איך ממשיכים לבלוט ברשת, גם בפסח?

כדי להמשיך ולתפקד כבעל עסק, עם כל הלחץ והאחריות הנובעים מכך, חייבים מדי פעם לקחת חופש, להתנתק, לנקות את הראש ולחדש את האנרגיה בגוף.
חול המועד הוא אחת ההזדמנויות הכי טובות לחופשה אמיתית, עם המשפחה, בן/בת הזוג, או אפילו לבד.
בעלי עסקים רבים מרגישים שאם הם "ייעלמו" לשבוע, יפסיקו לענות ללקוחות, יפסיקו להעלות פוסטים לפייסבוק, ויפסיקו את הקיום שלהם ברשת, לא יהיה להם לאן לחזור. מחשבה זו גורמת להם לפעמים להיות אונליין כל הזמן, גם כשהם בחופשה, והדבר פוגע באיכות החופשה וההתחדשות.

אז איך ממשיכים לבלוט ברשת, גם בפסח, וגם בחופשה?


1. הכינו תכנים רלוונטיים מראש
חג הפסח הוא חג מלא באסוציאציות ודימויים, חופש, חירות, חמץ, סדר, לא חסר... לא משנה מה התחום שלך, אפשר לקשר את חג הפסח לעסק שלך. איך? למשל בכתיבת מאמר בעל ערך שגם מקושר לחג, וכך הופך לרלוונטי יותר. לדוגמה מנהל חשבונות יכול לכתוב מאמר בשם "איך לעשות סדר פסח בחשבונות של העסק" סוכן ביטוח יכתוב  "איך לעשות סדר פסח בביטוחים שלך ולהשיג ביטוחים משתלמים יותר" וכו'. היו יצירתיים וכתבו מאמר מעניין, עם כותרת שמתקשרת לחג הפסח. הכינו את המאמרים מראש, כדי שיהיה לכם "חומר" מוכן לזמן שבו לא תהיו פיזית בעסק.

טיפ: המשפט "איך לעשות סדר פסח ב..." עשוי להתאים כמעט לכל תחום. נסו את זה!
המלצה: כתבו על דף את הכותרת "איך לעשות סדר פסח ב..." (חשבונות, בית, שגרת היום של הילדים, בשיווק שלך, או כל דבר שיתאים לעסק הספציפי שלכם). מיד בסיום קריאת מאמר זה – שבו וכתבו נקודות חשובות שיהוו שלד למאמר שלכם.

 

2. אוטומציה
בימינו אפשר לעשות אוטומציה כמעט לכל דבר. מה זאת אומרת? הכוונה היא שאפשר לקבוע מראש תאריך שבו יישלח מייל עם מאמר מעניין ללקוחות שלכם, או סמס ובו ברכת חג שמח. במערכות דיוור כמו אקטיבטרייל, רב מסר, שלח מסר ועוד, זה נעשה בפעולה פשוטה מאד של תזמון. כך תוכלו להיות בחופשה, ועדיין להיות בקשר ישיר ועקבי עם הלקוחות והמתעניינים שלכם. הכי כיף לחזור מחופשה ולגלות תגובות נרגשות בתיבת המייל שלכם למאמר מעניין שכתבתם, או לברכת חג מוצלחת במיוחד. ועוד יותר כיף לגלות פניות חדשות של לקוחות ותיקים וחדשים.

טיפ: אם עדיין אין לכם חשבון באחת מחברות הדיוור, פתחו כמה חשבונות במערכות דיוור שונות. כל המערכות מציעות תקופת התנסות בחינם. עדיף לבחור במערכת שתהיה לכם נוחה, גם אם היא מעט יקרה יותר.
המלצה: דאגו למענה אנושי שיקבל את התגובות והפניות שמגיעות בעקבות המאמר, ויוכל לטפל בהן במקומכם. 

 

3. תזמנו פוסטים בפייסבוק
בדפים עסקיים בפייסבוק יש אפשרות לתזמן פוסטים מראש. איך? פשוט מאד, כותבים את הפוסט, אם רוצים מוסיפים תמונה, סרטון או קישור, ואז במקום ללחוץ על ""Publish ("פרסם"), לוחצים על החץ הקטן שמימין, ואז נפתח עוד תפריט קטן, ואפשר לבחור באפשרות הראשונה – Schedule"" ("תזמן"). ברגע שלוחצים על הכפתור, נפתח לוח שנה עם אפשרות לבחור את היום ואת השעה שבה נרצה לפרסם את הפוסט. תמונה להמחשה:

 

 

טיפ: אם אתם נוסעים לשבוע תזמנו שלושה פוסטים מראש - בכל יומיים פוסט. כך תמשיכו להיות בולטים וקיימים ברשת הפייסבוק, גם כשאתם משתכשכים בבריכה...
המלצה: בסיום קריאת המאמר הזה, סיימו את המאמר שהתחלתם לכתוב בנקודות, ולאחר מכן העלו אותו לאתר שלכם, ומיד העלו אותו גם לפייסבוק ותזמנו לתאריך המתאים.

 

4. הכינו מראש קמפיינים ומבצעים לחג
בניוזלטר הקודם למדנו איך להפוך את החג לחגיגה עסקית. קראתם את המאמר והחלטתם לצאת במבצע פסח משוגע? מעולה! אבל אתם לא חייבים להיות דבוקים למחשב או לטלפון בזמן שזה קורה. ניתן בלי שום בעיה לתזמן מראש קמפיינים בגוגל, בפייסבוק או בכל פלטפורמת פרסום אחרת. תוכלו להוביל את הקמפיין ישירות לסל הקניות באתר שלכם, או לדף נחיתה וסליקה ייעודי, וכך תמכרו (והרבה!) בזמן שאתם נופשים לכם בשקט בכל מקום שבו תבחרו. אמרנו קודם שהכי כיף לחזור מחופשה ולקבל תגובות נרגשות ופניות, אבל בינינו, אין כמו לחזור מחופשה ולגלות שחשבון הבנק שלנו טפח "מעצמו". 


טיפ: אל תיקחו אתכם את הלפטופ לחופשה. כך לא תתפתו לבדוק את הנתונים בכל 5 דקות.
המלצה: דאגו למענה אנושי בשם העסק. במידה ואנשים יצטרכו עזרה טכנית או שיהיו להם שאלות על המוצר, כדאי שיהיה מענה אנושי בצד השני, מצויד בתסריט שיחה איכותי ובכל המידע הדרוש.


רוצים שאנחנו בביפר נכתוב ונתזמן עבורכם את המאמרים, נתזמן פוסטים, נשלח סמסים ועוד? הצטרפו לשירות חבילת התוכן המשתלמת שלנו.

ו... שתהיה לכם חופשה נהדרת!

 

עבור לתוכן העמוד