בחן את עצמך - האם פרסום בפייסבוק מתאים לעסק שלך?

בשנים האחרונות פייסבוק מהווה פלטפורמה פופולרית מאוד לפרסום עסקים, חברות ועצמאיים וככל שעובר הזמן, פייסבוק משכללת ומפתחת את כלי הפרסום שהיא מציעה ובכך הופכת את הפרסום אצלה למבוקש במיוחד. אך האם פרסום בפייסבוק מתאים לכל עסק? או שעבור עסקים מסוימים מדובר בבזבוז של אנרגיה וכסף?

רוצה לגלות אם פרסום בפייסבוק מתאים לעסק שלך? השאלון הבא יעזור לך לגלות:

1. האם העסק שלך פונה לאנשים פרטיים ועסקים קטנים או לחברות? פרסום בפייסבוק עשוי להיות אפקטיבי ביותר כאשר מפלחים נכון את קהל היעד. בישראל כמעט כל אדם מחזיק בפרופיל אישי בפייסבוק מה שאומר שקהל צרכנים גדול נמצא בפייסבוק. במקרה בו העסק שלך מעניק שירותים או מוצרים לעסקים אחרים (B2B), יתכן ויהיה קצת יותר מאתגר להניע את הקהל לתגובות ושיתופים, אך עם ערך אמיתי תוכל להפוך גם אותם ללידים.
 
2. האם העסק שלך עוסק במכירת מוצרים? אמצעות הקמת עמוד עסקי נכון בפייסבוק, ניתן להגדיל משמעותית את נתח המכירות! איך? מלבד כלי הפרסום הרגילים בפייסבוק, אשר כוללים מודעות ופוסטים ממומנים, פייסבוק מאפשרת לך להקים חנות ממש בתוך העמוד של העסק שלך. בחנות ניתן להוסיף מוצרים עם תמונות, תיאור ומחירים. במידה ויש לך אתר מכירות אינטרנטי, המוצרים בחנות הפייסבוקית שלך יפנו את הלקוחות לרכישה בדף המוצר שבאתר. במידה והחנות שלך נמצאת במיקום גאוגרפי מסוים ואינה וירטואלית, מוצרי החנות המופיעים בעמוד הפייסבוק יפנו למספר הטלפון של החנות לרכישה או הכוונה. בנוסף, ניתן להגדיר את הקידום של עמוד העסק עבור לקוחות פוטנציאלים רלוונטיים אשר גרים בקרבת החנות. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא...

3. יש לך חנות או עסק מקומי? גם עסקים מקומיים, קטנים כגדולים, יכולים לפרסם ולקדם באופן אפקטיבי בפייסבוק! פילוח מדויק של קהל היעד על פי מיקום גיאוגרפי בממשק ניהול המודעות והפרסום של פייסבוק, מאפשר להגדיר באופן מדויק תקציב אשר כולו יוקדש לפרסום העסק שלך בקרב אנשים אשר מתגוררים בקרבת מקום העסק שלך.

4. תקציב הפרסום של העסק שלך נמוך במיוחד? בעלי עסקים ועצמאיים רבים נמנעים מלפרסם את העסק שלהם בגלל שאין ברשותם תקציב פרסום או שברשותם תקציב נמוך. הפייסבוק יכול להוות פתרון גם במקרים של תקציב נמוך, אבל חובה לקחת בחשבון ולתכנן תקציב מסוים, מדי חודש בחודשו. אחרת - יתכן שתשקיע זמן ולא תראה תוצאות.

ככלל, כדי להצליח בפרסום בפייסבוק נדרשים שני סוגי משאבים: זמן וכסף. נדרש זמן לטובת הקמת עמוד עסקי וניהולו, הוספת תמונות ופוסטים רלוונטיים וכדומה. את זה ניתן לעשות ללא השקעה כספית (במידה וההכרות שלך עם פייסבוק ככלי שיווקי, מספיק גבוהה ובאפשרותך לעשות זאת לבד). אבל כדי להשיג תוצאות טובות באמת, וכדי להגדיל את היקף הלקוחות הפוטנציאלים והמכירות, תצטרך להשקיע גם כסף. קידום ממומן מייצר את החשיפה האמיתית. פייסבוק מאפשר לך להחליט כמה כסף בדיוק תוציא על כל קמפיין, מה יהיה משכו וגם לעצור אותו באמצע – במידה ותראה שהתוצאות אינן מצדיקות את ההשקעה. אז כסף, כן, צריך, גם בפייסבוק, אבל ניהול התקציב מבוקר ומותאם למידה שלך ולמסוגלות הכלכלית של העסק שלך.

5. האם בתחום העיסוק שלך מתחרים רבים שמפרסמים בפייסבוק? הרבה בעלי עסקים נמנעים מפרסום ושיווק בפייסבוק בגלל ריבוי המתחרים ברשת. חשוב לזכור – החכמה היא לייצר ייחודיות, להראות את האישיות של העסק ובכך להתעלות מעל למתחרים שמפרסמים גם הם בפייסבוק. דווקא הפייסבוק היא פלטפורמה שמאפשרת לייצר יחסי אמון עם לקוחות פוטנציאליים, באמצעות הרבה מאוד תוכן איכותי וערך מוסף, וכשעושים זאת נכון – בהחלט ניתן לפרסם בפייסבוק, גם כאשר המתחרים מפרסמים.
חשוב לקחת בחשבון שככל שהתחום שלך יותר רווי, כן תידרש להשקיע יותר כסף בקידום, על מנת לבלוט. 

פרסום נכון בפייסבוק עשוי לקדם רבים מהעסקים ולהזניק אותם קדימה. פרסום נכון בפייסבוק, כזה שמביא תוצאות מקסימליות ובתקציב מינימלי, מצריך עבודה של מומחה בתחום. כזה שידע ליצר ולנהל תוכן איכותי וכזה שידע לפנות בדיוק לקהל הרלוונטי לעסק שלך.
טוב שאת כל אלו ניתן להשיג עם חבילות התוכן המשתלמות והמצוינות שלנו!

רוצה לקבל פרטים נוספים על חבילות התוכן שלנו?
לחצו כאן

עבור לתוכן העמוד