הרצאת ערך עסקית - זה יעשה טוב לעסק שלכם!

בעלי עסקים בעלי מומחיות לא מודעים כמה הקהל צמא לידע שלהם ועלולים לפספס הזדמנויות עסקיות רבות. אז מה הפתרון? הרצאת ערך עסקית. מהי הרצאת ערך עסקית ואיך עושים את זה טוב?
טלי פיירשטיין, מומחית תוכן שיווקי שגדלה בעולם ההרצאות הישראלי, ועוסקת בייעוץ לבעלי עסקים איך להגדיל את העסק בעזרת הרצאות עסקיות, תעזור לנו להבין.


אז מהי הרצאת ערך עסקית?
הרצאת ערך עסקית (נקראת גם "הרצאה שיווקית") היא הרצאה שניתנת תמיד ע"י בעל עסק, מומחה או שכיר (בדרך כלל בכיר), ומטרתה לקדם מוצר או שירות של העסק. השונה בין הרצאה כזו לבין הרצאת מכירה היא שתמיד הרצאה שיווקית תכלול ערך לקהל היעד- ידע אמיתי ולא רק מכירה, שיווק ושכנוע. הכוונה היא לימוד ויישום של ידע, שמסייע לקהל לסגור פער בין מצוי לרצוי בתחום מסוים שבו הוא חווה בעיה, צורך או אתגר.
הרצאה שיווקית יכולה לעמוד בפני עצמה, במהלך כנס או אירוע עסקי או להתקיים במהלך כנס בנושא מסוים, עם מספר דוברים המציגים מספר זוויות של אותו הנושא.


איך מחליטים על מה לדבר בהרצאה?
שאלה מספר אחת ששואלים את עצמם אנשים העומדים לתת הרצאה היא - על איזה תוכן לדבר?
מה הקהל רוצה לשמוע? מה יעניין?  
כיום מידע נמצא באופן שוטף ונגיש באינטרנט, אנשים לא מגיעים להרצאות כדי להשיג ידע. הם כן מבקשים לרדת לעומק של פתרונות ולמצוא אמינות וביטחון.
אחת הדרכים לקלוע בול ולדבר על דברים שהקהל באמת רוצה וצריך היא לברר ולדעת מראש מהי "השיחה הפנימית" שבראשו של הלקוח הפוטנציאלי שלך.
מה מפריע לו, מה עוצר אותו, מהן הבעיות שהוא נתקל בהן ואילו פתרונות הוא מחפש.
אם אנחנו יודעים בדיוק מה מפריע, כואב, ומציק לקהל היעד שלנו, ומתקשרים את זה בהרצאה בעזרת התוכן שנבחר, אפשר להיות בטוחים שההרצאה תדבר ישירות ללב ולבטן של הלקוח הפוטנציאלי, תגע ותרגש אותו.


מה חשוב לכלול בהרצאה?
הרצאה שיווקית יכולה לנוע בין 10 דקות לכ- 90 דקות. בתוך מסגרת זמן כל כך קצרה, המטרה הראשית של הדובר היא לעורר תאבון מובהק בקרב קהל השומעים ולאבחן מי מתוך הקהל הם לקוחות פוטנציאליים.
הדרך לעשות זאת בצורה אלגנטית ומעודנת היא להכניס לתוך הטקסט "כפתורים שיווקיים" שהם טריגרים מעוררי תאבון שגורמים לאדם הנכון לפעול ומסייעים למרצה להבין מי מהיושבים בקהל נמצא ברמת מוכנות גבוהה לרכישה כבר בתום ההרצאה.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של מרצים בכלל, ובהרצאות כאלה בפרט, הוא הניסיון לתת ערך רב מדי.
כלומר לדחוס יותר מדי תוכן וחומר לתוך מסגרת זמן מצומצמת. עודף ידע יותיר את הקהל מוצף וללא חשק לשמוע עוד.
חשוב להעביר את המסר ולעורר תיאבון, וחשוב מאד להכניס אלמנט של הנעה לפעולה -
מה הצעד הבא עבור האנשים המתעניינים בקהל?
מה המוצר/ השירות הקטן ביותר בעסק שלך שמתאים כרגע להציע למתעניינים בקהל?

איך אפשר לגדול עסקית בעזרת הרצאה שיווקית?
אם אתם בעלי מקצועות חופשיים, מאמנים, יועצים, מטפלים או מומחי ידע מכל מגזר או תחום, ואתם עדיין לא מופיעים על במות מול קהל רלוונטי ונכון לעסק שלכם - אתם מפספסים חשיפה מדויקת שיכולה להגדיל לכם את העסק משמעותית. המלצה חמה: להכניס לתוכנית השנתית שלכם ולערוצי השיווק הפעילים בעסק גם הרצאות חיות מול קהל.
במקום לדבר אחד על אחד, שוב ושוב ושוב, הרצאה יכולה להשיג עבורכם חשיפה לעשרות או למאות אנשים, לבנות מוניטין בצורה מהירה ולהביא להכנסות ישירות.

רוצים להרים הרצאה? צפו במדריך (החינמי!) המלא למרצה המתחיל של טלי פיירשטיין לחצו כאן

עבור לתוכן העמוד