם הכל מתויק אצלכם בעסק בדרך הטובה ביותר? האם כל מתעניין שמגיע מטופל בצורה הנכונה ביותר? האם נעשה מעקב על אפיקי השיווק כדי לבחון מהיכן מגיעים הלקוחות הטובים ביותר? האם קיימים נהלי עבודה ברורים בטיפול בלקוחות? אם עניתם על אחת מהשאלות הנ"ל בדרך השלילה – זהו הזמן להפשיל שרוולים ולהטמיע נהלים! כמובן שזה לא מספיק רק לכתוב את הנהלים, אלא יש להטמיע אותם בעסק. הטיפ שלי, אם יש לך עובדים כדאי לבנות את הנהלים עם העובדים, כך שהם גם יתרמו מהניסיון שלהם וגם יתלהבו להשתמש בנוהל החדש.


6. מפגשי נטוורקינג – בנוסף לכנסים עסקיים מקצועיים עליהם כתבתי קודם, אני ממליץ לנצל את הזמן ולהתארח בקבוצות נטוורקינג. בזמנים רגילים לא תמיד יש זמן ואפשרות ודווקא עכשיו מתאפשר לכם להשתתף במפגשים, בהם ניתן להכיר אנשים ועסקים מעניינים – לתרום ולהיתרם.


7. נכסים דיגיטליים – איך נראה האתר שלכם? האם העסק מדוור ללקוחות באופן קבוע במיילים? מה משדרת הנראות ברשתות חברתיות? האם החלטתם לכתוב בלוג ומאז הפסקתם לתחזק אותו? תקופה יבשה בעסק היא זמן נהדר לשיפור הנראות שלנו ברשת והכנסת כל החידושים והשינויים שחלמנו עליהם. כמובן זהו זמן נפלא להשקיע בכתיבה של תוכן שיווקי ומאמרים אותם ניתן לפרסם ברחבי הרשת, להכין מראש ולתזמן למועדים שונים לאורך השנה.

 

לשימושכם אספנו 3 מקורות מידע למינוף העסק לאחר מבצע "צוק איתן":

 

כנס עסקים להסבר על פיצוי המבצע:

http://ash-limudim.co.il/2014-01-26-16-40-00/2014-01-26-16-35-46/2014-08-12-07-08-23

 

מוקד חירום לעסקים מטעם הסוכנות לעסקים קטנים:

http://sba.economy.gov.il/About/Snews/Pages/sn27.aspx?gclid=CMWtoue8nMACFSEcwwodvhUA0A

 

קרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה:

http://www.tavor.biz/small_medium_bf_tzuk_eitan.php 
 

 

תמיד לשירותכם,
גיל חפר
מנהל חטיבת שירותים עסקיים
gilh@beeper.co.il
חפשו אותנו גם בפייסבוק "ביפר - שירותים לעסקים"

עבור לתוכן העמוד