איך להוציא פחות כסף על פרסום ולקבל יותר לקוחות?

כיום לא מספיק להיות מומחה בתחומך, היום בעלי העסקים הפכו למפרסמים, יצרני תוכן, נותני שירות ועוד. יותר ויותר בעלי עסקים משקיעים כסף בפרסום באפיקים שונים, ולא תמיד ההשקעה מצדיקה את ההחזר. אספנו עבורכם 6 טיפים שיעזרו לכם להוציא פחות כסף על פרסום, ולקבל יותר לקוחות.


1. למדוד כל הזמן – אם לא תמדדו, איך תשפרו?
אל תעשו את הטעות הידועה של לפרסם בכמה ערוצי שיווק ולא לבדוק איזה ערוץ באמת משתלם. קחו למשל את ליאור, הוא גנן, הוא החליט להשקיע בשלט קטן בכניסה לעיר, גם לפרסם על גבי מונית וגם מקדם פוסטים בפייסבוק ויוצר מודעות בגוגל. ליאור מקבל טלפונים אבל הוא לא בטוח מאיזה אפיק הגיעה הפניה. למה זה חשוב? ברגע שליאור יגלה שכל הטלפונים מגיעים מהשלט בכניסה לעיר ומהפייסבוק, ואף אחד לא מתקשר כתוצאה מהקמפיין בגוגל או השילוט על המונית, ליאור יפסיק את הקמפיין בגוגל ויוריד את השלט מהמונית. ליאור יכול לבחור אם לחסוך את הכסף או להעביר אותו לאפיקים שמניבים לו יותר פניות, וכך להגדיל עוד יותר את הפניות וההכנסות. הרעיון הוא להפסיק את מה שלא עובד, ולשכפל ולהרחיב את מה שעובד. בעולם הפרסום קוראים לזה "אופטימיזציה". אז איך מוודאים מה אפיק הפרסום המשתלם ביותר עבורכם? דרך מצוינת למדוד ביצועים היא להשתמש במספרים וירטואליים מדידים. אלו מספרי טלפון מיוחדים שמנותבים לטלפון שלכם או לאיזה מספר טלפון שתבחרו. כך אפשר לשים במודעה בעיתון מספר טלפון אחד, ובמודעה בפייסבוק מספר טלפון אחר. אותה מערכת פשוטה שמייצרת את המספרים גם דואגת לספק דו"חות וסטטיסטיקות על כל מספר, כולל כמות פונים, דקות שיחה ועוד. כך יהיה קל ופשוט לאתר את אפיק הפרסום המשתלם ביותר.


2. תוכן! קסם של שיווק
תוכן טוב מביא פניות, זה קצת כמו קסם.
לדוגמה, שרון היא עורכת דין המתמחה בגירושין. היא העלתה לאתר שלה מאמר שכתבה, בשם "גירושין בכיף – יש דבר כזה?" מאמר כזה ימשוך לאתר את קהל היעד הנכון, שמתעניין בגירושין, עשוי להשאיר פרטים באתר ולהפוך ללקוח. וכל זה, בחינם!  כמובן רצוי לעזור לתוכן להגיע ולפרסם אותו לחברים ולאוהדים שלכם בפייסבוק, לשלוח מייל לרשימת התפוצה שלכם, ואם אין לכם בסיס לקוחות גדול, אז אפשר גם לעזור לתוכן להגיע בעזרת דחיפה קלה של פרסום ממומן. הכי חשוב שהמאמר יהיה בעל ערך, מחדש, איכותי וכתוב בצורה קולחת, זורמת ומעניינת. כך אנשים יישארו יותר זמן באתר שלכם, ייחשפו למוצרים ולשירותים שלכם, תמתגו את עצמכם כמומחים בתחומכם ואף תגיעו לקהלים חדשים. אנשים אוהבים לשתף עם חברים תוכן טוב ומעניין.


3. פרסום גרילה! כי אפשר גם אחרת
לא חייבים לשלם אלפי שקלים בכל חודש לגוגל, לפייסבוק, לעיתון או לרדיו, אפשר לפרסם אחרת. פרסום גרילה יכול להיות לעשות גרפיטי, לשלוח הודעות בפייסבוק, הודעות בווטסאפ, לצלם סרטון יצירתי בטלפון (זה יכול להיות סרטון שמראה איך אתם יוצרים את המוצר שלכם, סרטון מצחיק, מאחורי הקלעים של העסק, עדויות של לקוחות ועוד!). כל הדברים האלה כמעט ולא עולים כסף! ואם כבר עשיתם משהו יצירתי שבזכותו יזכרו אתכם, למה שלא יזכרו גם את מספר הטלפון שלכם?. תוכן שונה ומעניין, עם סיכוי להיות ויראלי ומופץ + מספר טלפון קליט מקוצר = סיכוי טוב שבפעם הבאה שיחשבו על השירות או על התחום שלכם, מיד ירימו אליכם טלפון. (ואל תשכחו לדאוג שיהיה מי שיענה לטלפון כל הזמן, יעניק שירות מעולה, וידאג לתעד את הפניות!).


