5 טיפים לניהול משברים עם לקוחות

שמעתם פעם על עסק שמעולם לא נקלע למשברים? כנראה שלא, מהסיבה הפשוטה שבעסקים כמו בעסקים, משברים הם חלק מהעניין. בימינו, כשהרשתות החברתיות הן חלק מהמשוואה, משברים קטנים כגדולים עלולים להתלקח במהירות וקיים צורך לפעול ביעילות.
מה שחשוב  ומה שיכול לבדל בעלי עסקים לטובה מעסקים אחרים - הוא ההתנהלות מול משברים. על מנת שתוכלו להתמודד בקלות וביעילות עם המשבר הבא, הנה 5 טיפים להתמודדות עם משברים בעסק:
 
היי, זה לא משבר, זה אתגר
הבסיס להתנהלות נכונה מול משברים היא בראש ובראשונה לראות אותם כאתגר ולא כאסון :) גישה חיובית עוזרת למצוא את המשאבים והפתרונות שבעזרתם תוכלו להתמודד עם המשבר הנוכחי ואפילו לצאת ממנו מחוזקים! כדי להיכנס להלך הרוח החיובי, חישבו על מקרים אחרים בהם הצלחתם לפתור בעיות בעסק, קטנות או גדולות, וכמה טוב הרגשתם עם עצמכם בעקבות זאת. כעת, כשאתם יודעים שעשיתם זאת בעבר, היאחזו בתחושת המסוגלות, וצאו לדרך.

התרופה הכי טובה היא מניעה
בעלי עסק נדרשים לתמרן בין כובעים שונים ורבים: ניהול, מתן או ייצור השירות או המוצר, שירות הלקוחות, שיווק ועוד. לעתים קרובות אופי ההתנהלות הוא של "כיבוי שריפות" - התמודדות עם תקלות ובעיות מהעבר כמו בעיות של שירות לקוחות בשל מענה טלפוני לא מיומן, במקום התמקדות בהווה ובתכנון נכון לעתיד. דרך אחת קלה ויעילה למנוע את הבעיות והעומס היא שימוש ב*מענה טלפוני בשם העסק*, שייתן זמינות תמידית של העסק, מענה על שאלות הלקוחות, ירכז לכם את ההודעות מהלקוחות בצורה נוחה ויעילה ויאפשר לכם להתרכז בליבת העסק.

לא לטאטא דברים מתחת לשטיח
בעידן שבו כל פוסט בפייסבוק יכול להפוך לויראלי תוך דקות, חשוב מאי פעם להתמודד עם הבעיות כשהן נוצרות ולא לחכות "לאחר כך" או להתעלם מהן. חשוב לזכור ששמו הטוב של בית העסק הוא נכס יקר והוא דורש שימור מתמיד. התנערות מלקוח לא מרוצה עלולה להחריף את הבעיה במקום לפתור אותה, ולעומת זאת התמודדות יפה ומכבדת עם לקוח לא מרוצה עשויה להביא לעסק לקוחות חדשים, כאלו שאהבו את את ההתנהלות שלכם.

הומור!
הומור הוא כלי נהדר לתקשורת עם לקוחות: הוא יכול לבדל ביניכם לבין המתחרים, "לשבור  את הקרח" וליצור תחושת קרבה בין הלקוחות לבין העסק. וכמובן, הוא יכול להיות כלי מעולה בהתמודדות עם משברים. כמובן שההומור צריך להיות חלק משפת המותג ולשרת אותו, ולא להיראות מאולץ ומוזר.

קצת על הפקת לקחים
התמודדות עם משבר, יפה ומוצלחת ככל אשר תהיה, לא יכולה להיות יעילה בטווח הרחוק אם לא לומדים ומפיקים ממנה לקחים למניעת המשבר הבא או להתמודדות איתו. אחרי שהסערה שככה, חשוב לעצור לרגע, לנשום עמוק ולבדוק - מה עשיתם שהיה טוב ומה דורש שיפור?
 
בהצלחה!
 

עבור לתוכן העמוד