כל מה שחשוב לדעת על האשטאגים והשימוש בהם לקידום העסק שלך

10 שנים עברו מאז יצא ההאשטאג הראשון ברשתות החברתיות אל אוויר העולם, והיום הם כבר שפה שגורה בפינו. לשימוש בהאשטגים חשיבות אדירה לקידום עסקים וחברות ברשתות החברתיות, לכן כדאי גם לך להתיידד עם הכלי הנפלא הזה.
אבל נחזור קצת אחורה... מה זה בכלל האשטאג?
האשטאג (HASHTAG), הוא תיוג פופולארי מאוד במדיה החברתית. השימוש בהאשטאג נעשה על ידי שימוש בסימן # (סולמית) לפני מילה או ביטוי אותו רוצים לתייג. לדוגמא: #beepertips או #Hashtags . אחרי שכבשו את טוויטר, התפשטו ההאשטגים למגוון רשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וגוגל + והיום ההאשטאג הוא כלי פופולארי מאוד בקרב משתמשים פרטיים ומפרסמים למטרות לקידום, הבלטה ותיוג של פוסטים ונושאים שונים ברחבי המדיה החברתית והאינטרנט בכלל. 

אז איך שימוש בסולמית הנחמדה יכול לעזור לקידום העסק שלך?
קידום אורגני לאתר העסק - לשימוש בהאשטאג יש השפעה חיובית ומשמעותית על תוצאות החיפוש והקידום האורגני של אתר האינטרנט של העסק. כל בעל עסק רוצה שאתר האינטרנט שלו יופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל. שימוש נכון בהאשטאגים יכול לעזור בקידום העסק באופן אורגני. האשטאגים אשר כוללים מילות מפתח ומושגים רלוונטיים לתחום העסק, שסביר להניח שגולשים רבים יחפשו אותם, עשויים להגדיל באופן משמעותי את החשיפה לתוכן ולאתר של העסק.
קידום מותגים, אירועים, מוצרים ושירותים – שימוש חכם בהאשטאגים מאפשר לקדם באופן יעיל יותר מגוון שירותים, מוצרים, אירועים ומותגים במדיה החברתית. יצירת האשטאגים ייחודיים וייעודיים לאותו מוצר, מותג או אירוע, תרכז מידע רב עליו במקום אחד. בנוסף, גם שימוש בהאשטאגים פופולאריים ונפוצים, מאפשר "לתפוס טרמפ" על הפופולאריות של אותו האשטאג ובכך לחשוף את העסק לקהל הגולשים הגדול שהביע עניין בהאשטאג זה.
ניטור ובקרה על שיח הגולשים סביב פעילות העסק – חיפוש של האשטאגים בנושאים הקשורים למותג או לעסק בשורות החיפוש ברשתות החברתיות, מהווה כלי מצוין לניטור ובקרה סביב פעילות הגולשים ודעת הקהל על העסק ועל מתחרים.

אחרי כל זה, כיצד הכי נכון להשתמש בהאשטאגים כדי לקדם את העסק?
1. שימוש אחיד באותם האשטאגים ברשתות החברתיות – פעילות במספר רשתות חברתיות מצריכה הקפדה על שימוש בהאשטאגים זהים בכל הרשתות. כך יתקבל מסר אחיד וייווצר נושא שקל ופשוט לעקוב אחריו.


2. האשטאגים קצרים וקולעים – וודאי גם לך יצא להיתקל בהאשטאג ארוך במיוחד, לא קריא, אשר הצריך מאמץ להבין אותו. האשטאג כזה לא יעיל ולא תורם לקידום העסק פשוט כי הוא לא ברור ולא קליט ולכן לא מייצר עניין מיידי. חשוב להקפיד על יצירת האשטאגים קצרים וקולעים, כאלו אשר גם ברפרוף מהיר יהיו ברורים, מזמינים ובעיקר שיקלעו בדיוק לנושא הפוסט.


3. מילים מחוברות בהאשטאג – כלל חשוב ובסיסי שיש להקפיד עליו בהקלדת ההאשטאג הוא חיבור המילים. האשטאג תקין הוא כזה אשר כל התווים בו מחוברים וללא מרווחים. אם בכל זאת מעוניינים ליצור הפרדה בין מילה למילה, ניתן להשתמש בקו תחתון או באותיות גדולות בתחילת כל מילה במידה ומדובר בהאשטאג הכתוב באנגלית.


4. כמות ההאשטאגים בכל פוסט – לכל רשת חברתית יש כללים שונים לשימוש בהאשטאגים. כדי להשיג תוצאות אופטימאליות בכל פוסט, חשוב להקפיד שכמות ההאשטאגים תהיה מותאמת להתנהגות הגולשים באותה הרשת החברתית. בפייסבוק ובטוויטר למשל, שימוש ב- 2-3 האשטאגים בכל פוסט עשוי להביא תוצאות מצוינות. באינסטגרם לעומת זאת, שימוש רחב יותר בהאשטאגים יביא תוצאות טובות יותר. לשם הדיוק, שימוש ב- 11 האשטאגים לפוסט הוא המספר האידיאלי לתוצאות מרביות.


5.  בדיקת ההאשטאג לפני השימוש בו – לפני כל שימוש בהאשטאג חדש, מומלץ לבדוק אותו על ידי חיפוש שלו ברשתות החברתיות. כדאי לראות האם התוצאות והתגובות לאותו האשטאג חיוביות, האם היו מותגים קודמים שהשתמשו בו והאם קיים קמפיין של עסק אחר אשר משתמש באותו האשטאג. בדיקה מקדימה של ההאשטאג יכולה לתת תחזית כללית לגביי איכותו של ההאשטאג ויעילות השימוש בו.

 

לסיכום, שימוש נכון וחכם בהאשטאגים יכול לשפר את רמת החשיפה של העסק שלך ואת איכותה, אך כלל חשוב ומנחה שכדאי לזכור הוא שהאשטאגים, טובים ככל שיהיו, הם תוספת לתוכן ולא התוכן עצמו. כדי ליצור עניין בהאשטאגים, יש ליצור לפני הכל עניין בפוסטים. חבילות התוכן שלנו מספקות מגוון פתרונות מצוינים לתוכן איכותי ברשתות החברתיות. כזה שפשוט מביא תוצאות.


רוצה ללמוד יותר על חבילות התוכן שלנו? לחצו כאן

עבור לתוכן העמוד