קבעתם מטרות ל 2017? מעולה! אבל איך הופכים את זה למציאות?

מי לא מכיר את זה – בתחילת השנה כותבים רשימת מטרות ויעדים חדשים, אנחנו חדורים במוטיבציה וברצון להגשים אותם. אבל עומס החיים סוחף אותנו, ובסוף השנה – נשארנו עם רשימה על דף נייר, ובדרך כלל נעדיף גם לא להסתכל עליה...
אז בין אם כבר עשיתם רשימת יעדים ל 2017, ובין אם לא – המאמר הזה יעזור לכם ללמוד איך לקבוע יעדים ואיך להגשים אותם.


• כותבים מטרות שמרגשות אותנו באמת, ולא פוחדים לחלום
מטרות כמו "להגדיל את ההכנסה ב 5%" הן נחמדות, אבל לא ממש מרגשות. חפשו מה באמת מרגש אתכם, אולי זה משהו שבשבילכם אישית הוא מפחיד כמו לצלם סרטון וידאו שיווקי, ואולי זו מטרה גדולה מחוץ לעצמכם, כמו להשפיע על אלפי אנשים, אולי המטרה היא ליצור לכם צוות עובדים מנצח. אין נכון ולא נכון, כל מטרה שמרגשת אתכם וממלאת אתכם ברצון לפעול היא מטרה מעולה.

• משתפים אחרים!
לפעמים רק כשאנחנו מדברים על המטרות והיעדים שלנו, אנחנו מבינים כמה אנחנו מתרגשים מהם. וכשאנחנו מתרגשים, יש סיכוי טוב יותר שנגיע למטרה. בנוסף, שיתוף גורם לנו להרגיש מחויבים יותר למטרה. זה כבר לא רק משהו שאמרנו לעצמנו, גם אחרים יודעים ומצפים שנגשים את המטרה. אפשר לשתף את החברים שלכם, את המשפחה שלכם, ואם יש לכם קבוצה עסקית, אפשר לעשות מפגש בו כל אחד מספר על המטרות שלו ל 2017.

• משבצים ביומן קודם כל את האבנים הגדולות
משל ידוע אומר, שאם ניקח צנצנת, נמלא אותה בחול עד האמצע, ואז ננסה להכניס לשם אבנים גדולות, כמעט בגודל של הצנצנת, כנראה שלא נצליח. אבל אם נכניס קודם את האבנים הגדולות, ואחר כך נשפוך את החול, אז החול כבר ימצא את כל הפינות והחורים ונצליח להכניס הכל. מסקנה – קודם כל קבעו ביומן שלכם את המטרות הגדולות, ורק אחר כך הכניסו את משימות ה"חול" – סידורים, מנהלות וכו'. כי אם לא תרשמו את המטרות הגדולות קודם, אז כל המשימות הקטנות לא ישאירו להן מקום.

• משבצים אבני דרך בדרך לכל מטרה
בואו נניח שתמיד רציתם להוציא ניוזלטר לעסק שלכם בעצמכם, אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל. החלטתם שעד סוף 2017 תוציאו באופן קבוע ניוזלטר בעסק שלכם. אם נחכה עד סוף 2017 ואז ניזכר במטרה, לא נצליח להגיע אליה.
אז מה עושים? קובעים את המטרה, הולכים אחורה וקובעים לפחות 5-6 אבני דרך למטרה, ואם צריך אז יותר. בדוגמה הזאת:

o דצמבר 2017 – להוציא ניוזלטר ראשון וכבר לתזמן את השני.
o אוקטובר- נובמבר – לעצב שני ניוזלטרים ראשונים.
o ספטמבר- להחליט על חברת דיוור לניוזלטר ולהתנסות במערכת.
o יולי-אוגוסט - לכתוב מאגר מאמרים לניוזלטרים, לפחות 4 מאמרים.
o מרץ-מאי – להשתתף בקורס מקצועי.
o ינואר-פברואר – להירשם לקורס מקצועי כדי ללמוד איך לכתוב מאמרים ואיך לעצב ניוזלטר.

שימו לב, חשוב מאד להכניס את כל אבני הדרך ליומן ולבדוק בכל חודש האם אנחנו מתקדמים לכיוון אבן הדרך. חשוב להיות במעקב אבל גם להיות גמישים. מה הכוונה? - ייתכן למשל שקורס מקצועי יגרום לנו להבין שעלינו לשנות את אבני הדרך שלנו, זה בסדר גמור. אין בעיה לשנות את הסדר או גם את אבני הדרך עצמן, אבל רק לדאוג שהן מובילות בסוף למטרה שקבענו.

אז קדימה, קבעו לעצמכם מטרות מרגשות, שתפו אחרים, שבצו ביומן ואל תשכחו אבני דרך. בהצלחה! ושתהיה לכולנו שנת 2017 נהדרת, עם המון הגשמה, שמחה ושפע.


עבור לתוכן העמוד