עצמאי בשטח – 5 הטעויות שאתם כנראה עושים בשיווק שלכם

עצמאים בשיווק שלכם? כל הכבוד! אבל הנה כמה טעויות נפוצות שאספנו עבורכם, כדי שתוכלו לדעת מה כן ומה לא לעשות. להלן חמשת הטעויות שאתם כנראה עושים בשיווק:

1. הבעיה: מדברים רק על עצמכם.
"אנחנו חברת א.ב.ג, הקמנו את החברה בשנת 1988, יש לנו ידע וניסיון רב ואנחנו מייצרים מוצרי קד"מ מהשורה הראשונה לאוכלוסיית בעלי העסקים הקטנים" זה נשמע לכם מעניין?
ומה לגבי:
"בעל עסק, נמאס לך לעשות שיווק שלא מביא תוצאות? נמאס לך שמוכרים לך מוצרי קד"מ זולים שנהרסים אחרי יומיים? רוצה לבלוט בשטח? אצלנו תמצא מוצרי קד"מ חדשניים ואיכותיים שהלקוח ישמור אצלו בארנק, ככה הוא לא ישכח אותך לעולם."
הפתרון: בעלי עסקים יקרים, הפסיקו לדבר על עצמכם והתחילו לדבר על הלקוחות שלכם, כי מה שמעניין את כולנו הכי הרבה בעולם זה... אנחנו!
חשבו על הבעיה שאתם פותרים ללקוח ושימו את הבעיה והפתרון בחזית השיווק שלכם.

2. הבעיה: סומכים רק על פלטפורמה אחת.
"טוב לי עם פייסבוק, מביא לי לידים, לא צריך יותר מזה!"
יותר מדי בעלי עסקים סומכים רק על פלטפורמה אחת. למשל עושים רק קידום בגוגל, או רק בפייסבוק, וכך אתם מפקירים את כל מערך השיווק של העסק שלכם בידי גוף אחד, שאין לכם שליטה בו. אולי מחר פייסבוק יחליטו להוריד עוד את החשיפה שלכם? אולי גוגל ישנו את חוקי המשחק ואולי מארק צוקרברג יחליט שהספיק לו ויסגור את הפייסבוק למפרסמים.
הפתרון: פזרו את השיווק שלכם. דאגו לאתר אינטרנט שיהיה הנכס שלכם והשליטה בו תהיה שלכם, ערכו קמפיינים בפייסבוק, בגוגל, אאוטבריין, ואם אתם עסק מקומי – גם פלאיירים ופרסום ברדיו המקומי באים בחשבון (כן, כמו פעם...) פיזור השיווק על פני כמה פלטפורמות יוריד את רמת הסיכון וגם יאפשר לכם להגיע לאוכלוסיות שונות.

3. הבעיה: לא מודדים מספיק.
"אני לא צריך למדוד, אני כבר יודע אם זה מביא לי תוצאות, אני מרגיש את זה בלידים."
אבל איך תדעו מה באמת הביא לכם את התוצאות הכי טובות מכל מה שעשיתם אם לא תמדדו? אין דבר יותר חשוב בשיווק מאשר למדוד, ועל אחת כמה וכמה בשיווק באינטרנט.
בעלי עסקים רבים יוצאים בקמפיינים מכל מיני סוגים – מחלקים פלאיירים, שלטים, מודעות, מפרסמים באינטרנט, לא מודדים ביצועים וכתוצאה מכך עושים את אותן טעויות שוב ושוב מבלי להיות מודעים לכך שהם מבזבזים שוב ושוב כסף על משהו שלא עובד.
הפתרון: מדדו הכל! היום ניתן לשתול קוד המרה באתר שלנו, ולמדוד בדיוק מי הגיע, לא רק מאיזו פלטפורמה, אלא גם מאיזה קמפיין ובדיוק מאיזו מודעה.
מי שמקפיד למדוד יוכל לראות באופן כמעט מיידי איזו פלטפורמה עובדת ואיזו לא, ואיזה קמפיין מביא את התוצאות הכי טובות. כך תוכלו לשפר את מה שלא עובד ולתגבר את מה שעובד, ותגיעו לתוצאות טובות הרבה יותר ולהחזר על השקעה גבוה יותר.


4. הבעיה: אתם מתייחסים ללקוח שלכם כמו לסטוץ חד פעמי.
"בשביל מה לבזבז זמן על פוסטים בפייסבוק וניוזלטר? לפני החג אני רוצה למכור, ומפציץ!"
אל תעשו את הטעות של להפציץ את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בפרסום מכירתי מאסיבי, מבלי ששמרתם איתם על קשר. אתם עלולים להיתפס כספאמרים, וזאת דרך מצוינת לאבד לקוחות פוטנציאליים ואוהדים.
הפתרון: מצאו את הדרך שלכם להיות בקשר רצוף עם הלקוחות והאוהדים שלכם. אולי מתאים לכם לכתוב פוסט בדף הפייסבוק שלוש פעמים בשבוע, ואולי לשלוח ניוזלטר פעם בחודש, ואולי להעלות סרטון ליו-טיוב כל שבועיים. כל אחד ומה שמתאים לו, אבל חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות, וחשוב שהקשר הזה לא יהיה חד צדדי. השתדלו תמיד לתת ערך אמיתי ללקוחות, ולא רק לדחוף להם מכירות ולבקש שיפתחו את הארנק.
כך תשמרו על קשר עם הלקוחות וברגע האמת יהיה להם קל יותר לקנות מכם, וגם תבססו את שמכם כמומחים בתחומכם. לדוגמה ע"י שחרור סרטוני טיפים והסברים, כתיבת מאמרים מעניינים וכו'.
 
5. הבעיה: אתם מפיצים מסרים לאוויר ולא דואגים לקטוף את הפירות.
"אני לא צריך לרדוף אחרי הלקוחות, הם כבר יגיעו אלי!"
בעלי עסקים רבים יוצאים בקמפיינים – באינטרנט, בעיתון, ברדיו, בטלוויזיה, בפלאיירים, ולא דואגים לאסוף את כל המתעניינים בצורה מסודרת.
זה כמו לצאת לשטח, לדשן את האדמה, לשתול את הזרעים, להשקות ו... לא לצאת לקטוף את הפירות !אם תשבו ותחכו שהפירות יתגלגלו אליכם, תפספסו רבים מתוך המתעניינים. בעידן של היום, גם אם הצלחתם לעניין לקוח פוטנציאלי, אם לא תעזרו לו ותדאגו להגיע אליו, הוא ישכח מכם מהר מאד.
הפתרון: דפי נחיתה ואיסוף המתעניינים. עשיתם קמפיין בפייסבוק? לא מספיק לספר לאוהדים מי אתם ולעניין אותם, דאגו להוביל את הגולשים לדף נחיתה מעולה שיגרום להם לרצות להשאיר פרטים. ביצעתם קמפיין ברדיו? יצרתם פלאיירים? דאגו לציין פרטי קשר ואף כתובת אתר ושוב, הפנו את המתעניין לדף נחיתה שכל מטרתו היא לאסוף את פרטי מתעניינים. כך יהיה לכם קשר ישיר עם המתעניין והשליטה תחזור לידיים שלכם.

לא פשוט לשווק את עצמך, מקווים שהמאמר הזה תרם לכם ויחסוך לכם כמה טעויות מתסכלות.
ואם החלטתם שלא מתאים לכם לעשות את השיווק לבד ואתם רוצים איש מקצוע שיעשה עבורכם עבודת שיווק מקצועית, כדאי להכיר את שירות ביפר IM

עבור לתוכן העמוד