איך להספיק יותר ביום העבודה שלכם?

ב 21.6 חל היום הארוך ביותר בשנה. האם הספקנו יותר ביום הזה?

מה זה אומר להספיק יותר? האם זה אומר לישון מעט, לשתות המון קפה, לעבוד הרבה שעות ולהתיש את עצמנו? לא ממש. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם באמת להספיק יותר.


1. הבינו מה הדבר הכי חשוב לבצע ואל תוותרו עליו
מה זה להספיק יותר? האם המשמעות היא לבצע כמה שיותר משימות? מה שווה יותר, להגיב ל 20 אימיילים ו 30 פוסטים בפייסבוק, או להרים טלפון אחד שיגרום לשיתוף פעולה שבאמת יקדם את העסק שלך? מה שחשוב זה לא כמה משימות עשינו, אלא כמה חשובות המשימות שעשינו להתקדמות שלנו. בכל ערב כתבו לעצמכם במקום גלוי מה הדבר הכי חשוב לעשות ביום המחרת. לא משנה מה, אל תוותרו על הדבר האחד הזה.

2. עזבו את המייל, הפייסבוק ואתרי החדשות לנפשם
רוב האנשים לא מודעים לכמה זמן מתבזבז על שיטוטים בפייסבוק, במייל, באתרי החדשות, ביו-טיוב ובאינטרנט בכלל. הדבר הכי חשוב הוא לא להתחיל עם זה את היום שלכם. לחלקנו יש את ההרגל של להיכנס למייל או לפייסבוק ברגע שאנחנו מתעוררים. ככה אנחנו נשאבים ישר לרצונות של אנשים אחרים. הניחו את הנייד בצד והתחילו את היום שלכם בצורה צלולה. צאו לסיבוב, עשו פעילות גופנית, אכלו ארוחת בוקר וחשבו מה אתם הולכים לעשות היום ואיך. התחילו לבצע ואל תתפתו לשוטט באינטרנט לפחות בשעות הראשונות של היום. המיילים יכולים לחכות כמה שעות, וגם הפייסבוק ככל הנראה ישרוד בלעדיכם.

3. אכלו ארוחות קטנות
מכירים את הסיטואציה של ארוחת צהריים במשרד, כולם אוכלים ארוחות גדולות, חוזרים למקומות שלהם ו... פשוט מנמנמים. גולשים באתרים, גולשים למטה בכיסא, לא יעילים. למעשה כבר היה עדיף ללכת לאכול ארוחת צהריים בבית ולישון שנ"צ. ארוחה גדולה מכבידה עלינו ומעייפת. עדיף לאכול ארוחות קטנות וקלילות (כמובן עדיף שיהיו בריאות ומזינות) ולהישאר ערניים וממוקדים.

4. שחקו את משחק השעון
האנשים העשירים ביותר מסתכלים על העולם כמו על משחק. למה? כי לשחק זה כיף. נסו למשל את משחק השעון. השיגו לכם טיימר בכמה שקלים (כן, ממש טיימר מוחשי מפלסטיק, לא כזה שנמצא בטלפון שלכם),
נחשו כמה זמן תיקח לכם משימה, כוונו את הטיימר לזמן הזה והפעילו. נסו לנצח את השעון ולסיים לפני שהטיימר מצפצף. זה יהפוך את משימת היעילות למשחק כיפי, ולא תאמינו כמה תספיקו...

5. צרו הרגלים מנצחים
הרגלים חיוביים הם דבר נפלא. ברגע שמשהו הופך להרגל, כבר לא צריך לחשוב ולהשקיע מאמץ בלבצע אותו, הוא קורה מעצמו. מצאו את ההרגלים שמחזקים אתכם. למשל אפשר לעשות הרגל של לצאת באמצע היום להתעמל. זה יכול להיות מכון כושר, ריצה, יוגה, רכיבה על אופניים, הליכה, או כל פעילות אחרת שאהובה עליכם. רוב האנשים שיוצאים לפעילות פיזית באמצע היום יחזרו לעבודה עם אנרגיות חדשות וכוח רצון גדול הרבה יותר לסיים משימות. עוד הרגל מומלץ מאד הוא ליצור לעצמכם טקס בוקר משלכם. משהו שיכין אתכם ליום העבודה ויביא אתכם אליו במצב שיא. למשל פעילות גופנית, ארוחת בוקר מזינה, מדיטציה, מקלחת, זמן איכות עם המשפחה. כמובן לא צריך לעשות את כל הדברים האלה, מצאו לכם את הטקס המתאים לכם. השקעה של שעה עד שעתיים בעצמכם בבוקר נשמעת לחלק מהאנשים כמו בזבוז זמן מטורף, אבל בפועל ההשקעה הזו מחזירה לנו בגדול - בפוקוס שלנו, באנרגיה שלנו וביעילות שלנו במהלך היום.

6. צמצמו הפרעות
במהלך יום העבודה קבעו לכם פרקי זמן שבהם אין לכם הפרעות. אין מייל, אין ווטסאפ, אין הודעות, אין התראות, כלום. איך? פשוט סגרו את הטלפון או העבירו למצב טיסה או שימו את הטלפון על שקט ובחדר אחר. פוחדים לא להיות זמינים? ומה אם יחפש אתכם לקוח? סדרו לעצמכם שירות מענה אנושי לטלפון שיקבל עבורכם שיחות, וחזרו ללקוחות בזמן שלכם ובאופן מרוכז. 

>> לשירות מענה אנושי שיצמצם לכם הפרעות ויגרום לכם להספיק יותר!

עבור לתוכן העמוד