6 צעדים לייעול השיווק בעסק שלך

רוצה לשפר ולמקסם את הרווחים של העסק שלך? יש לנו תחושה שכן. אחרי שהקמנו עסק בשתי ידיים, מצאנו את הלוקיישן, לקחנו הלוואה, יצרנו את המוצרים, השקענו לילות כימים בפיתוח ואולי שכרנו גם עובדים - אנחנו חייבים לחשוב גם על השיווק. כי גם העסק הכי מוצלח עם העובדים הכי מסורים, המוצרים הכי איכותיים והשירות הנהדר ביותר לא יצליח להתרומם ולהיות רווחי אם לא ידעו על קיומו…

את הצעדים הבאים אנחנו ממליצים ליישם כבר מעכשיו, בין אם העסק שלכם ותיק, צעיר, גדול או קטן

קהל נכבד וממוקד
רוב העסקים, ועל אחת כמה וכמה רוב העסקים הקטנים, לא אמורים לפנות לכולם. זה נכון שמפתה מאוד לנסות לפנות לכולם כדי לא לאבד אף לקוח פוטנציאלי, אבל הדבר הנכון לעשות הוא למקד את השיווק ללקוחות שהעסק יהיה באמת רלוונטי עבורם. מדדים שעשויים להיות רלוונטיים הם חתך דמוגרפי, מיקום גיאוגרפי, תחביבים ותחומי עניין , מצב משפחתי ותחומי עיסוק.

טון מוסיף המון
אחרי שהבנתם מהו קהל היעד שלכם, חשוב להבין איך לדבר אליהם: האם חשוב לשמור על רשמיות, או אולי לבחור בנימה יותר סחבקית? האם מתאים להשתמש בהומור? לדבר גבוהה-גבוהה או בגובה העיניים? אין תשובה נכונה אחת שמתאימה לכולם, אבל בכל מקרה - חשוב להבין מהו טון הדיבור המתאים לעסק ולהשתמש בו באופן עקבי בכל המהלכים השיווקיים שלכם.

שיווק חינמי, פשוט ומוכר
אחרי שמצאתם את השפה השיווקית שלכם, הגיע הזמן להתחיל ולשווק את העסק. הפלטפורמות השיווקיות הן רבות וכיום ניתן לשווק בהצלחה עסקים גם בתקציב נמוך: לרוב האנשים יש פייסבוק ואינסטגרם, וניתן למצוא הדרכות וקורסים חינמיים או בעלות סבירה בהחלט ובאמצעותם ללמוד איך להשתמש בכלים השונים בפלטפורמות אלו לשיווק העסק. קחו בחשבון שתצטרכו להקדיש מספר שעות שבועיות לשיווק - החל מתכנון הלו"ז, דרך כתיבת הפוסטים ועד תזמונם במועדים המתאימים.

איך יוצרים באזז
אחרי שהשתלטתם על פלטפורמה שיווקית אחת, בחרו פלטפורמה נוספת (למשל אינסטגרם, כתיבת ניוזלטר או בלוג או שליחת סמסים במרוכז), לימדו אותה והתחילו להשתמש בה. סביר להניח שלא תצטרכו להשתמש בכל הפלטפורמות הקיימות, ובכל מקרה עדיף שתתרכזו באלו שאתם מרגישים בהן יותר בנוח. בכל תקופה בחרו מוצר או מבצע אחד שאתם מתרכזים בקידומו ושווקו אותו במקביל במספר פלטפורמות - כך תיצרו את הרושם שכולם מדברים על העסק שלכם ותיצרו את אותו באזז נחשק.

מפה לאוזן
לקוחות מרוצים חשובים לכל עסק ובמיוחד לעסקים קטנים. במדינה קטנה כמו שלנו ועם המיידיות והוויראליות של הרשתות החברתיות בימינו, שירות הלקוחות הוא נדבך מהותי משיווק העסק. לקוחות מרוצים יפרגנו לכם, ולקוחות מאוכזבים יכולים לגרום לנזק תדמיתי כבד. כדי שתוכלו לנהל את העסק מבלי להיות צמודים לטלפון וכדי לוודא שהלקוחות מקבלים מענה הולם לשיחות הטלפון שלהם, מומלץ להשתמש בשירות מענה טלפוני חיצוני שירכז ויעביר לכם את כל פניות הלקוחות, תוך שימוש בתסריט קבוע מראש שהותאם לעסק שלכם - ולמקסם את שירות הלקוחות.

עובד - לא עובד בעסק
אחת לשבוע או חודש שבו ובדקו מה עבד יותר ומה פחות: האם היה פוסט בפייסבוק שהיו לו המון תגובות? האם אנשים אמרו לכם שהגיעו אליכם בעקבות פרסום ספציפי? שימו לב אם התזמון השפיע על היענות הקהל לפוסט שכתבתם או לפלייר שחילקתם - למשל, האם זו תקופת לפני החגים או האם מזג האוויר השפיע על המכירות, לטובה או לרעה. השתמשו במידע שתצברו מתקופה לתקופה כדי לשפר ולמקסם את השימוש בפלטפורמות השונות בעתיד.

נכון שרובנו לא נולדנו אנשי שיווק, אבל עם מעט תושייה, תכנון ולמידה, כולנו יכולים להגיע להישגים מפתיעים בשיווק העסק… ואפילו להרוויח מזה. בהצלחה!

 

עבור לתוכן העמוד