המכה ה-11 בעסק - שיווק!

ממש בעוד כמה ימים כולנו נשב סביב השולחן בליל הסדר ונקרא את הגדת הפסח, בה מתואר סיפור יציאת מצריים. בזו אחר זו נקרא את המכות שקיבל העם המצרי בגלל שפרעה סירב לשחרר את בני ישראל:
דם, צפרדע, כינים, ארבה ו... שיווק?


לאחר תקופה ארוכה של עבודה צמודה ומשתופת עם בעלי עסקים, נתקלנו בבעלי עסקים רבים, שמאוד נרתעים מטיפול בשיווק העסק. בעלי עסקים ועצמאיים רבים אוהבים את המקצוע, העבודה, או המוצר שלהם, ואף נהנים לתת שירות. אבל לשווק את העסק? את עצמי? זו מכה....
איך הופכים את המכה ה-11 לליטוף נעים וקל?


כולנו היינו שמחים לשבת רגל על רגל ופשוט לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים. אבל כיום המלחמה על הלקוחות היא קשה ומאתגרת, התחרות גדולה והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים בפני הלקוחות מאפשרים השוואות מחירים וזגזוג מהיר, ללא נאמנות לעסק, כמו שהיה פעם.

 

אני לא טוב בשיווק! אז איך בכל זאת משווקים את העסק ומביאים לעלייה במכירות?
1. שינוי בתפיסה: מרגע זה הניחו בצד את המילה "מכירה" ועברו למילה "הצעה". לאנשים שונים יש צרכים שונים ולכם יש הצעה. ההצעה שלכם תספק לאנשים מענה לצורך מסוים שלהם. לכן, הבינו שתפקידכם אינו "לדחוף" מוצרים למתעניינים במוצר שלכם, אתם כאן כדי להציע את המוצר או השירות שלכם לאנשים שמחכים לו, שצריכים אותו או רוצים אותו.

2. הטבות ובונוסים: הטבה היא דבר שתופס את העין, בכוחה למשוך תשומת לב. הצמידו להצעה שלכם (זוכרים? הצעה ולא מכירה) הטבה שתמשוך את תשומת ליבו של המתעניין במוצר/שירות שלכם. חשוב להכין מראש הטבות שונות בעלות ערך מובהק, מהסיבה שעבור אנשים שונים הטבות שונות עושות את העבודה. לדוגמה: יש לקוחות שהטבה על בסיס חיסכון במחיר תעשה את העבודה, ומנגד יש לקוחות שיעדיפו הטבה אחרת כמו הארכת האחריות על המוצר או קבלת מוצר נלווה במתנה.

3. נוכחות ברשת: זה לא סוד שבמציאות של היום מי שלא נמצא ברשת הוא לא קיים. בכל העולם ובהחלט בישראל, השימוש באינטרנט בהליך קבלת ההחלטות של הצרכן הוא מאוד נפוץ. החל מחיפוש המידע בבית, דרך השוואת מחירים ועד שימוש באינטרנט ברגע הקנייה עצמו בחנות.

אז איך עושים את זה?

• אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק: לכל בעל עסק יש תקציב שיווק ויכולות משלו. דאגו להופיע ברשת, אם זה דרך עמוד בפייסבוק ו/או דרך אתר אינטרנט. ההקמה והתחזוקה של מדיות אלו ביחס לתמורה שתקבלו היא גבוהה.
• תוכן: יצרו תכנים שנותנים לקהל שלכם ערך מוסף. רשת האינטרנט היא המקום לפרט אודות המוצר שלכם בצורה ברורה ומעמיקה, ולייצר תכנים נוספים שיתנו ערך ללקוח הפוטנציאלי שלכם וימתגו אתכם כמומחים. תנו טיפים שימושיים, ספרו איך ייצרתם את המוצר ועוד.
 וידאו: כיום תוכן וידאו עובד מצוין ברשת ונצרך בכמויות אדירות. צלמו בעסק, הראו ללקוח את מאחורי הקלעים, או שתפו סרטון מוצר, או סרטון תדמית, או סרטון מצחיק, או טיפ וידאו מצולם, סרטון הדרכה ועוד. כשפותחים את הראש, אין סוף לרעיונות. וכל מה אתם צריכים בשביל זה כבר יש לכם – טלפון חכם ומחשב. אתם יודעים מה, אפילו לא חייבים את שניהם.
• סיפור לקוח: עדות מלקוחות מאוד מחזקת החלטות אצל הצרכן. ראיינו 2-3 לקוחות שלכם ויצרו מזה תוכן ברשת.
• שירותים חיצוניים: אם אתם לא נהנים מהעניין, אין לכם זמן לעסוק בזה, או שאתם מרגישים שאתם לא ממש מתחברים לדיגיטל ולא יודעים איך - השתמשו בשירותי דיגיטל חיצוניים. לפעמים עדיף להישאר מומחה בתחום שלך, ואת השיווק, להשאיר למומחים לשיווק. כיום יש מומחי דיגיטל מצוינים, שישמחו לנהל לכם, גם בתקציב קטן, את השיווק בעסק ויביאו להגדלת המכירות. כמו למשל Beeper IM או של חברות אחרות


4. אקטואליה: הקפידו תמיד להיות מעודכנים ולחשוב איך אתם יכולים להבליט  את המוצר שלכם על רקע חג, אירוע, טרנד, נושא שתופס כותרות בתקשורת וכדומה.

 

 5. שיתופי פעולה: שת"פ הוא צעד חשוב, שיכול לתת לכם חשיפה לקהל חדש ורלוונטי, ועשוי להיות חינם לגמרי. שת"פ יכול להיות חיבור לעסק שדומה לכם או לחילופין חיבור לעסק משלים.

המשאבים שאתם מפנים לשיווק הם כמקפצה לעסק שלכם, אותם משאבים יביאו לצמיחתו של העסק. זכרו תמיד לעשות את עבודת השיווק בחיוך, בהתמדה, והסתכלו ימינה ושמאלה וזהו הזדמנויות שבכוחן לקדם את העסק.

עבור לתוכן העמוד