4. זמינות – דאגו לקטוף את פירות הפרסום שלכם
מכירים את השיר "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור" ששרו חברי הכבש השישה עשר? גם לא כל כך נעים להגיע למשרד סגור... לקוחות שהגיעו מפרסום (שהוצאתם עליו כסף!), מתקשרים ואצלכם תפוס, לא זמין, אחרי שעות הפעילות... ומה עושה בימינו לקוח שנתקל בדלת סגורה? ממשיך ישר לעסק המתחרה... לכן כדאי להיות זמינים כל הזמן לפניות חדשות. זה לא אומר שאתם צריכים ללכת לישון עם הטלפון ולקחת אותו אתכם לשירותים, אבל אם אתם לא זמינים, דאגו שהעובדים שלכם יהיו זמינים, ואם אין עובדים, דאגו לשירות מענה אנושי בשם העסק, שעונה אחרי שעות הפעילות ובזמן עומס או כשאתם לא פנויים. כך תנצלו טוב יותר את התנועה שמגיעה כתוצאה מפרסום ולא תאבדו לקוחות בדרך.


5. שירות! טפלו יפה בלידים שלכם
אתם חייבים לוודא שמי שעונה לפניות בעסק שלכם עונה בנימוס ובמקצועיות, ולא מפספס מתעניינים ולא זורק לפח את הכסף ששמתם על הפרסום. לכן רצוי להקליט שיחות של העובדים שלכם. הסבירו לצוות מראש שזה לא מבחן עבורם, אלא הזדמנות לשפר את רמת השירות בעסק, והזדמנות בשבילם ללמוד ולהשתפר. הם כנראה לא יאהבו את זה, אבל אם תדאגו לתגמל על הצלחות, הם יתרגלו...
הקליטו את השיחות, הקשיבו, נתחו, ותנו דגשים לצוות שלכם. לפעמים תגלו שהעובדים שלכם בכלל לא מכירים את המוצר כמו שחשבתם, או לא מודעים לחוזקה הכי גדולה של העסק. לפעמים שינוי של כמה מילים מקפיץ את אחוזי הסגירה והמכירות בעסק.


6. סדר ועקביות! אל תתנו ללקוחות ללכת לאיבוד בדרך...
גם אתם רושמים שמות וטלפונים על פתקים שהולכים לאיבוד? או שאתם מאלה שמסתבכים עם קבצי אקסל מורכבים? זו אולי הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים - חוסר סדר. בדרך כלל נפוץ בשילוב עם לחץ וחוסר זמן. בקלות יכול להיווצר מצב שבו לפעמים לא חוזרים לכל הפניות והלידים, או שלא חוזרים בזמן, או שלא מסווגים את הלידים נכון. כך לקוחות הולכים לאיבוד, ועוד כסף שהוצאתם על פרסום יורד לטמיון. השיגו לכם מערכת ניהול נוחה לסידור הלידים. וודאו שיש גישה למערכת לכל העובדים, ובקשו מהם לתעד כל צעד בתהליך הטיפול בליד. כך תהיו בשליטה מלאה על תהליכי המכירה, תוכלו לבדוק את כמות הפניות, או לבדוק כיצד טופלה פנייה ספציפית ומה סטטוס הפנייה כרגע. כך תחזרו בוודאות לכל הפניות שלכם, ובזמן. לא תאבדו פניות, לקוחות והכנסות, רק בגלל דרך רישום לקויה. רצוי להשתמש במערכת ניהול חכמה שיודעת להתממשק עם כל הפלטפורמות, כך שהלידים יגיעו ישירות מהקמפיינים בדיגיטל לתוך המערכת המסודרת ללא התערבות ידנית ובזבוז זמן (כך תוכלו גם להסיק מסקנות בזמן אמת ולשפר את ביצועי הקמפיין או בחירת אפיק השיווק). או במילים אחרות - במקום להביא עוד ועוד פניות ולהוציא עוד כסף על פרסום, טפלו בפניות שיש לכם בצורה יעילה ותהפכו יותר מתעניינים ללקוחות.


חברת ביפר השיקה שירות חדש ,+ TeleFront, שיחזיר לכם את השליטה בעסק באמצעות 4 שירותים משלימים, לשירות המענה האנושי:
• מערכת להקלטת שיחות ודו"חות סטטיסטיים למעקב ושיפור השירות
• מערכת לניהול לידים יעילה ופשוטה לניהול הפניות והשירות
• מספרי טלפון מדידים לייעול השיווק וצמצום עלויות
• מספר טלפון מקוצר וקליט, כמו של הגדולים, במחיר קטן


לקבלת הטבת השקה מיוחדת (מערכת להקלטת שיחות ודו"חות סטטיסטיים להתנסות בחינם) – לחצו כאן!

עבור לתוכן העמוד