איך אתם מחמיצים הזדמנויות בעסק שלכם כל הזמן?

אנחנו, כבעלי עסקים, משקיעים המון בעסק שלנו - זמן, אנרגיות, מחשבה, כסף. כמובן שאף אחד לא אוהב לפספס הזדמנויות, אבל איכשהו אני נתקל שוב ושוב בבעלי עסקים שעושים את אותן טעויות בסיסיות שגורמות להן לפספס, פעם אחר פעם, הזדמנויות חשובות. במאמר הזה אנסה להצביע על אותן טעויות חוזרות, וגם להציע לכם פתרון שיעזור לכם להפסיק להחמיץ הזדמנויות ולהיות בשליטה טובה יותר על

 

העסק שלכם. ארבע טעויות שגורמות לכם להפסיד הזדמנויות:


1. אין לכם מערכת לניהול לידים - אתם מפספסים פניות, לקוחות, הזדמנויות והכנסות.

בכל פעם שאני נכנס למשרד ורואה פתקים עם שמות וטלפונים של מתעניינים או קובץ אקסל מסובך ומסועף עם המון שדות, אני מתכווץ. בכל פעם שאני רואה בעל עסק עובר בין העובדים ושואל "מה נסגר עם המתעניין שהתקשר לפני שבוע"? אני מבין שהזדמנות התפספסה. המון בעלי עסקים עדיין לא משתמשים במערכת לניהול לידים פשוטה ונוחה, שעושה סדר בכל הלידים ודואגת שהזדמנויות לא ילכו לאיבוד. יש בעלי עסקים שמרגישים שהעסק עדיין קטן מדי בשביל מערכת כזו, ויש כאלה שחושבים שהם לא צריכים ויכולים להסתדר בלי, "המזכירה דואגת לעדכן אותי בהכל" ועוד שלל תירוצים. המציאות היא שמערכת אינטרנטית, בה כל אחד מהצוות יכול לעדכן מי פנה, מתי פנה, כיצד טופל ועוד, יכולה לשפר פלאים את הסדר והיעילות בעסק, ולדאוג שמתעניינים, לקוחות, והזדמנויות לא ייפלו בין הכיסאות. זה לא משנה אם אתם עסק של בן אדם אחד, חמישה עובדים, או 200. אם אתם רוצים לגדול, חשבו כמו עסק גדול כבר מהרגע הראשון והכינו את התשתית. מלבד הסדר בעסק, מערכת כזו נותנת לנו תמונה כוללת. כמות הלידים, איך טופלו, אחוזי הסגירה, מי סגר מבין העובדים, ואפילו איזה אפיק שיווק עובד יותר טוב. כיום ישנן מערכות שמתממשקות ישירות עם הקמפיינים שלנו בדיגיטל. נוכל לראות מיד איזה קמפיין מביא יותר לידים ולהסיק מקנות בזמן אמת. אין כסף להשקיע בעוד מערכת לעסק? אני מבטיח לכם שמערכת ניהול לידים טובה לא חייבת להיות יקרה ותחזיר את ההשקעה בה מאד מהר. אז וותרו על התירוצים ודאגו למערכת ניהול לידים עבור העסק עוד היום!

2. אתם לא עוקבים אחר רמת השירות שלכם – אתם מאבדים לקוחות קיימים ומתעניינים

אמון זה דבר מעולה. אני נותן אמון מלא בעובדים שלי ומאמין שאין דבר מחזק יותר מאשר בעל עסק שנותן אמון מלא בעובדים שלו. ייתכן שזו הסיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים לא טורחים לבדוק את רמת השירות בעסק שלהם ולא מקליטים את השיחות של העובדים עם הלקוחות. (יכולות להיות עוד סיבות רבות, כמו חוסר זמן, פחד מעימותים עם הצוות ועוד).
השורה התחתונה היא, שאם אתם רוצים לעקוב ולשפר את רמת השירות בעסק, אתם חייבים להתחיל להיכנס לעניינים ולעקוב אחר שירות הלקוחות שלכם. איך עושים את זה? מקליטים את שיחות הטלפון, מקשיבים לשיחות, מסיקים מסקנות, נותנים משוב לצוות ומשפרים את רמת השירות.
רגע, והצוות לא ירגיש שעוקבים אחריו? לא סומכים עליו? אולי כבר לא יהיה כיף לעובדים שלי להגיע לעבודה? הכל תלוי איך עושים את זה. שתפו את הצוות מהרגע הראשון, תנו את התחושה שאנחנו עושים את המהלך כדי להשתפר ביחד, כדי לאתר נקודות חוזק וחולשה, ואף כדי להגן על הצוות אל מול טענות שווא של לקוחות. אם הקשבתם לשיחה מוצלחת במיוחד, בקשו אישור מהעובד שביצע את השיחה, כנסו את הצוות, השמיעו את השיחה ושבחו את העובד. כך כולם יוכלו ללמוד באווירה חיובית, והעובד יקבל חיזוק. לעומת זאת, ביקורת והערות בונות, עדיף לתת באופן אישי ולא קבוצתי, כדי שהעובד לא ירגיש מותקף או מושפל חלילה.


