יש לך עסק קטן? 5 דברים שחובה לעשות ברשת כדי לבלוט (ולמכור) יותר

איפה הלקוחות שלך בטוח ימצאו אותך? איפה שהם כבר נמצאים!
האם הלקוחות שלך נמצאים ברשתות החברתיות? התשובה היא כן. בכל תחום. כולם נמצאים ברשתות החברתיות, שכבשו את העולם. והישראלים? הם אלופי העולם בזמן שהייה בפייסבוק ויש להם פי שניים חברים מהכמות הממוצעת בעולם (!) מה זה אומר? שהעסק שלך זקוק לדף פייסבוק מקצועי, שנראה טוב, ומשדר את המסר שלך. חשוב לזכור שהפייסבוק הוא רשת חברתית ולא לוח מודעות. לא כדאי לעשות את הטעות שעושים בעלי עסקים רבים, משתפים שוב ושוב פרסומות לא מעניינות, חשוב לשלב תוכן מעניין ומקצועי יחד עם פרסום העסק.

 

איך לחדור למודעות של הלקוח ולהישאר שם?
הדרך הטובה ביותר להישאר במודעות של הלקוח היא באמצעות ניוזלטר. מהו ניוזלטר? מייל מעוצב, שנשלח פעם בתקופת זמן מוגדרת מטעם העסק. זה יכול להיות פעם בשבוע,  או שבועיים, או חודש, או אפילו שלושה חודשים. תלוי בזמן, בתקציב וביכולות של העסק שלך. רצוי שהניוזלטר יהיה מעוצב בצורה יפה שמשדרת מקצועיות. חובה שיהיה תוכן מעניין בניוזלטר. ניוזלטר יחסית "רזה" יכול להיות בנוי ממאמר אחד מעניין, וחדשות מהעסק (אירוע/מבצע/מוצר או שירות חדש וכו'). כמובן שאפשר להתרחב לכמה מאמרים.
לדוגמה, חברת תיירות לאיטליה יכולה להציע מאמר - "איך לטייל באיטליה בלי להוציא כסף", מאמר נוסף "מקומות מומלצים לטיול באיטליה ביולי-אוגוסט", וגם לספר על חבילות טיול חדשות + מבצע לרוכשים דרך הניוזלטר. ניוזלטר כזה יכול להביא לך גם מכירות, גם ממתג את העסק שלך כמומחה בתחומו, וגם משאיר את הלקוחות שלך במעורבות מתמדת עם העסק שלך. ככה שגם אם הפעם הלקוח לא הזמין חבילה, בפעם הבאה שיתחשק לו לצאת לטיול לאיטליה, ברור שהוא יחשוב על העסק שלך.

 

איך ימצאו אותך אם אין לך כתובת?
דף פייסבוק זה לא מספיק. כל עסק צריך שיהיה לו אתר. למה? אתר משדר ללקוח שיש פה בית יציב, אתר מאגד את כל המידע והתוכן שלך בצורה מסודרת, והכי חשוב, אם יש לך אתר, סיכוי גבוה שיגיעו אליך מחיפוש בגוגל. חשוב לעדכן את האתר באופן סדיר, ומומלץ מאד שהאתר יכיל יותר מדף "אודות", כמה תמונות ופרטי יצירת קשר. רצוי להכניס באתר מאמרים מעניינים, שיעלו את הדירוג שלך במנועי החיפוש, יגרמו ללקוחות להגיע ולשהות באתר, ויוסיפו למיתוג שלך. אפשר גם להכניס ממש חנות באתר ולאפשר ללקוחות לקנות אונליין. כאשר ייצא הניוזלטר שלך, הא יפנה למאמרים ולמוצרים באתר ויביא לך תנועה לאתר ו... פונים, לקוחות, הכנסות.
לקחת שליטה ולהיות מנהיג
אולי שמעת פעם את המושג "דף נחיתה". זהו דף אינטרנט בודד, בדרך כלל מכיל טופס הרשמה, ויש לו מטרה אחת. למשל – לאסוף רשימת מדוורים לניוזלטר שלך, או למכור כרטיסים לאירוע, ועוד.


 

רגע, אבל דיברנו על אתר, למה צריך גם דף נחיתה?
דף נחיתה מאפשר לך להנהיג ולהוביל את הלקוח. לדוגמה: חברת מזגנים מחליטה שהגיע הזמן להוציא ניוזלטר, אבל אין לה כרגע רשימות מיילים. אותה חברה יכולה ליצור דף נחיתה, להציע לכל מי שמשאיר את כתובת המייל/טלפון שלו לקבל במתנה את המדריך הדיגיטלי "איך לטפל במזגן שלך, כדי שיחזיק יותר שנים ויצרוך פחות חשמל". מי שנרשם מקבל את המדריך לתיבת המייל שלו, והחברה מרוויחה כתובת מייל וטלפון של לקוח פוטנציאלי. ניתן לפרסם קישור לדף הנחיתה שלך בעמוד הפייסבוק של החברה, ובאתר האינטרנט, וכך להוביל את הגולש לדף הנחיתה ולגרום לו לבצע בדיוק את הפעולה הנדרשת.

 

איך לגרום ללקוחות לקנות ממך שוב ושוב?
שליחה ללקוחות שלך מייל עם ברכת שנה טובה, ברכת מזל טוב ביום ההולדת (רצוי עם שובר מתנה), איחולי קיץ נעים וכו', יעשו טוב לעסק שלך וידאגו לקשר חם עם הלקוחות.
עוד יותר חכם יהיה לשלוח מסרים רלוונטיים. לדוגמה, מדביר חכם שולח לקראת הקיץ מסר "הקיץ הגיע ואיתו גם המזיקים... מזכיר לך שאנחנו פה בשבילך, עם מבצעים מיוחדים ללקוחותינו לקיץ".
כך הלקוחות יקנו ממך שוב ושוב. 

ייתכן שיש לך עסק קטן, ועכשיו עולות בך מחשבות כמו – מאיפה יש לי זמן לכתוב מאמרים? או – אין לי את הכישרון כדי לכתוב פוסטים בפייסבוק, או - מאיפה יש לי כסף לשלם לאנשי מקצוע שיעשו את כל זה? זה יעלה הון! אז יש לנו חדשות טובות בשבילך. אנחנו בביפר משיקים שירות חדש, חבילת תוכן מקצועית לבעלי עסקים, במחיר זעום, שכל עסק יכול לממן. מעניין אותך? כל הפרטים כאן!

עבור לתוכן העמוד