שיווק ברשת - איך עושים את זה נכון?

ביקשנו מעידו יצחקי, מנהל מחלקת IM (שיווק דיגיטלי) בביפר, שיסביר לנו על שיווק דיגיטלי נכון.
שלום עידו! ניגש ישר לעניין....


מה עדיף לבעל עסק - קמפיין בגוגל או בפייסבוק?
זה תלו במוצר או בשירות. אם זה מוצר שבעל העסק יודע שאנשים מחפשים אותו, למשל "תיקון גגות", "ניקוי משרדים" קורס הנהלת חשבונות, וכו' – את זה עושים בגוגל. אם המוצר שלך הוא חדש, ואנשים לא מחפשים אז בהחלט עדיף בפייסבוק. בפייסבוק המודעות הן מסוג "פוש" ובגוגל "פול" (לפי חיפושים). אפשר גם לעשות מודעות פוש בגוגל אבל בישראל זה עובד יותר טוב בפייסבוק. 


מה הדבר הכי חשוב לדעת כשעושים קמפיין לעסק ברשת?
הדבר הכי חשוב בכל קמפיין – מדידת תוצאות. חובה לדעת כמה כסף הוצאת, כמה קליקים היו, כמה כניסות היו לדף הנחיתה, כמה לידים השאירו לך כתוצאה מהפרסום, וכמה הפכו להיות ללקוחות. בסוף צריך שיהיה מספר שאומר, בקמפיין שעשיתי, העלות למכירה או לקוח היא X. אם אתה לא מסוגל עדיף שלא תתחיל בכלל.


ואוו אתה מאד החלטי בעניין הזה!
בהחלט. אחד מהיתרונות הגדולים של שיווק דיגיטלי היא היכולת למדוד. ואם אתה לא יודע לעשות את זה, תן למנהל קמפיין מקצועי לעשות במקומך. אתה יכול לבזבז הרבה כסף על קמפיינים, לא תדע מה עבד ומה לא. אתה זורק סתם כסף על הפרסום ומתעורר מאוחר מדי. אם אתה מודד, אתה יכול כבר אחרי שבוע לדעת האם הפרסום מצליח, אם צריך לשנות משהו או לא. אם לא תמדוד, איך תדע? בלי למדוד תוצאות, חבל על הכסף, עדיף להשתמש בו כדי לצאת לחופשה.


אילו סוגי קמפיינים בעלי עסקים יכולים לעשות?
בדרך כלל אנחנו מדברים על שני סוגי קמפיינים עיקריים לבעלי עסקים:
1. קמפיין Branding, מיתוג – הנה אני, תתרשמו ממני, תגיעו לאתר שלי.
בדרך כלל מוביל לאתר אינטרנט קיים. אגב, חשוב מאד שהאתר ישרת את המטרה העסקית.
לדוגמה: אם המטרה העסקית היא להביא מכירות באתר (חנות) אז החנות והמוצרים צריכים לבלוט. אם המטרה היא גיוס עובדים למשל, אז נפנה לדף גיוס עובדים ולא לדף הבית.
כל קמפיין שעושים, קודם כל צריך להגדיר את המטרה העסקית.

2. קמפיין לידים - המטרה היא להביא פניות חדשות לעסק, שיהפכו ללקוחות.

טיפים לקמפיין לידים מוצלח:

• התרכזו במוצר או בשירות ספציפיים. למשל אתה עו"ד ואתה יודע לטפל גם בעסקאות נדל"ן וגם בחוזים מסחריים וגם בירושות, זה לא חכם לעשות קמפיין שאומר "אני עו"ד ואני יודע לעשות את כל אלה, עדיף לבחור מוצר אחד שהחלטת להתרכז בו ולהביא לידים לשירות או למוצר הזה.
• הבסיס הוא דף נחיתה. כל קמפיין לידים צריך להוביל לדף נחיתה. זה כמו אתר, אבל ממוקד מטרה, להביא פניות. צריך להתייחס לדף נחיתה כמו אל ברושור, כל מטרתו של דף הנחיתה היא או שימלאו פרטים או שיתקשרו אליך.

טיפים ליצירת דף נחיתה מוצלח:

1. מיקוד! הטעות הכי נפוצה שאני רואה היא שבעלי עסקים מבלבלים את הגולש. לפעמים שמים לינקים לכל מיני מאמרים שלהם, מבקשים "תעשה לנו לייק בפייסבוק", "הנה כתבה שפרסמו עלינו" וכו', זה מבלבל, "גונב" את תשומת הלב של הגולש מהדף. הוא מתפזר ולא ישאיר פרטים. הרעיון הוא – תן מידע שיגרה את הלקוח הפוטנציאלי מספיק כדי שהוא יתקשר או ישאיר פרטים, לא יותר ולא פחות.

2. בשיווק אין כללי ברזל. מה שעובד זה מה שלוקח. כלל ברזל שהוא טעות: צריך מעט מאד טקסט בדף נחיתה. לא נכון! תלוי בסוג המוצר. יש מוצרים שהם ברורים, אנשים מכירים, ואז באמת מספיק מידע מצומצם. דוגמה: מוצר דיאטה, רוב האנשים מכירים את הנושא ומי שמתעניין כנראה כבר עשה דיאטה ויודע במה מדובר. במקרה הזה אפשר לתת כותרת, כמה נקודות חשובות, מבצע, וזהו - יש לך דף נחיתה מצוין. לעומת זאת, מוצרים יותר מתוחכמים, שירות חדש, מוצר חדש, מוצר מורכב, יצריכו יותר מידע. למשל שירותי ייעוץ כמו ייעוץ פיננסי, ייעוץ עסקי, פסיכולוגי וכו' – אם לא תתן מספיק מידע ולא תסביר למה כדאי לפנות דווקא אליך, לא תקבל לידים. גם בשירותים יקרים של אלפי שקלים, אם רוצים לקבל לידים איכותיים, צריך לתת מספיק מידע בדף הנחיתה. יש מצבים שהדף ארוך ומצריך גלילה ארוכה, אז מה? זה לא אומר שזה לא טוב. הכלל הידוע של מינימום מידע בדף נחיתה הוא לא מדויק. צריך לתת את המינימום הדרוש כדי לשכנע, לפעמים זה לא מעט. 

3. שימו מספר טלפון במקום בולט. זה מעלה את האמינות של ההצעה שלך. גם אם אנשים מעדיפים למלא טופס, זה שהם ראו שיש לאן להתקשר, יש למי לפנות, זה מעלה את האמינות ומוריד חששות.
אבל הרבה בעלי עסקים לא רוצים לשים את הטלפון של המשרד, כי הם לא זמינים כל הזמן במשרד, והם לא רוצים לרשום את הנייד, כדי שלא יטרידו אותם בשעות לא שעות בטלפון.
מוקד מענה אנושי בשם העסק הוא פתרון טוב, אפשר לשים את מספר הטלפון הייעודי בדף הנחיתה וכך לא לפספס שיחות ולא להיות מוטרדים בשעות לא נוחות.

תודה רבה לעידו יצחקי, מנהל מחלקת השיווק הדיגיטלי בביפר, מקווים שלמדתם דבר או שניים על שיווק דיגיטלי חכם לעסק שלכם מהריאיון הנפלא הזה.

עבור לתוכן העמוד