5 טיפים לכתיבת מאמר מנצח שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת מאמרים והפצתם היא דרך מעולה כדי לבסס את המעמד שלנו בתור מומחים בתחומינו. אספנו עבורכם 5 טיפים לכתיבת מאמר מנצח שיהפוך את הקורא ללקוח.


1. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני - הכותרת
כותרת המאמר שלכם היא הדבר הראשון שהקורא נתקל בו, בין אם זה באתר שלכם, בחיפוש בגוגל, במייל ששלחתם, או בפרסום שעשיתם בפייסבוק לקידום המאמר – מטרת הכותרת שלכם היא למשוך את הקורא פנימה ולגרום לו לקרוא את המאמר כולו. הכותרת צריכה להבהיר לגולש מיד מהי התועלת שאותה הוא יקבל מהקריאה. בעת כתיבת הכותרת, חשבו על מי שקורא את המאמר ולא על עצמכם ועל מה שאתם רוצים להעביר במאמר. לדוגמה, מתוך שני אתרי מדבירים:
מאמר אחד נקרא  "החומרים בהם אני משתמש בהדברות הקיץ ושיטות אשר פיתחתי למטרת הדברת עכברים", והמאמר השני נקרא "איך להיפטר מהעכברים בבית בתוך 10 דקות".  אם היה לכם עכבר בבית, איזה מאמר הייתם קוראים?

טיפ: לא בטוחים מה הכותרת המתאימה? אפשר להתחיל עם תבניות מצליחות ומוכחות
כמו "5 טיפים ל..." או "איך ל...".

2. איך לכתוב מאמר זורם?
חלקו את המאמר לפסקאות, ותנו כותרת מסקרנת לכל קטע ולכל נושא. כך הקורא לא ירגיש מאוים ולא ייתקל ב"גוש" של טקסט מפחיד, אלא בטקסט ידידותי וקליל.

טיפ: גם בכותרות הפסקאות אפשר להשתמש בכותרות כמו "איך ל..." ממש כמו בפסקה הזו.

3. שמרו על שפה פשוטה ונגישה
חשוב לכתוב בשפה נכונה, מסודרת ומאורגנת, אבל אל תכתבו בשפה גבוהה, זה שמדובר במאמר כתוב לא אומר שצריך להשתמש במילים כמו "להלן" ו"בהתאם לזאת". שמרו על שפה קולחת ודיבורית, שיהיה כיף לקרוא. ותרו על "אנו" והפכו ל"אנחנו". לדוגמה, מה עדיף בעיניכם:
"אנו בחברת עורכי הדין לגירושין, מחזיקים באמונה שלמה כי ניתן להגיע לגירושין בנועם אף על פי קושי הנושא" או:
"אנחנו נוכל לעזור לכם לעבור את תהליך הגירושין על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות חיכוכים ומריבות".

טיפ: קראו את המאמר בקול רם ובדקו האם השפה קולחת וזורמת. אם לא - תקנו.

4. תנו ערך אמיתי ותבלו בדוגמאות
קרה לכם פעם שחיפשתם בגוגל נושא מסוים, מצאתם מאמר שנראה מעניין, וכשלחצתם על הקישור למאמר, הגעתם לדף פרסומת? איזה מעצבן זה, נכון?
אל תעשו את זה לקוראים שלכם. אם הבטחתם מאמר בנושא "איך להכין ארוחת שף בשעה וחצי, גם אם אתה ממש לא שף" אז אל תתחילו את המאמר בפרסומת לארוחות השף הנפלאות שאתם עושים באירועים פרטיים, אלא התחילו בתוכן, תנו טיפים אמיתיים שיכולים לעזור, ורק בסוף הציעו גם את השירות או המוצר שלכם. המטרה היא שהקורא יפיק ערך.

טיפ: אם אלה המאמרים הראשונים שלכם, התחילו בקטן, תנו טיפים לסיטואציה מאד ספציפית ואל תתפזרו כדי שלא ייצא לכם מאמר ארוך מדי. בדוגמה של השף, אפשר לכתוב מאמר על "איך לתבל בשר" במקום לכתוב על איך להכין ארוחת שף שלמה.

5. אל תשכחו להגיד לקורא מה לעשות בתום הקריאה
לא תאמינו כמה מאמרים מפספסים את הנקודה החשובה הזו. בשפה המקצועית זה נקרא "הנעה לפעולה" וזה צריך להיות ברור וחד משמעי. אם אתם רוצים שיתקשרו אליכם בתום הקריאה כדי לקבל הצעת מחיר – רשמו "לקבלת הצעת מחיר התקשרו ל...", אם אתם רוצים לאסוף לידים (פרטי מתעניינים), רשמו "לקבלת פרטים נוספים השאירו פרטים". אם אתם רוצים שהגולש ימשיך לקרוא באתר רשמו "אולי מאמר זה יעניין אותך..." וכו'.

טיפ: כדי להניע את הגולש לפעולה מידית, הציעו הטבות. לדוגמה: "השאירו פרטים וקבלו בחינם את המדריך..." או הירשמו לניוזלטר וקבלו הנחה קבועה בחנות באתר", או זרזו את הגולש בעזרת - "קנה עכשיו וקבל 30% הנחה" וכו'.

לסיכום:
כדי לכתוב מאמר מנצח – כתבו כותרת טובה, חלקו לפסקאות, שמרו על שפה פשוטה וקולחת, תנו ערך אמיתי לקורא ואל תשכחו להניע לפעולה.


ואם אתם מעדיפים לתת לאנשי המקצוע לעשות את כל זה עבורכם, לחצו כאן וגלו את שירותי התוכן החדשים של ביפר, במחיר מבצע משתלם מאד.

עבור לתוכן העמוד