איך לגרום לאנשים לקרוא? המדריך לכתיבת הכותרת המושלמת

 

תוכן. הרים של תוכן! מידי יום נתקל הגולש הממוצע בהמון תוכן. בין אם זה בפייסבוק, בשיטוט זריז באתר חדשות, בבדיקת האימייל או בקריאת בלוגים וכתבות. לאן שלא יסתכל, התוכן יפגוש אותו בכל מקום.
אז איך גורמים לאנשים להיעצר דווקא על התוכן שלך???
אחד הצעדים החשובים ביותר לשם כך הוא בחירת כותרת שתקלע בול. כזו שהגולש פשוט לא יוכל להישאר אדיש אליה ויהיה חייב להקליק עליה כדי לקרוא עוד.
איך כותבים את הכותרת המושלמת? בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך ליצירת כותרת מושלמת.

1. "איך" ו"כיצד" – מילות הזהב שלך
אם הגעת עד לכאן ודאי גם אותך סקרנה כותרת המאמר הזה. ולא רק אותך. מסתבר שגולשים רבים מסתקרנים מכותרות שמסבירות להם כיצד לעשות דברים. אנשים רוצים לקבל ידע מעשי. כותרות אשר מזמינות את הגולש ללמוד משהו חדש גורמות לו להניח שהתוכן שמאחורי הכותרת טומן בחובו רווח כלשהו עבורם ולכן סבירות גבוהה שהוא יכנס ויקרא את מה שיש לך להגיד.

2. יצירתיות
כדי לבלוט בתוך הררי התוכן, יש צורך ביצירת כותרת ייחודית. כזאת שכתובה באופן לא שגרתי, שנונה, מחוכמת ואולי אפילו מצחיקה או פרובוקטיבית. כתיבת כותרת כזאת מצריכה מחשבה יצירתית. מומלץ לשבת ולהקדיש את הזמן ותשומת הלב הדרושים לך כדי ליצור אותה. ואם לא שורה עליך הרוח היצירתית, תמיד אפשר לנסות לקבל השראה ורעיונות ממקורות אחרים.

3.  אבל שיהיה ברור, כן?
כותרת ייחודית ויצירתית חשובה, אך חשוב לא פחות שיהיה ברור לאן הגענו. בעת קריאת הכותרת הקורא עדיין לא יודע מה תוכן המאמר. כדי לגרום לו באמת לרצות לקרוא, חשוב שהכותרת תבהיר מה יהיה נושא המאמר. כותרת מחוכמת ועמומה מידי יכולה בקלות לפספס את הקורא.

4. מספרים ורשימות
בתוך כל כך הרבה מידע, מי לא אוהב למצוא קצת סדר? שימוש במספרים ורשימות בכותרת מבהיר לקורא שלפניו ידע מאורגן, מהיר, קליל וזמין. מי לא אוהב לקרוא "5 טיפים ל..." / 10 הכלים הטובים ביותר ל... / 8 הטעויות שאתה לא רוצה לעשות עם.... וכדומה. כשהכותרת גורמת לקורא לחוש שהתוכן שלפניו קליל ומזמין, שווה לו להקליק עליו!

5. פניה אישית
בנינו, איך יותר נעים לך כשפונים אליך? באופן כללי או אישי? ברור שאישי! מכיוון שפניה אישית משיגה יותר תשומת לב, כך גם מומלץ כי בבחירת הכותרת שלך תופיע פניה אישית לקורא. במקום לכתוב "10 ספרים שאנשים אוהבים לקרוא", כדאי לכתוב "10 ספרים מעולים שכדאי לך לקרוא". פניה אישית בגוף שני תהיה מזמינה הרבה יותר.

6. קודם תוכן, אחר כך כותרת
אמנם הכותרת היא זו שפוגשת ראשונה את הקורא, אבל כדי לכתוב אותה באופן המדויק ביותר, יש להשאיר את כתיבתה דווקא לסוף. למה בסוף? כי כדי לבחור את המילים המדויקות צריך קודם לכתוב את המאמר המלא. כזה שעליו תתבסס הכותרת ולא להפך.

7. מוניטין של תוכן איכותי
כשיש מוניטין טוב אין צורך בהרבה מילים כדי לגרום לאנשים לקרוא. כשיש מוניטין טוב – הרבה פעמים אנשים מחכים לתוכן שלך וקוראים אותו בשקיקה, לא משנה מה הכותרת.
יצירת מוניטין טוב לוקחת זמן ודורשת התמדה אבל היא בהחלט משתלמת. איך עושים את זה? יוצרים תוכן איכותי ומעניין באופן קבוע וכך גורמים לגולשים להבין שאת התכנים שלך פשוט לא כדאי לפספס.
במקרה הפוך בו התוכן משעמם או מתיש בקריאתו, גם כותרת מעולה לא תעזור, ואפילו עלולה להרגיז.

אם קשה לך להשקיע את המשאבים הדרושים ביצירת מוניטין טוב של תוכן איכותי, באפשרותך להיעזר באיש מקצוע שיכתוב מעניין, מזמין וברור ויגרום לגולשים פשוט לקרוא!
חבילת התוכן של ביפר מאפשרת לך לספק לגולשים תוכן איכותי ומעניין, ולהפיצו בפייסבוק, בניוזלטרים, מיילרים ועוד, בלי לנקוף אצבע. רוצה לגלות איך? כל הפרטים מחכים לך כאן. 

עבור לתוכן העמוד