3. יש לכם שיטת פרסום לא יעילה -  אתם מפספסים קהל רלוונטי

מהי שיטת פרסום לא יעילה? אם אתם בעלי עסק, ואתם מפרסמים בכמה ערוצי שיווק או אפיקי מדיה, ואתם לא יודעים להגיד בדיוק מה גובה ההחזר על ההשקעה שלכם בכל ערוץ שיווק, מכל קמפיין ומכל מודעה, אז שיטת הפרסום שלכם לא יעילה.
למשל יואב, נגר אמן, החליט להשקיע בפרסום בעיתון המקומי, אבל יכול להיות שקהל היעד של יואב בכלל לא קורא את המקומון, אלא קורא מגזינים של עיצוב הבית ונמצא כל היום בפייסבוק. יואב מבין את זה ומחליט להוסיף גם פרסום של שתי מודעות בפייסבוק. לאחר שבוע של פרסום, לשמחתו הרבה של יואב, הטלפונים מתחילים להגיע! אבל יואב לא יודע להגיד אם האנשים שמתקשרים הגיעו כתוצאה מהפרסום במקומון או בפייסבוק, ואיזו מודעה בפייסבוק משכה יותר. הוא מחליט להמשיך עם כל הפרסומים "שיהיה..." וכך מבזבז כסף יקר על פרסום באפיקים לא יעילים.
כשאתם מפרסמים, קודם כל שאלו את עצמכם מי קהל היעד שלכם, מה גילו, מה תחומי העניין שלו, היכן הוא מסתובב, דאגו לפרסם לקהל היעד שלכם באופן ממוקד. תקציב השיווק שלכם מוגבל, כשאתם מפרסמים לקהל רחב מדי, אתם לא מצליחים להגיע לקהל היעד שלכם, ומפספסים לקוחות בדרך.
אבל איך תדעו אם ההשערות שלכם נכונות? אם פגעתם בול במטרה או שפספסתם?
ואיך תדעו איזו מודעה מביאה הכי הרבה פניות, והאם הפרסומת ברדיו אפקטיבית? צריך להיות גאון פייסבוק וגוגל בשביל לנתח את הנתונים? ממש לא! השתמשו במספרים וירטואליים מדידים! אלו מספרי טלפון מיוחדים שמנותבים לטלפון שלכם או לאיזה מספר טלפון שתבחרו. שימו במודעה בעיתון מספר טלפון אחד, ובמודעה בפייסבוק מספר טלפון אחר. אותה מערכת פשוטה שמייצרת את המספרים גם תספק לכם דו"חות וסטטיסטיקות על כל מספר, כולל כמות פונים, דקות שיחה ועוד. כך יהיה קל ופשוט לאתר את אפיק הפרסום המשתלם ביותר, את המודעה הטובה ביותר, דף הנחיתה הטוב ביותר, העמוד באתר שלכם שממיר הכי טוב ועוד. אחרי שתגלו מה האפיק הכי אפקטיבי שלכם, ותרו על אפיקים לא אפקטיביים, הפנו את התקציב לאפיק הפרסום הטוב ביותר עבורכם, ותרוויחו עוד קהל רלוונטי, עוד פניות ועוד לקוחות.

4. המנוי אינו זמין... אתם לא זמינים – אתם מפספסים לקוחות

עוד דרך פשוטה ונפוצה לפספס הזדמנויות, היא פשוט... לא להיות זמינים ללקוחות שלכם! לצערי זה דבר שאני נתקל בו כמעט בכל יום. בעלי עסקים שמוציאים הון כסף וזמן על פרסום, מצליחים להביא מתעניינים, אבל כשמתקשרים אליהם, הם לא זמינים. נכון, אתם לא יכולים להיות זמינים כל הזמן, ויש זמנים של עומס בעבודה או פגישות עם לקוחות, אבל ללקוחות ולמתעניינים אין הרבה סבלנות. אם אתם לא זמינים, הם פשוט ירימו טלפון למתחרה שלכם. דאגו לזמינות ולמענה בשם העסק. אין שום בעיה שזה יהיה שירות מענה אנושי חיצוני שעונה בשם העסק אחרי שעות הפעילות או בזמן עומס. העיקר שהלקוח יקבל את התחושה שיש מענה, שמקשיבים לו, ושחוזרים אליו בזמן.

לסיכום, כדי לא לפספס הזדמנויות בעסק, דאגו להיות זמינים ללקוחות שלכם כל הזמן, העניקו שירות טוב, שפרו את רמת השירות, ודאגו למערכת לניהול לידים נוחה.

שמח לבשר לכם שחברת ביפר השיקה  שירות חדש בשם + TeleFront. השירות משלים את שירות המענה האנושי המסורתי (TeleFront) וכולל ארבעה שירותים משלימים - מערכת להקלטת שיחות ודו"חות סטטיסטיים, מערכת לניהול הפניות (לידים), מספרי טלפון מדידים + סטטיסטיקות, ואפילו מספר טלפון מקוצר וקליט, כמו של הגדולים, במחיר קטן...

+TeleFront יחזיר לכם את השליטה בעסק וידאג שלא תפספסו אף הזדמנות. 

 

לקבלת הטבת השקה מיוחדת והתנסות חינם במערכת להקלטת שיחות ודו"חות סטטיסטיים להתנסות – לחצו כאן!

עבור לתוכן העמוד