למה להיות כמו כולם? כך תבלטו מול המתחרים

כמו בכל שנה, גם בחודש פברואר הנוכחי הפציע שבוע הדופלגנגר (Doppelgänger Week) בפייסבוק, הלוא הוא שבוע הכפילים. וגם השנה, כבכל שנה, נוהרים המשתמשים הפרטיים לחפש לעצמם כפיל הולם, ורצוי שיהיה יפה יותר ומוצלח הרבה יותר.


אך בואו נעשה סדר: דמיון זה נחמד, כשזה נוגע לבני אדם פרטיים. בכל הקשור לעסקים – כדאי לכם להיבדל מהמתחרים ולהיות מוכרים, בעיקר בזכות האופי הייחודי של העסק.
חמשת שלבי הקסם לבידול העסק שלכם:


1. מיהם המתחרים שלכם?
אל תחשבו על זה כאל ריגול תעשייתי, אלא כניתוח השוק אליו אתם משתייכים. ברגע שתבינו את תהליכי השיווק של המתחרים, יהיה לכם קל יותר לבדל את העסק שלכם.
הירשמו לניוזלטר שלהם ושוטטו בדף הפייסבוק הרשמי, זה ייתן לכם מושג על אופי התוכן שהם מעלים וכיצד הם ממתגים את עצמם. אולי הם פונים לקהל יעד אחר, שלא חשבתם עליו?
ערכו שיחות לקוח סמוי, כדי לבחון את טיב השירות ואפילו את המחירים והשוו לשלכם. האם אתם זולים או יקרים יותר? האם אתם זמינים כמו המתחרים, או שדווקא בזה יש לקות מסוימת?


2. תאפילו עליהם
עכשיו כשאתם מכירים את נקודות החוזק והחולשה של המתחרים, עשו כל שביכולתכם כדי להתעלות עליהם. ישמו את מסקנותיכם. שפרו את נראות האתר, צרו מערך שירות לקוחות יעיל יותר ואם צריך, צאו למבצע מפתה כדי להראות נוכחות.
אך אין די בזה, רכזו כמה מוחות יצירתיים יחדיו וחשבו על משהו, שירות, מוצר, מבצע או קמפיין פרסום, שאף אחד מהלקוחות לא הגה. וכמובן, הוציאו אותו לפועל במהרה, כי הרי הדחייה היא מהשטן.


3. התמקדו בשירות הלקוחות
גייסו את הצוות הטוב ביותר שיכול להיות לכם. אין לכם אפשרות להעסיק ולהכשיר עובדים? השתמשו בשירותים כמו טלפרונט, שמציע מענה אנושי ומקצועי 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.
השירות שהלקוח מקבל הוא פני העסק. לא משנה כמה אתם חדשניים או משקיעים בפרסום, אם הלקוח נתקל בחומה בשלב הפנייה, הוא לא ישוב.


4. תישארו מתחת לרדאר
ברגע שהמסקנות מיושמות ויצאתם לדרך המלך, הרי היא דרך השיפור והחידוש, השתדלו לשמור על פרופיל נמוך. רצוי שהמתחרים לא יבינו שיש איזשהו מהלך, כי אז כמובן, הם ייצאו במהלך משלהם.
למי כן חשוב לחשוף את השיפור בעסק? ללקוחות הקיימים. הם אצלכם, הם נאמנים וכדאי להוכיח להם שהיה שווה להישאר. הפיצו להם ניוזלטר מיוחד ובו ספרו על השינוי, צאו במבצע חבר מביא חבר ללקוחות או שתתנו צ'ופר ללקוחות נאמנים.


5. אל תיסוגו לאחור
אם הגעתם עד לשלב חמש, שאפו. אך כמו שכל שמן לשעבר יודע, החלק הקל הוא לרזות, הבעיה היא לשמור על המשקל הנמוך. לכן, אם הגעתם למצב טוב בעסק, עשו הכל כדי לשמור על הגחלת בוערת.


• אל תפסיקו ללמוד את התחום. השתדלו להיות מעודכנים במצב השוק, בטרנדים השולטים ובפלטפורמות השיווק החמות.


• חשבו על רעיונות יצירתיים בתחום שירות הלקוחות. אולי תפתחו אפליקציה? אולי צ'אט אונליין לסיוע טכני? אולי סדרת סרטוני הדרכה לשימוש במוצר שלכם?


• הקפידו במאמצי השיווק: גם אם אתם משקיעים המון בשיווק, תמיד יש איך להשתפר. אם אתם מקדמים מודעות בפייסבוק, נסחו עוד ועוד מודעות, נסו תמונות שונות ופלחו את הקהל לפי משתנים מגוונים (אזור מגורים, גיל, מין או עיסוק). אם אתם משווקים ברדיו, רעננו מסרים, אולי תשקלו להוסיף איזה ג'ינגל חמוד? בכלל לא משווקים?! כדאי שתתחילו.


• והכי חשוב, חפשו את המתחרים, כי תמיד יצוצו עוד. אל תסתפקו במה שאתם יודעים על המתחרים הקיימים, תהיו עם האצבע על הדופק.


ועכשיו, פתחו יומנים: בשבוע הדופלגנגר הבא בשנת 2017 עליכם לדקלם את הייחוד שלכם אל מול המתחרים. צאו לדרך!

 

עבור לתוכן העמוד