תיירות מלידה

 

הכירו את אלון שדות, האיש שנולד וגדל בבתי מלון, וכיום יש לו עסק מיוחד בתחום ה... ניחשתם נכון! – תיירות.
אלון שדות נולד למשפחה "תיירותית" בהחלט. הוריו היו ממייסדיי ענף התיירות בארץ ואף לימדו דורות רבים של מלונאים. אלון נולד וגדל בבתי מלון וכיום הוא הבעלים הגאה של שדות תיירות ונופש, שמשווקת את כל בתי המלון בארץ, וגם לקוח ביפר מרוצה.


ספר לנו איך נולד "שדות תיירות ונופש"?
אני ואחי בעלים של כפר נופש בצפון שנקרא "חקוק בלב", המקום מכיל 72 חדרים, 300 מיטות, ומארח כ - 60,000 איש בשנה. לפני כמה שנים החלטנו לצ'פר את הבנות המדהימות שעובדות אצלנו בקבלה, ונתנו להן במתנה לילה במלון בתל אביב + כסף כיס לבילויים ליומיים. הבעיה היחידה הייתה שעמדת הקבלה נשארה נטושה, ואין מי שיענה לטלפונים... מה עושים? אחי ואני נרתמנו! ישבנו בעצמנו בעמדה וענינו לשיחות. מתוך השיחות האלה, שמתי לב שאני סוגר סדר גודל של 30% מהפניות. אמרתי לעצמי - הם התקשרו אלי, הם רוצים נופש, הם בטח הסתכלו באתר, יודעים שהם הולכים להוציא כסף, אז למה אני לא סוגר 70%? ואז הבנתי שהבעיה היא שפשוט... אין מספיק מקום! בתאריכים המבוקשים אין מספיק מקום לכל הפונים ואנחנו נאלצים לסרב. ואז עלה רעיון לעסק חדש, שיפנה את הפונים אלינו לבתי מלון ברחבי הארץ וימצא להם פתרונות לינה, מאז העסק גדל והתפתח אבל ככה זה התחיל.

 

מקסים!  ואילו שירותים אתם מעניקים כיום?
חברה שדות תיירות ונופש משווקת את כל בתי המלון בארץ, לקבוצות, למשפחות, לבודדים, אירועים, שבתות חתן, לרשת אמונה, יוצרים חוויות כמו ארבעה ימים באילת עם ספינות, הפלגות, ג'יפים, סיורים, הרצאות. אנחנו מארגנים מהתחלה ועד הסוף את כל האירועים. גם חוויות אקטואליה כמו שבת אקטואליה - מביאים אנשים מהתקשורת כמו עמית סגל, קובי אריאלי ועוד, ועושים פאנלים והרצאות על אקטואליה. החברה שלנו צעירה אבל גדלה מאד מהר. יש לנו גם מגזין "חופשה לישראל" – מגזין שעוסק בכל שבוע בנושא אחר, למשל על נדידת הציפורים, על הכלניות, על השלג, המלצות לעונות מסוימות וכו', יש לנו 50,000 מנויים על המגזין. אנחנו תמיד דואגים שיהיו חופשות עם תוכן וערך. 

 

מה הדבר הכי חשוב לך כבעל עסק?
אני נולדתי בבית מלון, הורי היו מלונאים, גדלתי בבתי מלון כל חיי עד הגיוס, ואני אגלה לכם סוד, אימא שלי אפילו גילתה לי ש"נוצרתי" בבית מלון. כל חיי ספגתי מהוריי את תודעת השירות הגבוהה שלהם, וזה בהחלט הדבר שעומד במרכז העשייה שלי. כבר מילדות עשיתי את כל התפקידים בבית המלון, ניקיון חדרים, בקבלה, במחסן... תודעת השירות העצומה שהייתה להורים שלי, והחיוך חדרו אלי. אצל ההורים שלי לא היה דבר כזה להגיד "לא" ללקוח. הכל עניין של זמן ומחיר. אין דבר כזה לא, אני ממשיך את דרכם של הורי ואני מתנדב המון, רוב שעות היממה אני בהתנדבות, ב"אקדמיה להורים" בתל אביב ובירושלים. מרצה בבתי ספר, לחיילים, לקשישים ולאסירים בבתי סוהר.

 

אפשר לקבל דוגמה לרמת שירות אצלכם?
פעם הגיעו לכפר הנופש שלנו זוג מבוגרים, ממש מבוגרים. הם חשבו שהם הגיעו לבית מלון אבל הם הגיעו לכפר נופש - קיבוץ, מדשאות, הליכות, זה פחות התאים להם והם ולא רצו להישאר. זה היה בדיוק לפני כניסת חג והיינו חייבים למצוא להם פתרון. מצאנו עבורם בית מלון אחר שיתאים להם בדיוק, שלחנו להם מונית, דאגנו שיהיו מרוצים ולא לקחנו מהם שקל נוסף, ספגנו בעצמנו את העלויות. הם הודו לנו ויצאו מאד מרוצים ושמחים. אני מרגיש שזו שליחות.


מדהים! ואיך שירות מענה אנושי של ביפר עוזר לכם לתת שירות מעולה?
קודם כל כמובן אחרי שעות הפעילות כשאין אף אחד, בביפר עונים עבורנו, דבר שני אם יש עומס והמוקד מפוצץ, השיחות עוברות אוטומטית לביפר. השירות של ביפר מאד עוזר לנו ואנחנו מקבלים תגובות שהלקוחות שלנו מרוצים מהמענה. הם מקבלים מענה טוב, מדברים אליהם יפה וברמה, לוקחים את כל הפרטים בצורה מסודרת. בביפר רגישים לבני אדם ולקהל. גם לא מציקים למי שלא רוצה להשאיר הודעה, זה מצוין. ואנחנו מקבלים את כל המידע אונליין ובצורה מסודרת, ככה שאנחנו יכולים לחזור לכל האנשים מהר, וזה חשוב מאד בימינו לחזור מהר למתעניינים.

 

שמחים לשמוע! עוד משהו לסיום?
חשוב לי להדגיש, שאצלנו זה לא רק בטן גב (מי שרוצה יכול גם לבחור לעשות את זה כמובן!) אצלנו יש  תוכן, ערכים, ערך מוסף, ואנחנו אוהבים לתת מעל ומעבר, גם בתוכן וגם בשירות.

>> לפנייה לשדות תיירות והזמנת חופשה לחצו פה

עבור לתוכן העמוד