מהו האתרוג בעסק שלך ואיך לשמור עליו?

חג סוכות בפתח, וזו הזדמנות לדבר על "האתרוג" שבעסק שלך. מהו הדבר העדין הזה, אשר עליך לשמור עליו מכל משמר, אשר בלעדיו לא יתקיים העסק שלך? – הלקוחות שלך!
בלי הלקוחות הרי לא יהיו לך הכנסות, ובלי הכנסות, לא יהיה לך עסק! כמה טיפים לשנה החדשה, שיזכירו לך איך לשמור על האתרוג – הלקוחות שלך.


להיות מובילי דרך, ולא רק עסק
כיום, בעיקר בזכות האינטרנט, יש לנו אפשרות לתת יותר ולהיות יותר עבור הלקוחות שלנו, לא רק עסק עם שירותים ומוצרים, אלא מובילי דרך ומנהיגים של ממש. כל בעל עסק יכול לייצר תוכן כמו מאמרים, סרטוני הדרכה, בלוג עם טיפים ועוד. פרסמו באופן קבוע והפכו למנהיגים עבור הקהילה שלכם, כך תישארו בתודעת הלקוח לאורך זמן, ובצורה חיובית.


להיות שם עבור הלקוח ברגעים החשובים, להפתיע
לקוח שקיבל מכם בהפתעה מתנה ליום ההולדת שלו, או להולדת ילד, או אירוע משמח אחר, ירגיש שאכפת לכם ממנו, שהוא לא רק ארנק משלם עבורכם, וגם יגמול לכם טובה ויראה בכם יותר משירות או מוצר. לקוח כזה לא ימהר לעבור למתחרים בהזדמנות הראשונה שתהיה לו.

 

אז אני צריך לזכור את יום ההולדת של כל הלקוחות שלי?
מה פתאום! כיום קל לבצע מעקב אחר תאריכי ימי הולדת, או אחר הרכישה הראשונה של הלקוח או כל סיבה אחרת לחגיגה. עבדו עם מערכת CRM פשוטה ומקצועית, ונהלו מעקב קבוע. אין שום בעיה לשלוח גם מתנה באופן אוטומטי למייל הלקוח (למשל שובר מתנה). כך הכל יתנהל אוטומטית וכל לקוח יהפוך לסופר לקוח!


"תמיד שם בשבילך"
לא מעט חברות מפרסמות את עצמן במשפטים כמו "תמיד שם בשבילך", אבל כמה מהן באמת מתכוונות לזה? חשיבות הזמינות עבור הלקוח היא גדולה מאד. כדאי לך להיות זמין עבור הלקוח כמה שיותר. לדאוג שתמיד יהיה מי שיענה לטלפון, גם אם אין באפשרות לענות, אז יש עובדים, ואם זה מעבר לשעות העבודה, אז יש מענה אנושי חיצוני, כדאי לדאוג שתמיד יהיה מי שיענה ללקוח בצד השני בקול אנושי ומזמין. 


להעניק שירות טוב כל הזמן
אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להעניק שירות לא טוב, גם לא לרגע. אנחנו חייבים לדאוג שאנחנו, וכל מי שעובד למעננו, נעניק שירות טוב ללקוחות שלנו, נעמוד בהבטחות שלנו, נדבר בשפה מכובדת ונכבד את הלקוח. כיום לקוח לא מרוצה לא רק יפסיק לקנות אצלנו, ולא רק יספר על זה למשפחה וחברים שלו, הוא גם עלול לפרסם את זה ברשתות החברתיות ולהשמיץ אותנו בפני אלפי אנשים. ממליצים לך לנהל מעקב מסודר באמצעות מערכת CRM כדי לדעת בדיוק איך טופלה כל פניה ולא לחזור על שאלות מרגיזות בפני הלקוח שוב ושוב. חשוב לתת שירות טוב תמיד, ואם קרה והייתה טעות או תקלה, מיד להתנצל ולפצות את הלקוח.

 

לשמור על השם שלך, לשמור על הרמה שלך
מכירים את השיחה הזאת: "פעם זו היתה המסעדה הכי טובה בעיר... אבל הם ממש התדרדרו..."
לא פעם אנחנו נתקלים בתופעת השאננות של בעלי עסקים שמרגישים שהם כבר הצליחו, ומתחילים לזלזל בלקוח. אולי הדבר הכי חשוב לזכור כדי לשמור על האתרוג שלך בעסק  – לשמור על הרמה של המוצר או השירות שלך! לא משנה כמה נתעסק בדברים אחרים, שגם הם מאד חשובים לעסק, כמו שיווק, פרסום, עובדים, שירות לקוחות, תזרים וכו' – הכי חשוב להמשיך לייצר מוצר איכותי או לתת שירות באיכות חסרת פשרות. אם אתה מאמן עסקי, כל פגישה שלך חייבת להיות מחדירת מוטיבציה, אם יש לך עסק לאיטום גגות – כל עבודה שלך חייבת להיות מושלמת. זה הכי חשוב, בסופו של דבר לקוח לא יישאר אצל עסק שמזלזל בו.

 

רוצה לקבל עזרה בניהול העסק שלך בתחום שירות הלקוחות, פרסום ושיווק ועוד?

כדאי לך להכיר את טלפרונט+

עבור לתוכן העמוד